Nu er jeg selv forholdsvist nyuddannet pædagog (juni 2010), og jeg har p.t. været til 2 jobsamtaler og fået begge jobs
Den ene stilling sidder jeg i nu, dennne anden afslog jeg for nyligt, da jeg alligevel ikke var klar til at arbejde med den type brugere, selvom jeg lurer på et job tættere på min bopæl af hensyn til ungerne.
Men hvorom alting er, så vil de fleste arbejdsgivere indenfor vores fag gerne vide hvordan man er at samarbejde med, hvilken rolle man typisk påtager sig i samarbejdet, kan du gå i front, eller er du medløber, hvordan tackler du konflikter i samarbejdet med kollegaer giv gerne eksempler herpå osv.
Min oplevelse er at samtalens primære formål er at 'få sat ansigt' på medarbejderen, at finde ud af om der er 'kemi', og mindre om at du skal kunne div. udviklingsteorier udenad! De ved allerede godt, at du sandsynligvis HAR styr på teorien (ellers var du ikke kommet igennem seminariet), og at du også har nogenlunde styr på praksis (i hvertfald fra dine praktikker, hvis du ikke har arbejdet som medhjælper), og hvis de ikke var bare nogenlunde sikre på at du qua din uddannelse, din erfaring og din præsentation af dig selv i ansøgningen vil være i stand til at varetage stillingen, ja, så havde de ganske enkelt IKKE indkaldt dig til samtale 
Pøj pøj herfra - og smid en update når du har været afsted 
Anmeld