problemer med mor, søskende og gave.. godt råd søges..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.134 visninger
19 svar
0 synes godt om
11. juni 2012

Princesspigen

jeg fylder på fredag 23 år..

i 18 års fødselsdags gave fik jeg af min mor og stefar den gave: at de 2, jeg og min kæreste sku ud og rejse en tur sammen til prag..

jeg har endnu IKKE fået min rejse, først blev den aflyst fordi hverken mor eller jeg ku der alligevel, så blev den rykket grundet noget andet, og så har hun(mor) sagt næste år næste år næste år...

i mellem tiden er mit pas udløbet.. og jeg har nægtet at lave et nyt før det skal bruges alligevel..

jeg foreslog min mor for 1½ år siden da de alligevel sku til lalandia at de ku tage mig og kæresten med, men der var os undskyldninger..

så var der ikke plads, så var der ikke penge ovs osv..

nu er det så sådan at min mor fylder 50 i denne måned og vi skal til hendes fødselsdag.. i gave har min ene søster T, valgt at vi skulle give en gave: en rejse, da hun syndes min mor har brug for det..

jeg vidste ikke om jeg havde pengene, og min anden søster A, vælger så at ringe til T og sige at hun ikke syndes jeg sku betale for gaven men at de andre sku betale lidt mere men at jeg alligevel sku stå på gaven, da det jo ikke er helt fair at jeg betaler for en rejse til mor når hun ikke har givet mig min rejse i 5 år.. alt dette uden om mig eller min viden omkring dette..

Nu ringer søster T så og kører på min samvittighed, det er ik fair over for dem de skal betale mere for en rejse jeg skal være med i men ikke betale for.. selv om mine 2 andre søskende syndes det var fair og glædeligt betalte de 100 kr mere..

jeg ved ikke hvad jeg skal stille op nu.. de 2 syndes det er fair og deres ide, den 3 syndes det er unfair og jeg står bare her..

skal jeg betale pengene til gaven ?

skal jeg skrives på gaven uden at betale som A foreslår og som der er betalt for ?

skal jeg købe en gave selv ?

eller skal hun slet ikke have nogle gave ?

pleace hjælp de damer og undskyld det blev lidt langt men prøvede at få alle fakta med...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

De3Guldklumper

Hvis du vil være med i gaven til din mor skal du selvfølgelig betale på ligefod med dine søskende - ellers må du købe for dig selv.

At du ikke har fået din rejse har jo intet med dine søskende at gøre.

Anmeld

11. juni 2012

TeamRocket

ÅRH! Jeg stod noget ala det samme for to år siden da min mor blev 50- og det endte faktisk ud i så mange problemer med både mor og søskende at jeg blev væk. Det er barnligt at hænge sig i at man selv blev 'snydt' da man fyldte 18 og bla bla bla- men jeg følte bare jeg var nødt til at gøre lidt af det samme for at komme over det, og nu er alt fint. Jeg fik ingen 18års gave og hun fik ingen 50års gave herfra og nu er vi past that.. Men det jo ikke sikkert det er løsningen for dig, et kram skal du ihvertfald have

Anmeld

11. juni 2012

Princesspigen

tak for jeres svar i 2..

jeg syndes bare den er rigtig svær.. jeg tror ikke jeg vil droppe en gave til hende for så synker jeg jo på hendes nivu..

men om jeg skal være med i de andres gave eller jeg skal finde en gave selv syndes jeg er svær..

Anmeld

11. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes det lyder som en dyr gave og hvis du ik ved om du har råd, ville jeg klart melde ud at det er der desvære ik råd til. Og ville så selv finde på en lille fin og personlig gave. 

Syntes det er rigtig pænt af dine 2 søskende at tilbyde at betale for din del af gaven, men ka også godt se sagen fra din anden søsters side. Det er jo heller ik sikkert at hun lige har de extra penge til gaven, det så ville blive. Men hun ska ik gi dig dårlig samvitighed. Du vidste jo ik noget om det de andre havde gang i!! Håber i finder ud af en løsning, der ik gir sure miner!! Og husk så lige at det ik er prisen på gaven, det kommer an på, men tanken bag. Vh stine

Anmeld

11. juni 2012

Princesspigen

StineW79 skriver:

Syntes det lyder som en dyr gave og hvis du ik ved om du har råd, ville jeg klart melde ud at det er der desvære ik råd til. Og ville så selv finde på en lille fin og personlig gave. 

