Mad til dåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

953 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. juni 2012

cdinesen

Hej alle sammen.

Har brug for lidt idéer til mad til dåb. Da min datter blev døbt havde en hyret en kok, der lavede forskellige salater, pasta, kartofler i ovnen og forskelligt kød. Det var super lækkert og letmad, perfekt til den varme april dag hun blev døbt.

Når vores søn skal døbes i september er økonomien lidt anderledes desværre, og vi ville alligvel gerne servere lidt andet denne gang.
Min dejlige svoger og svigerinde havde bagt sandwish boller, og stegt flækstestege, og så kunne man lave sig superlækre flæskestegs sandwish med alt muligt lækkert tilbehør. Til dessert havde de fået familie og venner til at bage kager, så der var et kæmpe lækkert kagebord.
Jeg synes det var en GINIAL idé, men igen, kan jo ikke gøre det samme  Kan I hjælpe mig med at finde på noget ligende?

Det skal være noget mad der er nemt at spise, da vi ikke lave bordplan og sådan, folk kan gå rundt, sidde i haven eller sofaen og spise hvis de har lyst til det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

Holbæktrunten

cdinesen skriver:

Hej alle sammen.

Har brug for lidt idéer til mad til dåb. Da min datter blev døbt havde en hyret en kok, der lavede forskellige salater, pasta, kartofler i ovnen og forskelligt kød. Det var super lækkert og letmad, perfekt til den varme april dag hun blev døbt.

Når vores søn skal døbes i september er økonomien lidt anderledes desværre, og vi ville alligvel gerne servere lidt andet denne gang.
Min dejlige svoger og svigerinde havde bagt sandwish boller, og stegt flækstestege, og så kunne man lave sig superlækre flæskestegs sandwish med alt muligt lækkert tilbehør. Til dessert havde de fået familie og venner til at bage kager, så der var et kæmpe lækkert kagebord.
Jeg synes det var en GINIAL idé, men igen, kan jo ikke gøre det samme  Kan I hjælpe mig med at finde på noget ligende?

Det skal være noget mad der er nemt at spise, da vi ikke lave bordplan og sådan, folk kan gå rundt, sidde i haven eller sofaen og spise hvis de har lyst til det.

Hvad med et koldt bord? 

Bag nogle boller/rugbrød, steg frikadeller i forvejen og lun dem, en kold skinke, roastbeef, tunmousse, fiskefileter, spegepølse osv? Det er nemt, (relativt) billigt og lækkert...

Her havde vi heller ikke så meget at rutte med, vores barnedåb kostede ca 5000 alt inclusiv. Vi holdt det herhjemme, lavede kartoffel, pasta og bulgursalat dagen i forvejen samt lavede etfad flødekartofler der bare skulle i ovnen. 

På selve dagen havde jeg fået nogle venner til at stege et par lammekøller jeg havde købt, stegte selv en oksefilet og lavede noget tomatsalat med feta... Havde også bagt brød i forvejen. Kagen havde min veninde lavet gratis, jeg dækkede selvfølgelig udgifterne :0)

Anmeld

12. juni 2012

Holbæktrunten

Hov, lavede også nogle kyllingefileter og frikadeller... Og der var AAAALT for meget mad 

Anmeld

12. juni 2012

SS82

Til min kærestes jubilæum lavede jeg pølsehorn, trekant sandwich med æggesalat, skinkesalat og leverpostej, frikadeller og kold kartoffelsalat. Pølsehornene var egentlig kun tænkt som at det var et hit for børnene, men selv de voksne røg over dem. Folk var vilde med det og super nemt. Her var der heller ikke bordplan, folk måtte sidde hvor der var plads( i sofaer osv.)  og det kunne sagtens lade sig gøre.

Til kaffen havde jeg fået lavetven stor kage af en her inde fra. 

Og frikadellerne fik jeg svigermor til at lave.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.