Søge job når man er igang med behandling...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

321 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. juni 2012

WantingBaby2012

Hej 

Ja, sagen er at jeg lige nu er ansat i et vikariat, som snart udløber - og vi er lige startet i behandling! Men jeg er jo nødt til at søge et nyt job... Men har hele tiden en stemme i hovedet som siger, at man på en måde røvrender firmaerne, hvis man så bliver ansat og kommer lidt efter og fortæller at man (forhåbentlig) er gravid.... Dem der ved at vi er i behandling siger, at jeg selvfølgelig skal gå ud og søge og sikre mig selv bedst muligt... Også selvom jeg bliver gravid - og evt. lyve om at vi gerne snart vil have familie....

Suk.... Sikke et dilemma jeg har stillet mig selv i.. 

Piger, hvad ville I gøre i denne situation? Er det okay at søge jobs, og lyve omkring ønsket familieforøgelse for at få jobbet? Ja, jeg har jo ikke noget valg.... men samvittigheden er ikke helt med.... Øv!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2012

come2

WantingBaby2012 skriver:

Hej 

Ja, sagen er at jeg lige nu er ansat i et vikariat, som snart udløber - og vi er lige startet i behandling! Men jeg er jo nødt til at søge et nyt job... Men har hele tiden en stemme i hovedet som siger, at man på en måde røvrender firmaerne, hvis man så bliver ansat og kommer lidt efter og fortæller at man (forhåbentlig) er gravid.... Dem der ved at vi er i behandling siger, at jeg selvfølgelig skal gå ud og søge og sikre mig selv bedst muligt... Også selvom jeg bliver gravid - og evt. lyve om at vi gerne snart vil have familie....

Piger, hvad ville I gøre i denne situation? Er det okay at søge jobs, og lyve omkring ønsket familieforøgelse for at få jobbet? Ja, jeg har jo ikke noget valg.... men samvittigheden er ikke helt med.... Øv!

Ganske enkelt - Tænke på mig selv.

Jeg vil søge jobs. Ingen siger jo man bliver gravid i første forsøg.

Man kan jo ikke sætte arbejdslivet på stand by fordi man er i behandling

Anmeld

10. juni 2012

MortilElias2010

WantingBaby2012 skriver:

Hej 

De må slet ikke spørge om du har i tankerne at stifte familie, selvom mange gør det. Så hvis de spørger, er du i din gode ret til at lyve - tænker det går lige op i sidste ende og vi vil alle gerne have et arbejde  

Anmeld

10. juni 2012

Kris89

du skal ikke lyve...

hvis de spørger om du ønsker snarest familieforøgelse, må du jo bøje sandheden lidt og sige at du da selvf. ønsker børn..

du skal ikke sige direkte at i på nuværende tidspunkt er i behandling. men hvis du lyver direkte til samtalen kan dette være fyringsgrundlag hvis du kommer en måned efter og annoncere du er gravid...

ikke sige for meget, men heller ikke lyve..

men som de andre skriver kan der jo desværre gå lang tid fra påbegyndt behandling til graviditet, så du skal klart søge job.

jeg søgte også job mens vi prøvede... HELDIGVIS for der har jeg så været 9 mdr. nu og stadig uden graviditet...

Anmeld

10. juni 2012

WantingBaby2012

come2 skriver:

Ganske enkelt - Tænke på mig selv.

Jeg vil søge jobs. Ingen siger jo man bliver gravid i første forsøg.

Man kan jo ikke sætte arbejdslivet på stand by fordi man er i behandling

Nej, man kan ikke vide om det lykkedes i første forsøg - men det satser vi jo selvfølgelig på 

Jeg er jo også nødt til at søge jobs, men for fa'en hvor vil jeg få svært ved at se chefen i øjenene, når man bliver gravid... Og indtil da, vil de måske undre sig over, at man skal have fri i tide og utide pga. behandlingen....

Men du har helt ret, man kan ikke bare sætte det hele på standby.. (I wish!!!! )

Anmeld

10. juni 2012

Darling<3

Selvfølgelig skal du forsætte med at søge Jobs - skulle du blive gravid i første forsøg, så skal du jo stadig have brød på bordet, så et job er vigtigt!

Jeg var selv til jobsamtale da jeg var 2 mdr henne og jeg løg så det lugtede!! Synes altid de spørger om familieplaner og andet fremtid som ikke rager dem - men jeg sagde som alle andre - ej, der går maaaange år endnu inden jeg skal have børn

( fik heldigvis ikke jobbet )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.