Hva spiser jeres ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

838 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. juni 2012

onlyme

Min søn har i godt og vel 14 dage ikke fået mme,. Han er 11 mdr,.
Hans madvaner lyder sådan her,.
Voksen potion havergrød når han vågner (hel dyb talerken fyldt helt op) ca kl 09
Yoghurt enden han bliver pttet (halv talerken) ca kl 11,00 <-- somme tider takker han nej,.
bliver tilbudt rugbrød omkring kl 14 <-- takker altid nej, tror jeg har fået en halv halv rugbrød i ham 2 gange,.
yoghurt får han istedet for.

Så venter vi til aften alt mellem 17-18 1 lille kartoffel med grøntsager sauce, og evt kød.'!
^ han vil ikke have fast kød, koteletter skinkesnitzel osv,.!
Her spiser han alt mellem det halve til det hele,.

Så yoghurt igen omkring 19-20

Han får så mellem ''godbider'' ostehaps/agurk mælkesnit

Spørgsmålet er så hvad giver i jeres børn, vi har prøvet med øllebrød-mos af forskellige slags frugt -bolle,. Vi syntes han spiser al for meget yoghrt men han vil bare ikke spise andet, og vi prøver konstant, med noget andet først men han rør det ikke spytter det bare ud, Og bliver sur,.! Hvis han ingenting får så er han sur og negativ og ked af det,.!

Årrh,. han er vågen så er skrevet lidt hurtigt men håber i forstår problemet,.

Tak på forhånd tøser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

nu får min stadig mme (en putteflaske og en natflaske) og er 9 måneder om en uge.

morgen: havregrød med kanel, æble eller hvad jeg nu har. Andre gange uden noget ( 1 dl. havregryn, 1 dl. mælk, 1.dl. vand). Et glas vand ved siden af.

formiddag: rugbrød med ost, torskerogn, usaltet smør osv. Sødælk ved siden af.

eftermiddag: yoghurt naturel - nogle gange med noget frugt(hvad jeg nu har liggende) med et glas vand ved siden af.

aften: kartoffel/pasta/ris med grøntsager og lidt kød med et glas mælk ved siden af. Og smagsprøver af vores mad ved siden af.   

Omkring puttetid (mellem 18.30-19-00) en lille flaske mme.

Anmeld

10. juni 2012

Pige2009

Hvad med at give ham hakket kød/fisk til aften? Jeg lavede en masse små kødboller, som jeg frøs ned. Så var de lige til at tage op, når vi skulle spise. Går han ikke i DP? Selvfølgelig skaber han sig, når han ikke får sin vilje, men så må I være stædige og vise, hvem der bestemmer

Derudover ville jeg nok droppe mælkesnitte og erstatte med brød evt. en bolle eller noget frugt...

Anmeld

10. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
mor:) skriver:

nu får min stadig mme (en putteflaske og en natflaske) og er 9 måneder om en uge.

morgen: havregrød med kanel, æble eller hvad jeg nu har. Andre gange uden noget ( 1 dl. havregryn, 1 dl. mælk, 1.dl. vand). Et glas vand ved siden af.

formiddag: rugbrød med ost, torskerogn, usaltet smør osv. Sødælk ved siden af.

eftermiddag: yoghurt naturel - nogle gange med noget frugt(hvad jeg nu har liggende) med et glas vand ved siden af.

aften: kartoffel/pasta/ris med grøntsager og lidt kød med et glas mælk ved siden af. Og smagsprøver af vores mad ved siden af.  

Omkring puttetid (mellem 18.30-19-00) en lille flaske mme.

hov nu glemte jeg at skrive hvad jeg tænker i kunne prøve: smøre yoghurt på rugbrød? eller noget flødeost på rugbrød?

Anmeld

10. juni 2012

Pige2009

Laura startede med rugbrød allerede, da hun var 7 mdr. Jeg lavede ryttere på størrelse med min lillefingernegl og med masser af leverpostej kunne det være en mulighed?

