Jeg har lige fløjet til USA med en på 2 1/2 og en på 4 1/2. Vi havde klistermærkebøger (både alm. og den slags man kan genbruge). Papir og kopier af Disney figurer til at farvelægge, så havde jeg købt en lille papkuffert til dem hver i Tiger, den startede de med at få, deri lå en pakke rosiner der var pakket ind i gavepapir og et ark klistermærker, de kunne klistre på. Da det ikke var spændende mere, fik de ca. hver time en lille gave, pakket ind, fx. en Grov Go-kiks, en pixibog, en lille figur osv. Det fungerede ret godt. Vi havde bestilt soveposer til dem i flyet (SAS) og det hittede stort. Vi fik også en lille ting til dem hver af flyselskabet. Juicebrik med sugerør til op- og nedstigningen (købt i lufthavnen) og lidt tyggegummi til den største.
Da vores den mindste var 10 mdr, fik hun fingerdukker (købt i Tiger), papbøger, små æsker, sådan en figur med elastik, hvor man trykker neden under og får den til at bevæge sig, det var et stort hit.
Mit tip er ikke at spænde dem fast før end det er højst nødvendigt, lad dem udforske og lad være med at stresse hvis de larmer lidt, flystøjen dæmper faktisk børnelyde lidt.
God tur
Anmeld