Når jeg siger skæbne, hvad tænker i så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2012

BellaT

Noget der er forudbestemt og som ikke kan ændres. Både positivt og negativt.

Selv tror jeg ikke på skæbnen. Jo, hvis man kan sige at man kan ændre sin egen skæbne. Men så falder min første forklaring til jorden.  Tænke tænke....   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2012

mpr

Anonym skriver:

Er det negativt eller positivt? 

Det kan både være negativt og positivt afhængig af den givende situration, hvis man siger skæbne er det noget der er forudbestemt det vil på den ene eller den anden måde ende på den måde det gjorde om det er graviditet, første kys eller døds fald, at gå fra hinanden ect.

Anmeld

9. juni 2012

mpr

BellaT skriver:

Noget der er forudbestemt og som ikke kan ændres. Både positivt og negativt.

Selv tror jeg ikke på skæbnen. Jo, hvis man kan sige at man kan ændre sin egen skæbne. Men så falder min første forklaring til jorden.  Tænke tænke....  

Hehe skulle man tro på skæbnen så ville det jo bare betyde at det var skæbnen at du ville ændre din skæbne og det var derfor skæbnen i starten bare ud fra dens synsvinkel

Anmeld

9. juni 2012

mariamiss6

Anonym skriver:

Er det negativt eller positivt? 

Skæbne kan jo være både negativt og positivt.... 

Skæbne er når noget vil ske, uanset hvad du gør for at undgå det (bevidst/ubevidst)

Skøbne er, hvis det var meningen du skulle møde en mand på en togperron, og du så får et lift i en bil, elle rbliver hjemme, så møder du ham ikke på den togperron, men skæbnen vil at du SKAL møde ham, så derfor mødes i senere, et andet sted, men resultatet bliver det samme....

Skæbnen kan være at man skal dø tidligt. Måske slipper du med skrækken første gang skæbnen forsøger sig, du undviger en bil eller hvad ved jeg, men en dag sker det alligevel, måske bare i en anden situation, på en anden måde....

Det er skæbne for mig.... Positivt og negativt...

Anmeld

9. juni 2012

BellaT

Chel1992 skriver:

Hehe skulle man tro på skæbnen så ville det jo bare betyde at det var skæbnen at du ville ændre din skæbne og det var derfor skæbnen i starten bare ud fra dens synsvinkel

Det er godt nok lidt for klogt her klokken ret sent. He He.

Set ud fra den synsvinkel så er man fanget i skæbnens greb. Alt hvad man mener og tror på er forudbestemt og skæbnens "skyld". Det er lige netop det jeg IKKE gider at tro. Jeg ved ikke hvordan det hænger sammen i virkeligheden, men jeg vil bare ikke have at skæbnen har forudbestemt mit liv. Jeg vil IKKE. 

Ikke skrive noget klogt tilbage nu - min hjerne er stået af. Ha Ha.

Anmeld

9. juni 2012

mpr

BellaT skriver:

Det er godt nok lidt for klogt her klokken ret sent. He He.

Set ud fra den synsvinkel så er man fanget i skæbnens greb. Alt hvad man mener og tror på er forudbestemt og skæbnens "skyld". Det er lige netop det jeg IKKE gider at tro. Jeg ved ikke hvordan det hænger sammen i virkeligheden, men jeg vil bare ikke have at skæbnen har forudbestemt mit liv. Jeg vil IKKE. 

Ikke skrive noget klogt tilbage nu - min hjerne er stået af. Ha Ha.

Det er helt i orden Og undskyld det var nok fordi det var så sent at jeg kom med det ^^

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.