15 mdr. interesseret i potten.. skal vi begynde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

373 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. juni 2012

Den lykkelige

Min datter er 15. mdr.. Vi har købt en potte til når tiden er.. Men den fandt hun i skabet forleden og siden har den stået på badeværelset.. jeg har INTET nævnt til hende om den potte.. ikke kommenteret den eller snakket om den.. så da hun vågnede i morges og vi skulle give hende tør ble så satte jeg mig lige på toilettet, så sætter hun sig på potten vildt glad og siger "tiiiiis".. hmm..
jeg ved at den "store" pige i dagplejen er igang med pottetræning og hun ser det jo der..
Men skal jeg gøre noget ud af det.. måske prøve sætte hende på den uden ble.. eller skal jeg bare lade hende lege også først gøre noget ud af det når hun bliver ældre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

GønskE

jeg synes personligt ikke, at der ville være et problem i, at hun kom derned og side når du skiftede hende, hvis hendes interesse er der, kan ikke se hvad det skulle skade og måske tisser hun i den, måske ikke, det jo ligegyldigt, og så kan hun jo bare få ble på igen bagefter og stikke af

Anmeld

11. juni 2012

Den lykkelige

GønskE skriver:

jeg synes personligt ikke, at der ville være et problem i, at hun kom derned og side når du skiftede hende, hvis hendes interesse er der, kan ikke se hvad det skulle skade og måske tisser hun i den, måske ikke, det jo ligegyldigt, og så kan hun jo bare få ble på igen bagefter og stikke af

Næh det kan vel ikke skade.. tror bare jeg tænker meget på det fordi pigen i dagplejen har så svært ved at skulle lave "nummer 2" fordi hun er blevet presset for meget.. så jeg vil jo nødig presse på for min datter.. men nej hvis hun selv sætter sig skader det vel ikke..

Anmeld

11. juni 2012

L&V

Den lykkelige skriver:

Min datter er 15. mdr.. Vi har købt en potte til når tiden er.. Men den fandt hun i skabet forleden og siden har den stået på badeværelset.. jeg har INTET nævnt til hende om den potte.. ikke kommenteret den eller snakket om den.. så da hun vågnede i morges og vi skulle give hende tør ble så satte jeg mig lige på toilettet, så sætter hun sig på potten vildt glad og siger "tiiiiis".. hmm..
jeg ved at den "store" pige i dagplejen er igang med pottetræning og hun ser det jo der..
Men skal jeg gøre noget ud af det.. måske prøve sætte hende på den uden ble.. eller skal jeg bare lade hende lege også først gøre noget ud af det når hun bliver ældre?

Når hun viser interessen så er det bare med at springe på, lade hende gøre det i hendes tempo men gi det e forsøg

Anmeld

11. juni 2012

Mille82

Altså vores den store - som tilmed er en dreng(!) begyndte at gå på wc som 15 mdrs. Det var altså helt uden pres og på hans egen opfordring, vi har så støttet ham, og lavet sjov med det. Som 18 mdrs ca var han afførings renlig og gik på toilettet dagligt med tis, der udskiftede vi bleen med en bukseble. 2 år og 4 mdr var han 100% renlig og lagde bleen.

Han bliver 3 til august, og han har allerede tørre bleer om natten, og er vågnet ud på de tidlige morgentimer de sidste 3 dage og har skullet tisse.

Støt endelig op om hende og ros hende

Anmeld

11. juni 2012

LotusCPH

ja bare la hende - det er kun fint der er ingen rigtige tisrammer for det - er da kun smukt hun viser interesse for den Som de ande skriver - det skader slet ikk

Anmeld

11. juni 2012

Tona

Jeg syntes at det lyder som om din datter viser parathed. Jeg ville nok ikke begynde med pottetræning som sådan så tidligt, men jeg ville lade hende sidde på potten et par gange om dagen eller hvor meget i nu syntes. Du kan gøre det at du sætter hende på potten på et tidspunkt hvor du ved at hun normalt laver i bleen eller normalt tisser. Hvis der ikke er en sådan rytme kan du bare sætte hende på ifm et bleskift. Du kan have en lille kasse med bøger eller andet hun kan sidde med og rigtig hygge sig. Så længe det er af egen fri vilje hun sidder der, så syntes jeg det er super.

Min datter på 17 mdr har siddet på potte (nu børnesæde til toilettet) siden hun var 1 år gammel og hvis jeg får en mere begynder jeg endnu før. Min datter kan ofte selv sige til nu når hun gerne vil på potten og hun laver stort set kun der og ikke i bleen. Jeg syntes at det skal ikke være reel træning med det formål at pace barnet til at blive renligt. Det skal bare være at give barnet muligheden for at lave på potten frem for i bleen hvilket jo er rarere for barnet og desuden tror jeg på at det gør at barnet bliver tryggere ved det hele så det bliver nemmere senere når barnet skal pottetrænes. Jeg tror faktisk at man på den måde kan lege det ind sådan at barnet ikke behøver at skulle trænes som sådan.

Det som vi laver hedder "Elimination communikation" (hvilket jeg aldrig kan stave til)  Det kan Googles så kommer der en masse frem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.