6. mdr, vil spise om natten, HJÆLP og råd modtages

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2012

JulieMor

Dorthe1986 skriver:

Ja det har i hvert fald hjulpet her, når det var

Håber i hvert fald for jer, at i finder en løsning, så du kan få din søvn igen

Tak skal du have - man er nød til at prøve sig frem  ja søvn . . . .. længdes

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

Maja_4000

Caroline vågnede hver nat til hun var 10 måneder .. Der begyndte hun ikke at tømme flasken mere , og vi blev enige om , at så var hun jo nok ikke sulten I stedet fik hun en tår vand , og så sov hun igen ..
Hvis det var mig , ville jeg blive ved at give flaske om natten .. Du behøver jo ikke nødvendigvis at tage hende op , så falder hun nok hurtigere i søvn bagefter

Anmeld

11. juni 2012

JulieMor

Maja_4000 skriver:

Caroline vågnede hver nat til hun var 10 måneder .. Der begyndte hun ikke at tømme flasken mere , og vi blev enige om , at så var hun jo nok ikke sulten I stedet fik hun en tår vand , og så sov hun igen ..
Hvis det var mig , ville jeg blive ved at give flaske om natten .. Du behøver jo ikke nødvendigvis at tage hende op , så falder hun nok hurtigere i søvn bagefter

Vi tager hende heller ikke op, hendes seng står ved siden af mig, så jeg kan sidde op i vores seng og give hende det.... Men ja, hun skal da have en flaske hvis hun har behov for det, men tænkter bare at der er mange der sover igennem  der ikke har et behov når de er fyldt 6 mdr..... måske er det bare en periode, eller måske har du bare behovet.... det er svært at vuderer

Anmeld

11. juni 2012

Kløver

Har i prøvet at sætte et grødmåltid mere på, og evt vælling inden nat kl 22, så kan det være hun sover igennem til om morgenen
Men tror det er meget normalt, min søn vågnede og ville ha flaske flere gange om natten til han var lidt over 1 år. Trods han fik alm mad hele dagen

Anmeld

11. juni 2012

JulieMor

Maja84 skriver:

Har i prøvet at sætte et grødmåltid mere på, og evt vælling inden nat kl 22, så kan det være hun sover igennem til om morgenen
Men tror det er meget normalt, min søn vågnede og ville ha flaske flere gange om natten til han var lidt over 1 år. Trods han fik alm mad hele dagen

Jeg tror også vi er ude i at skulle sætte en grød-måltid mere på.... vil prøve det allerede idag. Hun er ude og sove nu, så når hun kommer ind får hun grød, og igen over middag, og så aftensmad

Anmeld

11. juni 2012

Lari

Jeg følger lige med her Min datter er ligeså gammel som din og er også, efter også at have sovet fra ca 19.00 - 05.30, begyndt at vågne om natten. Ikke mindst sover hun også kortere lure om dagen nu end tidligere.

Anmeld

11. juni 2012

JulieMor

Lari skriver:

Jeg følger lige med her Min datter er ligeså gammel som din og er også, efter også at have sovet fra ca 19.00 - 05.30, begyndt at vågne om natten. Ikke mindst sover hun også kortere lure om dagen nu end tidligere.

Ja, det gør min datter også - fra at sove en formiddags-lur på ca. 3 timer, er det nu nogle dage kun 45 min, det er altså for lidt..... syntes godt man kan blive lidt frustreret som tider

Anmeld

11. juni 2012

henh01

Det gjorde min søn også og han blev taget op af sengen fik tryghed, nærvær og en flaske. Jeg startede med 200 ml og trappede langsomt ned til kun 20 ml. Det vigtigste er at vores børn føler nærvær og tryghed, så hvis det var mig ville jeg tage hende op så hun kan mærke at du stadig er der. Nynne en lille sang og evt tilbyde hende mad - på nedtrapning.

De har perioder hele livet i gennem hvor de har brug for den ekstra tryghed og mad for den sags skyld og så er det eneste at gøre simpelthen at give dem det de vil have

Og så kan jeg trøste dig med at ingen konfirmanter får flaske om natten, og hvis de gør er de store nok til selv at varme den spøg til side..

Anmeld

11. juni 2012

JulieMor

henh01 skriver:

Det gjorde min søn også og han blev taget op af sengen fik tryghed, nærvær og en flaske. Jeg startede med 200 ml og trappede langsomt ned til kun 20 ml. Det vigtigste er at vores børn føler nærvær og tryghed, så hvis det var mig ville jeg tage hende op så hun kan mærke at du stadig er der. Nynne en lille sang og evt tilbyde hende mad - på nedtrapning.

De har perioder hele livet i gennem hvor de har brug for den ekstra tryghed og mad for den sags skyld og så er det eneste at gøre simpelthen at give dem det de vil have

Og så kan jeg trøste dig med at ingen konfirmanter får flaske om natten, og hvis de gør er de store nok til selv at varme den spøg til side..

Ha ha, så er det nok også noget andet der er i flasken, hvis det er konfirmander

Jamen, jeg lytter, tror os jeg vil prøve det med at tage hende op og sangen, og så flaske og så i seng igen........ er desperat og vil prøve alt

Anmeld

11. juni 2012

ano14316

JulieMor skriver:

Min datter er lige fyldt 6 mdr, og indtil for 14 dagen siden havde vi en god periode hvor hun blev puttet i seng ved 19-20 tiden, og først vågnede ved 05.30 tiden ( det er jo flot og mange timer)

MEN

Nu sover hun kun fra 19-20 tiden til ca. kl 22, så vågner hun, og for det meste kan vi godt få hende til at sove igen hurtigt, men så vågner hun også ved 03.30-04 tiden , og der græder hun, og det eneste der hjælper er en flaske, så hun må jo være sulten.......

Trænger så desperat snart til mere søvn

for 2 dage siden købte vi mørkelægnings-gardiner til soveværelset.......... og vælling.... syntes vi prøver alt!

Men tænker altså at en pige på 6 mdr ikke burde have behøv for mad om natten, og godt kunne sove igennem?

GODE Råd og jeres erfaring må i meget gerne sende i denne retning

At sove igennem i "fagsprog er mere end 5 timer.
Så når hun sover fra 22-04 så har hun egentlig sovet igennem.

Magnus er 8 mdr. og han bliver puttet ved 19 tiden, og så vågner han ved midnat og får en flaske og så sover han til ved 7 tiden.

Jeg tror ikke du kan forvente at hun sover så længe uden man, men det jeg vil anbefale dig er at finde det tidspunkt hun vågner der passer dig bedst og så give en flaske der. hvis hun så vågner flere gange, så tilbyd hende lidt vand, det bliver hun hurtigt træt af, og finder ud af at det ikke er værd at vågne for.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.