Børnehavestart..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

659 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. juni 2012

Alarnna

Hey allesammen..

Ville lige se om der var nogen der havde nogle gode råd til mig ?

Min 'lille' dreng på 2 år og 9 mdr. holder nu her næste måned med dagpleje og starter i børnehave.. Og jeg har jo alverdens bekymringer..

Det tror jeg såmen er meget normalt og bare noget der tager lidt tilvending.. Men mit spørgsmål til jer er så hvordan forbereder jeg mig på at min dreng skal til at tage det store skridt.. ? Og vigtigst hvordan forbereder jeg ham ?

Er der andre der sidder i samme situation? og hvad gode råd har i der allerede har haft børn i BH

Hvad skal jeg forvente..

Venlige knus Natasja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2012

HeXeri

Alarnna skriver:

Hey allesammen..

Min 'lille' dreng på 2 år og 9 mdr. holder nu her næste måned med dagpleje og starter i børnehave.. Og jeg har jo alverdens bekymringer..

Det tror jeg såmen er meget normalt og bare noget der tager lidt tilvending.. Men mit spørgsmål til jer er så hvordan forbereder jeg mig på at min dreng skal til at tage det store skridt.. ? Og vigtigst hvordan forbereder jeg ham ?

Er der andre der sidder i samme situation? og hvad gode råd har i der allerede har haft børn i BH

Hvad skal jeg forvente..

Venlige knus Natasja

Vores dreng er kun 2, men jeg er så småt begyndt at gå med tanker om den svære opstart.
Jeg overvejer at tage ham med op og se stedet, bare ham og mig/far, måske ikke gå ind men det ville være en glimrende mulighed for os at få snakket om hvad og hvordan det nu kommer til at fungere. Måske på biblioteket og låne lidt bøger om det at gå i børnehave. Men især snakken vil jeg læne mig opad.
Og så tror jeg at jeg vil få mig sat godt ind i alt hvad man kan komme i nærheden af om den pågældende børnehave, læringsplaner, budget, fremtidsplaner. Ja, alt. Men det er mig der nok er en kontrolfreak, skal man nok ikke bevæge sig ud i medmindre man har en lille skrue løs..
Held og lykke med din "lille" store dreng

Anmeld

8. juni 2012

Gittemor09

Alarnna skriver:

Hey allesammen..

Hvad skal jeg forvente..

Venlige knus Natasja

min datter starter også i børnehave lige om lidt... faktisk her d. 1/7....

jeg tager bare en dag af gangen, og tror ikke rigtig man kan forberede sig selv psykisk på sådan nogle ting, men bare tage det som det kommer...

min datter har så også i forvejen givet meget udtryk for at hun glæder sig til at starte, så vi har vendt det om til glæde frem for nervøsitet...

Anmeld

8. juni 2012

MinNoah

Min søn starter 1. august. I odense kommune hvor vi bor er alle børnehave legepladser offentlige - så vi besøger tit legepladsen udenfor børnehavens åbningstid, så han kender til de udenomsarealer.

Derudover snakker vi indimellem om at han snart skal gå dernede, og han skal have lækre madpakker med, - indne han starter op vil jeg tage ham med ud og vælge en madkasse og en taske til skiftetøj osv.

Ellers må man tage det som det kommer.... Jeg er også temmelig bekymret - har en lidt forsigtig dreng, men håber det går godt!

Anmeld

8. juni 2012

mele

Da vores den store skulle fra DP til BH gjorde jeg det at jeg ca 3-4 uger før han skulle starte lavede en aftale med BH om at jeg kom hver fredag 1-1½ time om eftermiddagen, så han kunne lege på legepladsen og se den stue han skulle gå på. (det kan lade sig gøre fordi jeg har tidligt fri hver fredag.

jeg tog ferie 1 uge da han skulle starte og var med ham hele dagen den første dag. herefter var han der selv få timer, som blev øget dag efter dag.

skiftet gik smertefrit og over alforventning. held og lykke med det til den tid

Anmeld

8. juni 2012

Mussen2

Min datter er lige startet i mandags, så jeg forstår UDEMÆRKET dine tanker og bekymringer.

Vi talte en del med vores datter om det, altså sådan nævnte det ved lejlighed. Vi kørte forbi nogle gange og sagde det er din børnehave og snakkede om der derudfra. Hun var meget afvisende i starten, men begyndte heldigvis at se frem til det.

Jeg synes det er en god ide at læse bøger om opstarten. Vi snakkede også med vores datter om at det godt kunne være lidt svært at være ny et sted osv osv

Vi så børnehaven sammen med vores datter ca. halvanden uge før opstart. det var ok, selvom jeg nok gerne ville have været forbi noget før, men for vores datter tror jeg dt var optimalt.

en od ide er at tage forbi efter lukketid og besøge legepladsen, på den måde lærer barnet dt lidt at kende.

mht. opstart så har jeg gjort det på følgende måde. fredag var jeg der fra 10 til 12 sammen med min datter.
mandag var afsat til at være der sammen med hende, men et endte med at hun var der selv, da hun ytrede at jeg godt kunne tage op at handle. tirsdag var der helligdag, onsdag var hun der selv fra 11 til 14 og skull sove der for første gang. torsdag fra 10 til 14.30 og i dag fra 10 tl 14.45.

jeg vil så aflevrerhende lidt tidligere i næste uge

hska t få mærker i alt tæj, sko og udstyr. køb en lill rygsæk til barnet, som sidder godt. jeg blev anbefalet haglofs af brugere herinde og den er super lækker.

spørg endelig hvis der e noget du tænker over, jeg ved nøjagtig hvordan du har det

Anmeld

8. juni 2012

Bellas Mor

Vores prinesse startede i BH for ca. 3 måneder siden. Vi var på besøg et par dage før start, hun fik lov til at lege med de andre børn og sige hej til alle pædagogerne.

Da hun startede var vi med den første ½ time, hvorefter vi gik og hun blev hentet 2 timer efter. Derefter var hun faktisk kørt ind! Så det gik super nemt og smertefrit.

Jeg tror som regel at det er sværere for forældrene end det er for ungerne. Børnene har det jo godt

Så tag det stille og roligt - I bliver sikkert positivt overrasket

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.