Hjælp... Frygtelig plejefamilie :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

747 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. juni 2012

Anonym trådstarter

Hej alle. Står i en meget svær situation, og vil høre om nogen herinde kan hjælpe, da jeg er ved at blive vanvittig

Jeg har to børn der er anbragt udenfor hjemmet. Tvangsanbragt da jeg ønskede at få den hjem sidst vi var i Børn og unge udvalget. De har boet ude i næsten to år. Men det er ikke et godt sted de bor. Plejemor gør forskel på børnene og er efter min mening til tider rigtig led ved den store. Ifølge børnenes egne udsagn. Plejemor ringer tit ind til sagsbehandler og siger ting både om børnene og mig der ikke passer. Hun lyver, bare for at få lov at beholde børnene. Desværre stoler sagsbehandler altid på hende, og på den måde har jeg ikke en chance. Jeg kan ikke holde ud at især mit store barn ikke har det godt, men jeg kan intet gøre! Det er frygteligt ikke at kunne beskytte sine egne børn  Jeg har efter mange overvejelser valgt at jeg vil have børnene flyttet, vil gå hele vejen. Men hvordan gør jeg? Sagsbahandler siger vi kan holde et møde om det, men først efter sommerferien! Så der kan jo gå længe inden der sker noget. Kan jeg få hjælp fra en advokat gratis? Er på kontanthjælp så kan ikke betale selv. Plejeforældre er 65 og 72 år, men har fået dispensation for deres alder fordi børnene var i aflastning der inden de blev anbragt. Burde det ikke være nemt at få en ny familie når de er så gamle?

Håber nogen kan hjælpe, jeg holder snart ikke til det mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2012

fairlady

har desværre ingen erfaringer, men du får da lige et kram herfra.

Anmeld

10. juni 2012

Solstrålebørn

Har selv været anbragt i plejefamilie.. 

Hvor gamle er børnene? 

Anmeld

10. juni 2012

Anonym trådstarter

fairlady skriver:

har desværre ingen erfaringer, men du får da lige et kram herfra.

Tak skal du have

Anmeld

10. juni 2012

Anonym trådstarter

Solstrålebørn skriver:

Har selv været anbragt i plejefamilie.. 

Hvor gamle er børnene? 

4 og 6. Ingen fatter hvordan de kan få lov at passe så små børn når de selv er så gamle. Det store problem er nu ikke deres alder, men at de på ingen måde er til at stole på.

Anmeld

10. juni 2012

Solstrålebørn

Anonym skriver:

4 og 6. Ingen fatter hvordan de kan få lov at passe så små børn når de selv er så gamle. Det store problem er nu ikke deres alder, men at de på ingen måde er til at stole på.

Tænkte nu mere alderen på børnene, kunne være de var gamle nok til at kunne sige noget til sagsbehandleren... 

Har ikke nogle råd... 

Anmeld

10. juni 2012

Humanincubator

http://www.familieadvokaten.dk/emner/162.html

Anmeld

10. juni 2012

Anonym trådstarter

Solstrålebørn skriver:

Tænkte nu mere alderen på børnene, kunne være de var gamle nok til at kunne sige noget til sagsbehandleren... 

Har ikke nogle råd... 

Nej, desværre  Men tak for svar

Anmeld

10. juni 2012

Anonym trådstarter

Humanincubator skriver:

http://www.familieadvokaten.dk/emner/162.html

Mange tak for link, kigger lige på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.