kender i reglerne om samvær når man ikke bor sammen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.535 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. juni 2012

Anonym trådstarter

er der nogen der kender reglerne ang hvor meget man må være sammen når man ikke bor sammen. mig og min kæreste bor ikke sammen mere men vi er stadig kærester. jeg får boligstøtte og forhøjet børnebidrag osv da vi ikke har fælles økonomi mere. men hvor meget må han egentlig være her i huset uden det bliver ulovligt? jeg tænker dage om ugen hvor han må sove her feks? mener jeg har hørt noget om 3 eller 4 dag om ugen men aner ikke om det er rigtigt  og hvad med ferie må vi holde sådan en sammen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

wamse

Anonym skriver:

er der nogen der kender reglerne ang hvor meget man må være sammen når man ikke bor sammen. mig og min kæreste bor ikke sammen mere men vi er stadig kærester. jeg får boligstøtte og forhøjet børnebidrag osv da vi ikke har fælles økonomi mere. men hvor meget må han egentlig være her i huset uden det bliver ulovligt? jeg tænker dage om ugen hvor han må sove her feks? mener jeg har hørt noget om 3 eller 4 dag om ugen men aner ikke om det er rigtigt  og hvad med ferie må vi holde sådan en sammen 

Jeg har fået indtrykket af, at det er meget op til hvert enkelt kommune, hvordan de har sat rammerne, eller hvordan de tolker eventuelle regler. Så tror du vil kunne få det mest korrekte svar, ved at ringe til din egen kommune og høre dem ad

Anmeld

11. juni 2012

An&Jo

Anonym skriver:

jeg har en veninde hvis kæreste er soldat, og bor på kasernen til hverdag, og hun bor så i et lejet hus med deres to børn.
Lige inden hun fødte blev de meldt for socialt bedrageri, og ja hun blev desværre dømt til at betale alt tilbage for de sidste 2 år..

Hendes kæreste var der kun i weekenden, og ikke engang hver weekend, men han måtte kun sove der maks 4 gange om måneden, og han sov der jo nogengange 2 dage i ugen, så de blev tvunget til at flytte deres adresser sammen på trods af at hans bopæl faktisk er nede på kasernen..

Anmeld

11. juni 2012

Amagerpigen82

Anonym skriver:

Du må da være alt det sammen I vil Det er da heldigvis aldrig ulovligt at være sammen med sin kæreste.

Hvornår man så mister single-status og dermed ekstra berettigelse til tilskud etc. skal jeg ikke gøre mig klog på.

Undskyld, - jeg ved det ikke er det du mener. Men jeg synes nogle gange man får det til at se ud som om staten regulerer hvor meget man må være sammen. Og det er jo heldigvis langt fra tilfældet

Anmeld

11. juni 2012

morbibi

Du har skrevet under på et papir, hvor der stod, hvad der gjorde dig til "enlig" og hvis du stadig står inde for det, er du vel stadig enlig. Sådan ser jeg på det, for hvorfor fanden skulle vi ellers skrive under

Min "mand" har ikke overskud til, at bo sammen. Og det respekterer jeg og det må kommunen også gøre, for ellers har jeg 2 "mænd", da børnenes far hjælper meget og altid har gjort det

Anmeld

11. juni 2012

Anonym trådstarter

jeg har prøvet at søge lidt på nettet om det men kan ikke rigtig finde noget der ligesom giver et indtryk af hvornår det er for meget samvær. men tak for jeres svar det kan da være jeg må prøve at spørge kommunen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.