kan man blive henvist til parterapi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.110 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. juni 2012

kitra

er der nogen der ved om man kan få en henvisning til parterapi? mig og kæresten har besluttet os for at vi vil prøve med noget terapi men det er jo halv dyrt så vi tænkte om man kan få en henvisning fra lægen for så man vel få en bedre pris når vi begge er i "danmark" 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

Kløver

Jeg tror ikke man kan få henvisning til parterapi. Men tilskuddene fra danmark ændres ikke uanset om du har henvisning eller ej. Det afgørende er hvilken gruppe i er i, og i får ikke begge tilskud men får samlet tilskud af det, Det koster. Ellers undersøg muligheden for En prof coach. Kan hjælpe med mange ting, og koster mindre end en udd psykolog

Anmeld

11. juni 2012

MortilElias2010

kitra skriver:

er der nogen der ved om man kan få en henvisning til parterapi? mig og kæresten har besluttet os for at vi vil prøve med noget terapi men det er jo halv dyrt så vi tænkte om man kan få en henvisning fra lægen for så man vel få en bedre pris når vi begge er i "danmark" 

Mm det ved jeg egentligt ikke om man kan  Jeg tænker at det virkelig skal være grelt for at lægen vil kunne henvise jer - dvs han skal kunne putte jer ind i en af de kasser de henviser efter.. Mener der er 7 kategorier, men hold mig ikke op på det. Jeg ved bare at det er svært nok for bare en enkeltperson at komme i betragtning selvom denne er i Danmark eller begge involverede parter er. Jeg var heldig at min læge var large for selvom det var slemt det jeg kunne berette så passede jeg ikke ind i en af kasserne, men pågrund min fars sygdom i mine teenageår fandt han en niche jeg kunne høre under og gav mig 11 gange hvor normalen er 10. Elsker min læge for det 

Men tag en snak med din/hans læge og se hvad han/hun kan gøre for jer 

Syntes det er SÅ godt at I begge er villige til at kæmpe for forholdet og åbne for muligheden for terapi - thumbs up til både dig og din partner   

Anmeld

11. juni 2012

Muffin_girl

kitra skriver:

Det tror jeg måske man kan .. Vil råde dig til at ringe til lægen og høre ad

Anmeld

11. juni 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

AalborgPigen skriver:

Det tror jeg måske man kan .. Vil råde dig til at ringe til lægen og høre ad

Jeg ville nok også ringe til lægen og høre om mulighederne.

Anmeld

11. juni 2012

Muffin_girl

rikkeregnbue skriver:

Jeg ville nok også ringe til lægen og høre om mulighederne.

Jeps.. Jeg ved at en veninde gik til det .. Men tror de betalte selv nemlig.. 

Anmeld

11. juni 2012

kitra

MortilElias2010 skriver:

Mm det ved jeg egentligt ikke om man kan  Jeg tænker at det virkelig skal være grelt for at lægen vil kunne henvise jer - dvs han skal kunne putte jer ind i en af de kasser de henviser efter.. Mener der er 7 kategorier, men hold mig ikke op på det. Jeg ved bare at det er svært nok for bare en enkeltperson at komme i betragtning selvom denne er i Danmark eller begge involverede parter er. Jeg var heldig at min læge var large for selvom det var slemt det jeg kunne berette så passede jeg ikke ind i en af kasserne, men pågrund min fars sygdom i mine teenageår fandt han en niche jeg kunne høre under og gav mig 11 gange hvor normalen er 10. Elsker min læge for det 

Men tag en snak med din/hans læge og se hvad han/hun kan gøre for jer 

Syntes det er SÅ godt at I begge er villige til at kæmpe for forholdet og åbne for muligheden for terapi - thumbs up til både dig og din partner   

jeg må nok prøve at høre vores læge han plejer at være sød til at hjælpe. tak for skulder klappet, vi er meget opsatte på at gøre noget ved vores situation da vi er kommet helt derud hvor vi er flyttet hver til sit, vi kan bare ikke se hvordan vi skal leve uden hinanden, men som det er nu kan vi heller ikke leve sammen desværre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.