Hjælp til pålæg (ikke svinekød)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.740 visninger
14 svar
0 synes godt om
11. juni 2012

Anonym trådstarter

Sagen er den at min lille dreng snart skal til at spise rugbrød med pålæg. Hans far er muslim og vi har derforvalgt svinekød fra. Jeg er vokset op med frikadeller og leverpostej og synes det er så nemt med leverpostej da det jo er smørepålæg. Har i nogle forslag??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

sne190810

sildepostej

fiskedelle

kyllinge pølse

torskerogn

den originale makrel

åhh der er sikkert nogle flere, kan bare ikke huske dem på stående fod

Anmeld

11. juni 2012

Miss-86

Anonym skriver:

Sagen er den at min lille dreng snart skal til at spise rugbrød med pålæg. Hans far er muslim og vi har derforvalgt svinekød fra. Jeg er vokset op med frikadeller og leverpostej og synes det er så nemt med leverpostej da det jo er smørepålæg. Har i nogle forslag??

Tun, kylling,  

Også kunne du jo lave kyllingedeller, Mums  

Anmeld

11. juni 2012

Mamalou

Advokado er rigtig godt, og det hænger ved brødet - hvis du altså moser det - og det foretrak jeg med opstartspålæg. Smørreoste er også gode. Hvis du køber en neutral kan du røre den med lidt kogt broccoli. Det var min søn rigtig vild med. Ellers er der massere af fiskepålæg og æg - det skulle nok være til at finde gode alternativer til svinepålæg

Vh Louise

Anmeld

11. juni 2012

SaraB

Anonym skriver:

Jeg er også muslim, og min madpakke består ofte af:

Laks

Kyllingpølse (halal - fås hos de fleste grønthandlere)

Oksepølse (halal - fås hos de fleste grønthandlere)

Fiskefrikadeller (vær opmærksom på at nogle er med svinespæk! )

Torskerogn

Rejer

Fiskefilet

Kyllingleverpostej (halal - fås de fleste grønthandlere)

Tun

Æg, tomat, agurk, kartofel

Markrel

Sild

Ost

Anmeld

11. juni 2012

pemiro

Kyllingepølse
Kalkunpølse
Smørreoste
Tun
Torskerogn
Makrelsalat/makrel i tomat
Agurkemadder (agurk på rugbrød - MUMS)

Måske man kan få kyllingepostej hvis det altså findes...

Anmeld

11. juni 2012

Anonym trådstarter

Rigtige gode alternativer. Vil rigtig gerne finde noget smørepålæg. Er der kun torskerogn og smøreoste der?

Anmeld

11. juni 2012

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Advokado er rigtig godt, og det hænger ved brødet - hvis du altså moser det - og det foretrak jeg med opstartspålæg. Smørreoste er også gode. Hvis du køber en neutral kan du røre den med lidt kogt broccoli. Det var min søn rigtig vild med. Ellers er der massere af fiskepålæg og æg - det skulle nok være til at finde gode alternativer til svinepålæg

Vh Louise

Rigtig gode tips! Tak for det. Det med avokado må prøves. 

Anmeld

11. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Lakse pate!! Det ka smøres, og smager mega godt! 

Vh stine

Anmeld

11. juni 2012

tarkoflen

Nutuna har lavet sådan nogle vegatar pateer, og de er ret lækre, det er smørepålæg

http://www.urtekram.dk/foedevarer1/prodcat/pate_og _andet_smoerbart/

Man kan jo også selv lave humus eller sådan noget bønnesmørepålæg.

Du kan røre en æggesalat, tunsalat og man kan jo også lave kyllingelever mousse/postej, det kan man sikkert også købe

Det var lige et par ideer herfra men prøv at smutte i helsekosten, de har nutuna produkter og sikkert en masse andet lækkert, kunne jeg forestille mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.