Anmeld

10. juni 2012

Sitrani

Nu er min datter godt nok snart 1 år, men hun spiser sådan her:

Morgen, kl. 6: Havregrød (eller yoghurt med rugbrød smuldret i)

Formiddag, kl. 9: En bolle, frugt, agurk, ostehaps el. lign.

Frokost, kl. 11.30: 1 stk. rugbrød med pålæg, lidt frugt el. agurk.

Mellemmåltid, kl. 15: En bolle, frugt, agurk, ostehaps, yoghurt lige som kl. 9.

Aftensmad: Det vi får! Og hvis ikke det er noget hun kan få, så laver vi noget seperat til hende..

Jeg ville droppe den mælkesnitte! Den er FYLDT med sukker og fedt! Og er det rene slik! Og hvis din dreng ikke engang er 1 år, så ville jeg mene, at det er forkert at give ham det.. Min datter får slet ikke sukker endnu - men det er nok en principsag..?!

Prøv bare at hold fast ved, at han skal spise noget andet end yoghurt - det lyder som om, at I giver efter, når han bliver surt - men det er klart han bliver sur, når han ikke får sin vilje Jeg synes, I skal vise hvem der bestemmer, dvs. hvis han ikke vil spise sit rugbrød fx, så må han undvære, og så er det ned på gulvet igen.. På et tidspunkt finder han ud af, at der altså ikke er noget at gøre, og når han er sulten nok, så skal han nok spise - for det smager jo fint... Han ved bare, at hvis han skriger længe nok, så kommer yoghurten!

Anmeld

10. juni 2012

Chris86

Her så menuen ca sådan her ud:

Morgenmad inden syv: Stor kop havregrød
Formiddagsmad omkring kl ni: Lidt grov bolle + frugt
Middagsmad omkring kl elleve: ½ rugbrød og så to-tre andre små ting som f.eks. lidt agurk, ½ pirrog, grovbolle, ostehaps osv..
Eftermiddagsmad: Noget som lidt risengrød, øllebrød, grovbrød, frugt, yoghurt osv...
Aftensmad: Som vi andre så vidt muligt...

Og MASSER af sødmælk

Anmeld

10. juni 2012

onlyme

Baagøe skriver:

Hvad med at give ham hakket kød/fisk til aften? Jeg lavede en masse små kødboller, som jeg frøs ned. Så var de lige til at tage op, når vi skulle spise. Går han ikke i DP? Selvfølgelig skaber han sig, når han ikke får sin vilje, men så må I være stædige og vise, hvem der bestemmer

Derudover ville jeg nok droppe mælkesnitte og erstatte med brød evt. en bolle eller noget frugt...

Han får det når vi får det,.!
Men det er som om han ikke vil spise noget med klumper i,.! Han spytter også yoghurt ud hvis det er med frugtstykker,.!
Det er kun hver 3 dag ca vi deler en mælkesnit,. Er kun når han skal forkæles lidt,.!

Anmeld

10. juni 2012

Chris86

Chris86 skriver:

Her så menuen ca sådan her ud:

Morgenmad inden syv: Stor kop havregrød
Formiddagsmad omkring kl ni: Lidt grov bolle + frugt
Middagsmad omkring kl elleve: ½ rugbrød og så to-tre andre små ting som f.eks. lidt agurk, ½ pirrog, grovbolle, ostehaps osv..
Eftermiddagsmad: Noget som lidt risengrød, øllebrød, grovbrød, frugt, yoghurt osv...
Aftensmad: Som vi andre så vidt muligt...

Og MASSER af sødmælk

Btw når jeg skriver yoghurt så er det cultura naturel hvor jeg eksempelvis moste banan i eller andet frugt.....

Anmeld

10. juni 2012

Pige2009

onlyme skriver:

Han får det når vi får det,.!
Men det er som om han ikke vil spise noget med klumper i,.! Han spytter også yoghurt ud hvis det er med frugtstykker,.!
Det er kun hver 3 dag ca vi deler en mælkesnit,. Er kun når han skal forkæles lidt,.!

Hvad siger SP?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.