Pædagoger hjælp... jobsamtale :P

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

783 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. juni 2012

Anonym trådstarter

Jeg skal til samtale lige om lidt og er helt blank mht samtalen, da det er SÅ lang tid siden jeg har prøvet det og efter at have været væk fra faget i 1 års tid er det ik nemmere..

Sad og tænkte samtalen igennem, hvad de kan spørge om osv og så kom den klassiske: "Hvordan omsætter du teori til praksis?" - jeg ved jo godt hvordan man gør, men jeg er helt blank på, hvordan jeg får det forklaret.. nogen der kan hjælp?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

DitteFisk

Anonym skriver:

Jeg skal til samtale lige om lidt og er helt blank mht samtalen, da det er SÅ lang tid siden jeg har prøvet det og efter at have været væk fra faget i 1 års tid er det ik nemmere..

Sad og tænkte samtalen igennem, hvad de kan spørge om osv og så kom den klassiske: "Hvordan omsætter du teori til praksis?" - jeg ved jo godt hvordan man gør, men jeg er helt blank på, hvordan jeg får det forklaret.. nogen der kan hjælp?

Jeg kigger lige med her jeg er færdiguddannet om et halvt år. 

Anmeld

12. juni 2012

Anonym trådstarter

ingen??

Anmeld

12. juni 2012

LauraLW

Det er ikke sikkert du får det spørgsmål - men jeg ville sige noget a la: jeg har selvfølgelig teorien med i baghovedet i mit arbejdet - det er vigtigt at huske på og dyrke vores faglighed - men i dagligdagen er det ligeså vigtigt at se og møde børnene hvor de er! Jeg bestræber mig på at alle børn skal føle sig set, hørt og forstået - og på den måde anerkender jeg dem hver og en :-)

Eller noget i den dur...

Anmeld

12. juni 2012

Shoppingmor

Nu er jeg selv forholdsvist nyuddannet pædagog (juni 2010), og jeg har p.t. været til 2 jobsamtaler og fået begge jobs  Den ene stilling sidder jeg i nu, dennne anden afslog jeg for nyligt, da jeg alligevel ikke var klar til at arbejde med den type brugere, selvom jeg lurer på et job tættere på min bopæl af hensyn til ungerne.

Men hvorom alting er, så vil de fleste arbejdsgivere indenfor vores fag gerne vide hvordan man er at samarbejde med, hvilken rolle man typisk påtager sig i samarbejdet, kan du gå i front, eller er du medløber, hvordan tackler du konflikter i samarbejdet med kollegaer giv gerne eksempler herpå osv.

Min oplevelse er at samtalens primære formål er at 'få sat ansigt' på medarbejderen, at finde ud af om der er 'kemi', og mindre om at du skal kunne div. udviklingsteorier udenad! De ved allerede godt, at du sandsynligvis HAR styr på teorien (ellers var du ikke kommet igennem seminariet), og at du også har nogenlunde styr på praksis (i hvertfald fra dine praktikker, hvis du ikke har arbejdet som medhjælper), og hvis de ikke var bare nogenlunde sikre på at du qua din uddannelse, din erfaring og din præsentation af dig selv i ansøgningen vil være i stand til at varetage stillingen, ja, så havde de ganske enkelt IKKE indkaldt dig til samtale

Pøj pøj herfra - og smid en update når du har været afsted

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.