Min datter er lige startet i mandags, så jeg forstår UDEMÆRKET dine tanker og bekymringer.
Vi talte en del med vores datter om det, altså sådan nævnte det ved lejlighed. Vi kørte forbi nogle gange og sagde det er din børnehave og snakkede om der derudfra. Hun var meget afvisende i starten, men begyndte heldigvis at se frem til det.
Jeg synes det er en god ide at læse bøger om opstarten. Vi snakkede også med vores datter om at det godt kunne være lidt svært at være ny et sted osv osv
Vi så børnehaven sammen med vores datter ca. halvanden uge før opstart. det var ok, selvom jeg nok gerne ville have været forbi noget før, men for vores datter tror jeg dt var optimalt.
en od ide er at tage forbi efter lukketid og besøge legepladsen, på den måde lærer barnet dt lidt at kende.
mht. opstart så har jeg gjort det på følgende måde. fredag var jeg der fra 10 til 12 sammen med min datter.
mandag var afsat til at være der sammen med hende, men et endte med at hun var der selv, da hun ytrede at jeg godt kunne tage op at handle. tirsdag var der helligdag, onsdag var hun der selv fra 11 til 14 og skull sove der for første gang. torsdag fra 10 til 14.30 og i dag fra 10 tl 14.45.
jeg vil så aflevrerhende lidt tidligere i næste uge
hska t få mærker i alt tæj, sko og udstyr. køb en lill rygsæk til barnet, som sidder godt. jeg blev anbefalet haglofs af brugere herinde og den er super lækker.
spørg endelig hvis der e noget du tænker over, jeg ved nøjagtig hvordan du har det

Anmeld