Hvilken ordning vil i anbefale??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

945 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. juni 2012

Anonym trådstarter

Hvis i havde to børn på 1 1/2 og 3 1/2 år, hvilken ordning ville i så anbefale at man får?

Forældrene er ikke enige i hvordan børnene skal deles og der bliver foreslået en 8/6 ordning hvor faren har dem 8 dage og moren 6 dage. Det er da ikke særlig realistisk er det? Er det ikke synd for børnene at gøre det sådan?

Og faren ønsker også at børnene får bopæls adresse hos ham så han kan sidde i deres fælles hus med de børnepenge han ville kunne få. Men moren ønsker også at de får bopæls adresse hos hende for at hun kan have dem mest.

Hvad ville i gøre i sådan en situation??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2012

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Hvis i havde to børn på 1 1/2 og 3 1/2 år, hvilken ordning ville i så anbefale at man får?

Forældrene er ikke enige i hvordan børnene skal deles og der bliver foreslået en 8/6 ordning hvor faren har dem 8 dage og moren 6 dage. Det er da ikke særlig realistisk er det? Er det ikke synd for børnene at gøre det sådan?

Og faren ønsker også at børnene får bopæls adresse hos ham så han kan sidde i deres fælles hus med de børnepenge han ville kunne få. Men moren ønsker også at de får bopæls adresse hos hende for at hun kan have dem mest.

Når børnene er så små, så synes jeg ikke de skal kastes så meget rundt, men have en fast base og så komme på weekend.

Jeg ved godt der er mange der bliver sure når jeg siger det her, men når børnene ikke er ældre end 1 og 3år, så mener jeg, at de burde have bopæl ved mor og komme på weekend hos far. Små børn har ikke brug for materielle ting(hus og have) for at gøre dem lykkeligere, men tryghed og omsorg og det mener jeg at kvinder generalt er bedre til at give end mænd. 

Men kan mor og far ikke blive enige så kan statsamtet hjælpe med at finde en ordning. 

Anmeld

8. juni 2012

FruK

Jeg synes ikke at børnepengene skal være det afgørende argument for, hvem der skal have boplæsadressen og have børnene mest!

Bortset fra det, synes jeg det er svært at rådgive uden at kende børnene. Nogle børn kan jo lige så godt bo hos far som hos mor. Min egen har vi 7/7-ordning med. Da vi startede - da han var to - var han hos sin far 3 dage den ene uge og 2 dage den anden vist nok. Men det var mest på grund af fars arbejde. Han kunne godt have været lige meget hos os begge. Og han savnede faktisk sin far.

Hvorfor mener du at 8/6 er urealistisk? Hvis det er for lange perioder, kan man jo dele dem anderledes. Men jeg synes det kommer helt an på deres forhold til hhv. far/mor.

Hvis I ikke kan blive enige, skal I jo igennem SF. Det ville jeg nok prøve at slippe for.

Håber I finder ud af det.

Anmeld

8. juni 2012

Tvillingemor80

merethe skriver:

Når børnene er så små, så synes jeg ikke de skal kastes så meget rundt, men have en fast base og så komme på weekend.

Jeg ved godt der er mange der bliver sure når jeg siger det her, men når børnene ikke er ældre end 1 og 3år, så mener jeg, at de burde have bopæl ved mor og komme på weekend hos far. Små børn har ikke brug for materielle ting(hus og have) for at gøre dem lykkeligere, men tryghed og omsorg og det mener jeg at kvinder generalt er bedre til at give end mænd. 

Men kan mor og far ikke blive enige så kan statsamtet hjælpe med at finde en ordning. 

Jeg enig med dig, men vi bliver sku nok slagtet

Anmeld

8. juni 2012

Noneother

Når de er så små så ville jeg max. gå med til en 10-4 ordning, og det er kun fordi at de har hinanden.

Det er svært at sige hvem der skal have dem, men det burde være den person børnene er mest knyttet til, den der har ansvaret for dem i det daglige, har haft barsel osv.

Det kan ligeså godt være far som mor, og det skriver du intet om.

-men derudover. Far vil gerne ha´dem boende for børnepengenes skyld? .. Der havde jeg nok stillet mig noget så grufuldt på bagben.

Anmeld

8. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg synes det virker til at være for små til sådan en ordning.

Jeg ved ikke hvem børnene burde være hos, der er vel en grund til at der er blevet foreslået 8 dage hos far og ikke mor?

Anmeld

8. juni 2012

Angelspot

merethe skriver:

I'm with you on this 

Men igen, vi har kun lidt af historien, vi ved ikke hvem der har været mest inde over barnet osv, men hvis det er et hjem ligesom mit eget (det tager jeg som regel udgangspunkt i) så er det mor barnet er mest knyttet til og så ser jeg det nærmere som et voksenhensyn, end et hensyn til barnet, at forældrene skal have dem i en 8/6 ordning. Børn har brug for trygge rammer, men derfor er det ikke det samme som at de ikke må se far i den periode de er hos mor, far kan evt hente dem fra institutuion og tage dem med på legepladsen inden han tager dem hjem til mor, eller han kommer og spiser hos dem, så den gode kontakt stadig holdes ved lige. Og så når børnene er større, så kan det jo godt laves om hvis det er til gavn for børnene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.