Hvilken fagforening/a-kasse ....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.174 visninger
12 svar
0 synes godt om
8. juni 2012

mybaby-girl

Hvilken fagforening/a-kasse skal jeg medle mig ind i ???

Jeg har Det Faglige Hus, og har ikke fået dagpenge her til den første, så jeg ringede ind og fik fat i den sagsbehandler der nu er tilknyttet mig, jeg spurtge hende, hvorfor jeg ikke havde fået mine penge, og jeg fik den væreste gang behandling fra hendes side, og måtte stoppe hende og sige at nu måtte hun altså snakke pænt til mig og ikke nødvendigvis skærer det ud i pap og blive ved med at sige "Hallo Betina" til mig Blev pænt sur efter den telefonsamtale, og dagen efter gik jeg til kommunen for at ordne nogle papirer så mine penge kunne komme i hus, og sagde til hende at jeg havde snakket med akassen og hun ikk var særlig samarbejdsvillig eller noget i den stil, gav hun mig ret, og sagde at havde også problemer med Det Faglige Hus ....Hvor blev jeg lettet, men nu vil jeg simpelthen ikke være i den akasse længere, så nu spørger jeg jer herinde, hvilken akasse skal jeg vælge, både dygtige og samarbejdsvillig og til at gå til, og ikke smider mine sager væk og ikke finde mine papirer, jeg er uddannet ssh (Social og sundhedshjælper) ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2012

come2

mybaby-girl skriver:

Jeg har Det Faglige Hus, og har ikke fået dagpenge her til den første, så jeg ringede ind og fik fat i den sagsbehandler der nu er tilknyttet mig, jeg spurtge hende, hvorfor jeg ikke havde fået mine penge, og jeg fik den væreste gang behandling fra hendes side, og måtte stoppe hende og sige at nu måtte hun altså snakke pænt til mig og ikke nødvendigvis skærer det ud i pap og blive ved med at sige "Hallo Betina" til mig Blev pænt sur efter den telefonsamtale, og dagen efter gik jeg til kommunen for at ordne nogle papirer så mine penge kunne komme i hus, og sagde til hende at jeg havde snakket med akassen og hun ikk var særlig samarbejdsvillig eller noget i den stil, gav hun mig ret, og sagde at havde også problemer med Det Faglige Hus ....Hvor blev jeg lettet, men nu vil jeg simpelthen ikke være i den akasse længere, så nu spørger jeg jer herinde, hvilken akasse skal jeg vælge, både dygtige og samarbejdsvillig og til at gå til, og ikke smider mine sager væk og ikke finde mine papirer, jeg er uddannet ssh (Social og sundhedshjælper) ...

Helt klart foa, når du er i det fag.

Anmeld

8. juni 2012

BellaCiinea

come2 skriver:

Helt klart foa, når du er i det fag.

FOA er bare SÅ trælse!

De tog for mange penge fra mig af, så har været igennem en masse for at få det tilbage, som de havde taget for meget...

Fik dem til sidst.. Men 

Anmeld

8. juni 2012

Janni.

Jeg er selv uddannet SSH og har rigtig gode erfaringer med FOA. Er pt selv arbejdsløs og får dagpenge fra dem. 

Anmeld

8. juni 2012

Nadja+Baby+2012

mybaby-girl skriver:

Er du i arbejde nU? For du skal huske at man skal være medlem af a kasse i 12 måneder før man kan få dagpenge.. Der er vist nogle men'er og måske'er, så du skal nok lige undersøge det.. 

Fagforening kan man alene skifte/komme ind i hvis man er i job.. Det fik jeg afvide af min.

Du skal være obs på at det koster jo noget forskelligt i de forskellige, men i din branche er det foa der står for det hele.. Men tror os de koster en del mere end der hvor du er nu..

Anmeld

8. juni 2012

mortilnoahogmelina

Jeg ved ikk hvilke branche du er i ..

Men kan klart anbefale HK eller 3F..
Men ellers meld dig i den fagforening som sidder med overenskomsten inden for dit fag ..
Ikke tage de der små fagforeninger , de kan ikk hjælpe dig hvis uheldet skulle være ude .
Desuden har min kæreste selv det faglige hus og det er en gang bræk, han skal klart skifte så snart han får job , jeg hader dem når man ringer og spøger om noget er de møg ubehøvlet ..

Anmeld

8. juni 2012

come2

IsabellaCiinea skriver:

FOA er bare SÅ trælse!

De tog for mange penge fra mig af, så har været igennem en masse for at få det tilbage, som de havde taget for meget...

Fik dem til sidst.. Men 

Jeg har ikke problemer med dem overhovedet

Anmeld

8. juni 2012

mortilnoahogmelina

Nadja+Baby+2012 skriver:

Er du i arbejde nU? For du skal huske at man skal være medlem af a kasse i 12 måneder før man kan få dagpenge.. Der er vist nogle men'er og måske'er, så du skal nok lige undersøge det.. 

Fagforening kan man alene skifte/komme ind i hvis man er i job.. Det fik jeg afvide af min.

Du skal være obs på at det koster jo noget forskelligt i de forskellige, men i din branche er det foa der står for det hele.. Men tror os de koster en del mere end der hvor du er nu..

Du kan godt skifte selvom du ikk er i job .. De ser det bare helst ik men man kan godt

Og hvis du står i fagforening o forvejen så rykker de bare din ancinitet med dig over i den nye , således at har du stået 12 måneder i den gamle så skriver de det bare over til dem .. Bare lige info

Anmeld

8. juni 2012

mybaby-girl

Okay, jeg er uddannet ssh og er arbejdsløs og er gravid ...

Jeg ved ikke lige hvornår det er bedst at flytte til ny akasse, men tror næsten det er bedst når man er kommet i et arbejde ..

Anmeld

8. juni 2012

Nadja+Baby+2012

Du kan godt skifte selvom du ikk er i job .. De ser det bare helst ik men man kan godt

Og hvis du står i fagforening o forvejen så rykker de bare din ancinitet med dig over i den nye , således at har du stået 12 måneder i den gamle så skriver de det bare over til dem .. Bare lige info

Okay... Men hun skal lige undersøge de ting først, for jeg er informeret anderledes - at man skal være medlem af den samme i 12 måneder (eller ha arbejdet det antal timer som svarer til 12 mdr).. Så derfor - undersøg det lige for at være sikker på at der ikke er noget der går galt. 

HVis de ikke vil ha at man skifter når man ikke er i job, soå kan man jo heller ikke.. de er jo ikke tvunget af nogen lov til at skulle tage alle mennesker ind..

hvorfor være medlem af fagforening når man alligevel ikke har job.. her er a kasse jo det vigtigste..?!

Jeg er jobløs fra 01,.08 og jeg har meldt mig ud af fagforening.. Det koster alligevel nogle 100 kr. som er mange penge når man er på dagpenge/barselsdagpenge.. Jeg melder mig bare ind i en igen når jeg kommer i job igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.