Barn nr 2. vs. plads nok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.112 visninger
18 svar
0 synes godt om
8. juni 2012

Mutti2

Hejsa aller jer der læser med derude :-)

Som mange af jer ved er jeg ved at planlægge at få barn nr. 2 med en donor. Og jeg glæder mig som bare pokker.....

Men her på det seneste er trælse drømme begyndt at melde sig på banen. Og jeg kan selvfølgeligt ikke lade være med at spekulere og analysere

Men nu er jeg så kommet i tanke om, om det egentligt er fair over for bebs at jeg bor som jeg gør.

Altså..... at der ikke er så bebs kan få sit eget værelse.....
Jeg bor i en stor lejlighed på 120 kvm med min datter på 4. Hun har sit eget værelse. Jeg har til gængæld et kæmpe soveværelse, som er delt op i soveværelse og kontor.

Min tanke er at bebs i starten alligevel sover inde hos mig. Derefter var min oprindelige plan at lave den del hvor der er kontor, om til børneværelse. Der er ingen dør, men det ville da være muligt at sætte gardin eller lign op.

En anden mulighed var at jeg rykkede ind og sov i stuen, og de så fik soveværelset til legeværelse og sove værelse men hvor den store stadig har sit eget værelse.

Men burde jeg vente med bebs, til jeg bor i en lejlighed med speciel plads til 2 børneværelser??

Hvad havde i gjort?? Og er der andre der har indskrænkede muligheder??

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2012

mortilnoahogmelina

Altså her er der heller ik værelser nok ..
Vi bor godt nok småt , men jeg nyder det ..

Hvorfor bo kæmpe hvis bare der er kærlighed og hjertetrum nok ??

Anmeld

8. juni 2012

MorDk

Jeg sys personligt at det lyder til du har rigeligt med plads! 120kvm!!!

Men det er i sidste ende dig selv der skal være tilfreds... men vi har boet 2 mennesker og et barn på 60 kvm i et langt stykke tid. Nu er vi flyttet til en større lejl. (venter nr.2) og vi har omkriung 85 kvm.

Så i mine øjne har du rigeligt med plads!

I starten behøver den lille jo ikke sit eget værelse...

Men igen det er jo smag og behag!

Held & Lykke med det hele

Anmeld

8. juni 2012

MorDk

Mortil2tiloktober skriver:

Altså her er der heller ik værelser nok ..
Vi bor godt nok småt , men jeg nyder det ..

Hvorfor bo kæmpe hvis bare der er kærlighed og hjertetrum nok ??

Anmeld

8. juni 2012

L&V

Milla-Victoria's mor skriver:

Som mange af jer ved er jeg ved at planlægge at få barn nr. 2 med en donor. Og jeg glæder mig som bare pokker.....

Men her på det seneste er trælse drømme begyndt at melde sig på banen. Og jeg kan selvfølgeligt ikke lade være med at spekulere og analysere

Men nu er jeg så kommet i tanke om, om det egentligt er fair over for bebs at jeg bor som jeg gør.

Jeg bor i en stor lejlighed på 120 kvm med min datter på 4. Hun har sit eget værelse. Jeg har til gængæld et kæmpe soveværelse, som er delt op i soveværelse og kontor.

Min tanke er at bebs i starten alligevel sover inde hos mig. Derefter var min oprindelige plan at lave den del hvor der er kontor, om til børneværelse. Der er ingen dør, men det ville da være muligt at sætte gardin eller lign op.

En anden mulighed var at jeg rykkede ind og sov i stuen, og de så fik soveværelset til legeværelse og sove værelse men hvor den store stadig har sit eget værelse.

Men burde jeg vente med bebs, til jeg bor i en lejlighed med speciel plads til 2 børneværelser??

Knus Pernille

Hvor der er hjerterum er der husrum Kan børnene ikke dele mens de er små.. evt i det største rum i din lejlighed.. Er der slet inden rum med dør i ud over hendes værelse og dit soveværelse??

Anmeld

8. juni 2012

tarkoflen

Jeg kender indtil flere børn, der har sovet hos deres forældre til de var mellem 2 og 3 år og så bare haft et legehjørne i stuen! Og så har jeg et hold venner, hvor søn på 5 år deler værelse med datter på 2 år og det er altså intet problem... Har et andet hold venner hvor to drenge på 2 og 4 år deler værelse, og de hygger sig bare så meget med at dele værelse så jeg tror slet ikke, du behøver bekymre dig så meget om det

Held og lykke med babyprojektet

Anmeld

8. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, det skal du ikke vente på - du skal leve din drøm ud.

Vi har to børn - en dreng og en pige som deler værelse. De er 4 1/2 år og 3 år, og de elsker det. Selvfølgelig kunne man godt engang imellem ønske de havde hvert deres når de f.eks. har en kammerat/veninde med hjem.

Det kan ikke lade sig gøre, at de får hvert deres med mindre vi flytter i stuen.

Anmeld

8. juni 2012

Ploffer

Milla-Victoria's mor skriver:

Knus Pernille

Hvor der er vilje, er der vej

Jeg synes det lyder til at du har rigeligt med plads... Kan de ikke evt, dele værelse? Ellers ku de måske få dit værelse til deling og så del det op med et fint perleforhæng, gardin, rumdeler etc.

Vi bor 2 voksne og 3 børn (6½,5 og 2) på 65 kvadratmeter Ungerne deler allesammen værelse og på trods af at de to store er drenge og den mindste er en pige, hygger de sig med at dele værelse

Anmeld

8. juni 2012

Alexander&Lærke

Hej

her i huset har vi også 125 kvm men kun et reelt børneværelset vores er snart 5 og 10 md og en af hvert køn,  indtil videre er det ikke et problem, kun når store syntes han vil have sine ting i frem, men tænker at det også kunne opstå hvis det havde hver deres for, den bette har da et meget stort  tæppe og en kurt med hende ting i, men storebrors ting er altså meget bedere og sjover, han ligger også tit på hende tæppe og kigger/leget emd hende baby ting.... Så indtil videre går det meget godt her.

Vi har dog et rum ovenpå vores gagrage som som er bygget sammen med vores hus, hvor vi tænker at vores søn skal flytte op når han har mod og lyst til det, men det går nok 1-2 år før han kan det, så indtil videre må vi klare den som det er. 

Jeg var måske lidt navi at tro at 2 børn kunne bo på værelset, men det var også inden vi havde børn og jeg vidste hvor meget de enligt fyldte...... Ellers havde jeg nok valgt et hus hvor der var 2 reelle værelset. Men nogen gange må man klare sig med det man har og få det bedste ud af det, og det kan lade sig gøre hvis man vil det...

Anmeld

8. juni 2012

nilletøz

Synes ikke su skulle vente! Bebs behøver ikke sit eget værelse fra start..

Vi har boet på det der var meget mindre! 2 voksne 1 barn og en stor hund på 46 kvm vi alle sammen sov i stuen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.