Syntes det er rigtig pænt af dine 2 søskende at tilbyde at betale for din del af gaven, men ka også godt se sagen fra din anden søsters side. Det er jo heller ik sikkert at hun lige har de extra penge til gaven, det så ville blive. Men hun ska ik gi dig dårlig samvitighed. Du vidste jo ik noget om det de andre havde gang i!! Håber i finder ud af en løsning, der ik gir sure miner!! Og husk så lige at det ik er prisen på gaven, det kommer an på, men tanken bag. Vh stine

hvis det så bare var pengene og prisen der var problemet.. men jeg sku kun betale 250 kr.. ku jeg sagtens..

og min søster T som så har arrangeret det her og som giver mig dårlig samvittighed har langt langt flere penge end os andre da jeg er på kontanthjælp, min søster A på pension og min bror på kontanthjælp..

hun har fast arbejde i et stort firma og har kæreste der os har fast arbejde i stort firma... så der er langt langt større bdget end os.. så dt er ikke pengene der er hedes problem og det er jo kun 100 kr mere de alle 3 skal give end de sku før.. så hvis de andre kan der kan hun os..

Anmeld

11. juni 2012

tarkoflen

Hvis det er 250 kr. det drejer sig om, så tror jeg bare jeg havde betalt og være med i gaven og taget den med min mor senere, at hun havde givet dig og kæresten en tur i Prag, hvis det er fordi de ikke har penge til det, så overvej om det bare kunne være dig og din mor i stedet for

Jeg vil lige sige, at det bestemt ikke er i orden at hun ikke har givet dig din gave! Men jeg synes ikke du skal lade være med at give hende den gave, du gerne vil! Det kunne jo måske også være, at det fik hende til at tænke sig lidt om

Anmeld

11. juni 2012

Princesspigen

tarkoflen skriver:

Hvis det er 250 kr. det drejer sig om, så tror jeg bare jeg havde betalt og være med i gaven og taget den med min mor senere, at hun havde givet dig og kæresten en tur i Prag, hvis det er fordi de ikke har penge til det, så overvej om det bare kunne være dig og din mor i stedet for

Jeg vil lige sige, at det bestemt ikke er i orden at hun ikke har givet dig din gave! Men jeg synes ikke du skal lade være med at give hende den gave, du gerne vil! Det kunne jo måske også være, at det fik hende til at tænke sig lidt om

desværre kender jeg min mor godt nok til det ikke er noget der vil sætte tanker igang hos hende med den gave..

men det med at give hende en rejse er jeg ikke sikker på jeg har lyst til når jeg ikke har fået min så måske det ender med en anden gave ved det ikke helt.

tror det er noget jeg skal tænke over et par dage her

Anmeld

11. juni 2012

tarkoflen

Princesspigen skriver:

desværre kender jeg min mor godt nok til det ikke er noget der vil sætte tanker igang hos hende med den gave..

men det med at give hende en rejse er jeg ikke sikker på jeg har lyst til når jeg ikke har fået min så måske det ender med en anden gave ved det ikke helt.

tror det er noget jeg skal tænke over et par dage her

Hmm det er da mærkeligt hvis hun slet ikke ville tænke over det! Men det skal selvfølgelig heller ikke være motivationen for at give hende gaven

Men så er der vel ikke ret mange andre udveje end at du selv finder på noget så

Anmeld

11. juni 2012

Missq4

altså man kan jo sige at det er jo ikke dine søskendes skyld at din mor ikke har indfriet den gave som hun har lovet dig. men jeg ville ha det dårligt over ikke at give min mor en gave fordi hun ikke havde da jeg syntes det er lidt sådan jamen fordi du ikke har vil jeg heller ik hvis du forstå

jeg ville bestemt sætte mig ned og tag den snak med min mor hvis det var mig og det gik mig sådan på som det lyder til at det gør ved dig og fortælle hende hvordan du har det med det.

(min familie glemte at ønske mig tillykke med fødselsdagen 3 år i træk og det gjord mig virkelig ked af det så tog jeg en snak med dem om hvad det betød for mig at de lige ringede og sendte en sms eller kom forbi og det hjalp )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.