Andre der arbejder om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

997 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. juni 2012

Tin

Profilbillede for Tin

Hejsa.

Jeg har netop søgt og fået nyt job Jeg er simpelhen så glad for at det lykkes. Jeg skal arbejde om natten mellem 23 og 7.

Men hvordan får I andre det til at fungere med børn, familie, søvn og mad?

Hvordan er jeres arbejdstider, hvornår sover I. Hvad med aflevering af børnene...og ikke mindst hvornår spiser I...her tænker jeg spiser I også om natten? og kan man holde vægten, eller forsætte et evt vægttab, når man ændre døgnrytmen?

Jeg har indenfor de seneste 2 år tabt 30 kg ved kostomlægning, og vil selvfølgelig meget gerne bibeholde min nuværende vægt. Ligenu holder jeg den nede ved stor kontrol af de madvarer jeg indtager og ligeledes ved ikke at tillade større udsving på vægten end 2 kg.

Jeg håber der sidder nogen derude, der kan hjælpe med alle mine spørgsmål.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

Ploffer

Tin skriver:

Hejsa.

Jeg har netop søgt og fået nyt job Jeg er simpelhen så glad for at det lykkes. Jeg skal arbejde om natten mellem 23 og 7.

Hvordan er jeres arbejdstider, hvornår sover I. Hvad med aflevering af børnene...og ikke mindst hvornår spiser I...her tænker jeg spiser I også om natten? og kan man holde vægten, eller forsætte et evt vægttab, når man ændre døgnrytmen?

Jeg har indenfor de seneste 2 år tabt 30 kg ved kostomlægning, og vil selvfølgelig meget gerne bibeholde min nuværende vægt. Ligenu holder jeg den nede ved stor kontrol af de madvarer jeg indtager og ligeledes ved ikke at tillade større udsving på vægten end 2 kg.

Kender ikke noget til det med at arbejde om natten....

Ville bare lige sige tillykke med jobbet

Anmeld

12. juni 2012

Tin

Profilbillede for Tin
Ploffer skriver:

Kender ikke noget til det med at arbejde om natten....

Ville bare lige sige tillykke med jobbet

Takker Glæder mig også helt vildt til at komme igang

Anmeld

12. juni 2012

JonTri

Jeg har været fast nv en uge ad gangen. Arbejdede fra 23-7. Min mand afleverede, så jeg kom hjem til et tomt hus. Sov med ørepropper! Stod op kl kvart i tre ca og hentede i institution. Sov ikke mere end en gang, men foretog mig heller ikke rigtig noget.

Jeg har ik taget på under nv. Man skal selvfølgelig spise akkurat som om dagen. Jeg spiste kl ca 02... Alm mad. Ingen kaffe efter kl 3 og så spiste jeg mælkeprodukt hen på morgenen... Det er maven gladere for, når man skal hjem og sove.

Ens stofskifte nedsættes lidt, men det kan motion afhjælpe. Jeg løb et par gange om ugen.

Bare man har en fast rytme i sit natarbejde skal det nok gå. Den sidste nat inden fri stod jeg op tidligere, og foretog mig noget. Nogle vælger først at sove senere... Det er vist en smagssag, bare man får vendt døgnet.
Tillykke med jobbet!

Anmeld

12. juni 2012

Tin

Profilbillede for Tin
JonTri skriver:

Jeg har været fast nv en uge ad gangen. Arbejdede fra 23-7. Min mand afleverede, så jeg kom hjem til et tomt hus. Sov med ørepropper! Stod op kl kvart i tre ca og hentede i institution. Sov ikke mere end en gang, men foretog mig heller ikke rigtig noget.

Jeg har ik taget på under nv. Man skal selvfølgelig spise akkurat som om dagen. Jeg spiste kl ca 02... Alm mad. Ingen kaffe efter kl 3 og så spiste jeg mælkeprodukt hen på morgenen... Det er maven gladere for, når man skal hjem og sove.

Ens stofskifte nedsættes lidt, men det kan motion afhjælpe. Jeg løb et par gange om ugen.

Bare man har en fast rytme i sit natarbejde skal det nok gå. Den sidste nat inden fri stod jeg op tidligere, og foretog mig noget. Nogle vælger først at sove senere... Det er vist en smagssag, bare man får vendt døgnet.
Tillykke med jobbet!

Super ide med ørepropperne Det havde jeg ikke lige overvejet.

Inden jeg søgte jobbet, havde vi vendt de forskellige ting herhjemme, og ikke mindst om det kunne hænge sammen om morgenen når mor ikke er hjemme til at hjælpe, og det mener vi sagtens det kan, men jeg er jo stadig bekymret over om jeg nu er total uundværlig herhjemme Det skal siges at jeg har gået hjemme en del år med børnene og først atter er startet lidt op 2010 med få timer, så jeg stadig var meget hjemme sammen med børnene.

Nu har jeg så valgt at satse alt, og søge drømme jobbet...og jeg har (før jeg fik børn) jobbet om natten.....og jeg elsker det.

At jeg så også fik jobbet kom jo total bag på mig, men jeg er bare SÅÅÅÅ klar til at springe ud i det

Anmeld

12. juni 2012

tarkoflen

Tin skriver:

Super ide med ørepropperne Det havde jeg ikke lige overvejet.

Inden jeg søgte jobbet, havde vi vendt de forskellige ting herhjemme, og ikke mindst om det kunne hænge sammen om morgenen når mor ikke er hjemme til at hjælpe, og det mener vi sagtens det kan, men jeg er jo stadig bekymret over om jeg nu er total uundværlig herhjemme Det skal siges at jeg har gået hjemme en del år med børnene og først atter er startet lidt op 2010 med få timer, så jeg stadig var meget hjemme sammen med børnene.

Nu har jeg så valgt at satse alt, og søge drømme jobbet...og jeg har (før jeg fik børn) jobbet om natten.....og jeg elsker det.

At jeg så også fik jobbet kom jo total bag på mig, men jeg er bare SÅÅÅÅ klar til at springe ud i det

Kender ikke til at have nattearbejde, men vil sige stort tillykke med jobbet

Og så vil jeg fortælle, at man i matas kan købe sådan nogle silikoneørepropper, der lukker rigitg godt tæt (men du kan høre vækkeuret) det er vildt gode! Det var bare et lille tip herfra

Anmeld

12. juni 2012

Wimmie

Tin skriver:

Hejsa.

Nu har jeg både haft nat-og aftenarbejde (dog før jeg fik børn), og mht. spisevaner så var det ved natarbejde vigtigt for mig at spise en god omgang aftensmad om aftenen - altså omkring kl. 19. Så spiste jeg igen omkring kl. 00.30/01.00 og et normalt og meget mættende måltid. Hvis jeg spiste for lidt eller for let om natten, så var jeg alt for sulten inden jeg gik i seng om morgenen, og så var det fristende at køre forbi bageren på vej hjem 

Og så spiste jeg noget meget meget let inden jeg gik i seng - altså nærmest bare et mellemmåltid; lidt yoghurt, knækbrød eller gulerødder.
Spiste så noget let "morgenmad" når jeg vågnede omkring kl. 15.

Det fungerede godt for mig - jeg havde også lige tabt mig 30 kg da jeg startede på natarbejde og jeg holdt vægten fint det år  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.