Vi skal flytte, nogen råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

536 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. juni 2012

Sitrani

Hejsa

Min datter bliver 1 år sidst i denne måned..

Vi har fået en lejlighed, som vi skal flytte ind i d. 1. august.. Så der vil hun være ca. lidt over 13 måneder..

Er der nogen der har nogle gode råd til, hvad man kan gøre for, at vores lille pige ikke bliver helt forvirret af, at vi rykker teltpælene op..? Jeg tænker, at det nok vil påvirke hende i en eller anden grad??

Hun får et værelse, som ligger i underetagen, og vores soveværelse kommer til at være ovenpå.. Skal hun bare sove dernede fra starten af, eller skal man tage hensyn til, at det er et helt nyt sted, og lade hende sove hos os? Hun sover også på eget værelse nu....

Håber der er nogen med erfaring i, at flytte med en 1årig, som kan hjælpe lidt..??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2012

morethanperfect

STN skriver:

Hejsa

Vi har fået en lejlighed, som vi skal flytte ind i d. 1. august.. Så der vil hun være ca. lidt over 13 måneder..

Er der nogen der har nogle gode råd til, hvad man kan gøre for, at vores lille pige ikke bliver helt forvirret af, at vi rykker teltpælene op..? Jeg tænker, at det nok vil påvirke hende i en eller anden grad??

Hun får et værelse, som ligger i underetagen, og vores soveværelse kommer til at være ovenpå.. Skal hun bare sove dernede fra starten af, eller skal man tage hensyn til, at det er et helt nyt sted, og lade hende sove hos os? Hun sover også på eget værelse nu....

Håber der er nogen med erfaring i, at flytte med en 1årig, som kan hjælpe lidt..??

Jeg tror i skal lade hende være med under hele flytningen .. Så kan hun se hvad der foregår ..

Da Oscar var 6 mdr. flyttede vi , og det tog han pænt , men der var han jo heller ik så gammel .. Vi skal også flytte 1 Aug. så er spændt på hvordan han tager det .. Vi lader ham sove på sit eget værelse fra den dag vi flytter ind .. Han har siden han var 5 mdr. sovet på eget værelse ,  og har været vandt til at sove alene .. Vi vil gøre meget for at vi kan være på hans værelse om dagen , sætte ting på plads osv. sammen , så han ved , at det er dér han skal bo ..

Ved ik om du ku bruge mit svar til noget

Anmeld

10. juni 2012

DitteFisk

STN skriver:

Hejsa

Jeg  ville tage hende med ud og se det nye sted så ofte jeg kunne Og sige; her skal vi bo! - det kan hun ikke forholde sig til, men jo flere gange jo bedre. 

Og så er det måske en god ide at lade hende sove på sit eget værelse i det nye sted. Hvis i lader hende sove hos jer så vænner hun sig måske slet ikke til sit nye værelse og så bliver overgangen måske hårder. Men jeg ville tage hende ind i jeres seng, hvis hun blev ulykkelig dog. 

Det kan være en god ide at lade hende hjælpe til med at sætte ting på plads i hendes nye værelse og gøre det rigtig attraktivt for hende at være der  

Anmeld

10. juni 2012

Pige2009

STN skriver:

Hejsa

Laura var slet ikke påvirket da vi flyttede. Det eneste jeg sådan lige kan komme i tanke om, var at det tog lidt længere tid for hende at falde i søvn de første to nætter end sædvanligt Hun blev fra starten puttet i sit nye værelse, og detmar en succes. Hun var knap to år, da vi flyttede.

Anmeld

10. juni 2012

Sitrani

Gigl skriver:

Jeg  ville tage hende med ud og se det nye sted så ofte jeg kunne Og sige; her skal vi bo! - det kan hun ikke forholde sig til, men jo flere gange jo bedre. 

Og så er det måske en god ide at lade hende sove på sit eget værelse i det nye sted. Hvis i lader hende sove hos jer så vænner hun sig måske slet ikke til sit nye værelse og så bliver overgangen måske hårder. Men jeg ville tage hende ind i jeres seng, hvis hun blev ulykkelig dog. 

Det kan være en god ide at lade hende hjælpe til med at sætte ting på plads i hendes nye værelse og gøre det rigtig attraktivt for hende at være der  

OK, tak for svar, men jeg tror ikke, at vi kan tage hende med ud at se lejligheden så tit.. Der bor jo nogen i lejligheden indtil vi flytter ind! Tror ikke de synes det ville være så fedt at vi kom rendende i tide og utide Hehe.. Men vi skal nok alligevel forbi og måle op osv. og der skal hun selvfølgelig med

Anmeld

10. juni 2012

Maja_4000

Vi flyttede da Caroline var knap 1 år ..

Vi havde hende med ude og kigge på lejligheden alle de gange vi selv var derude .. Og hun var med til at vaske gulve inden vi flyttede ind (eller hun tullede bare rundt og pillede ) og så var hun med til at pakke sit værelse ned .. Da vi flyttede blev hun så passet , og vi sørgede for at hendes værelse havde 1. prioritet , sådan at når hun kom hjem var der noget som hun kunne kende ..

Der var ingen problemer overhovedet .. Hun har elsket at være her fra dag 1

Håber det kommer til at gå godt
Og hvis det var mig , ville jeg putte hende på sit eget værelse .. Hun kender jo sin seng osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.