Rki...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.546 visninger
19 svar
0 synes godt om
7. juni 2012

Silas&Mille

Hej de damer.

Har lige et spørgsmål angående RKI.

En gammel sag som kæresten har haft (er ved at få styr på det nu og det går fint) er blevet slettet fra RKI for 4 måneder siden.

Vi har tidligere søgt om at få samlet al gæld i banken, så det var mere overskueligt og billigere med renter og sådan noget. men har selvfølgelig fået afslag da han har været i RKI.

Nu er mit spørgsmål: banken har jo tidligere hentet oplysninger fra RKI, må de godt gemme dem i dere system og så 'blackliste' os?

Tænker nemlig at de kunne finde på det, men er tvivl om de i det hele taget må gøre det.

På forhånd tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2012

babymus77

Ved det ikke??? Men så snart man er slettet er det også væk fra bankens skærm!!! :-) Pøj pøj med at få det samlet;-)

Anmeld

7. juni 2012

Silas&Mille

babymus77 skriver:

Ved det ikke??? Men så snart man er slettet er det også væk fra bankens skærm!!! :-) Pøj pøj med at få det samlet;-)

ja det er også det jeg tænker, men ved jo også at banken har deres interne noter om folk i de respektive sager 

det er egentligt det vi er i tvivl om de i det hele taget må beholde sådan en oplysning. For bare fordi man summede sig for 8 år siden hvor man var ung og ja DUM, så betyder det ikke at man også er det i dag (slet ikke med mig på sidenlinjen, når det kommer til økonomi  - så skal der styr på det og gælden skal betales, hvilket den også bliver nu )

Men i hvert fald tak for svar

og tak

Anmeld

7. juni 2012

Sjl-msl-Mkl

Silas&Mille skriver:

Hej de damer.

En gammel sag som kæresten har haft (er ved at få styr på det nu og det går fint) er blevet slettet fra RKI for 4 måneder siden.

Vi har tidligere søgt om at få samlet al gæld i banken, så det var mere overskueligt og billigere med renter og sådan noget. men har selvfølgelig fået afslag da han har været i RKI.

Nu er mit spørgsmål: banken har jo tidligere hentet oplysninger fra RKI, må de godt gemme dem i dere system og så 'blackliste' os?

Tænker nemlig at de kunne finde på det, men er tvivl om de i det hele taget må gøre det.

På forhånd tak for svar

Når han er blevet slettet kan banken ikke holde det i mod ham mere. Dvs jeg tror godt at i kan få lagt jeres gæld sammen nu. Jeg kan ikke se hvorfor og hvordan de skulle holde det op i mod ham/jer.

Anmeld

7. juni 2012

Silas&Mille

Sjl-msl-Mkl skriver:

Når han er blevet slettet kan banken ikke holde det i mod ham mere. Dvs jeg tror godt at i kan få lagt jeres gæld sammen nu. Jeg kan ikke se hvorfor og hvordan de skulle holde det op i mod ham/jer.

Det lyder rigtig godt. Regnede vi sådan set heller ikke med, men man ved sgu aldrig med de banker. De er godt nok noget stramme i det nogle af dem

Vi håber også det kan lade sig gøre nu, da det vil betyde en god ændring i den daglige økonomi.

Tak for svar

Anmeld

7. juni 2012

Mamacita til 2 piger

Man bliver ikke slettet fra RKI før gælden er betalt.. 

Du skriver at i har styr på det, og gælden bliver betalt nu.. Så tænker jeg at han jo stadig står registreret?? 

Anmeld

7. juni 2012

Muhmi

Hej de damer.

På forhånd tak for svar

Når man er slettet i RKI er man SLETTET som dårlig betaler, man er jo ikke dårlig betaler når man HAR betalt sin regning

Og banken søger jo udfra hvordan jeres økonomi ser ud nu, ikke hvordan den så ud for 4 mdr. siden... Heldigvis... Ellers er der rigtig mange der ville sidde i den dumme fælde

Anmeld

7. juni 2012

annecatrine88

Lige pt. Er der mange banker der ikke vil lave et lån for at indfri et andet og det er jo lidt det man gør når man samler diverse lån man har.. 

Men bankerne er nogen sære nogen..  Det er ikke altid man ved hvad de tænker.. Hehe

Anmeld

7. juni 2012

Skouboe

Hvis gælden er betalt brude han være slettet i RKI - hvis det ikke er tilfældet, skal I rette henvendelse til den kreditor der har anmeldt ham og bede dem om at sørge for det (det er ikke altid de er så hurtige til det).

En bank er i princippet en privat virksomhed og er ikke underlagt nogle "offentlige" forpligtelser, derfor er de heller ikke forpligtet til at tilbyde jer et lån, selvom han er slettet - de er ikke engang forpligtet til give jer en begrundelse.

Når det så er sagt, så skader det jo aldrig at spørge - de er jo stadig en virksomhed, og lever af at låne penge ud...

Anmeld

8. juni 2012

Silas&Mille

sessen1984 skriver:

Man bliver ikke slettet fra RKI før gælden er betalt.. 

Du skriver at i har styr på det, og gælden bliver betalt nu.. Så tænker jeg at han jo stadig står registreret?? 

Nej han står ikke registreret mere

Som jeg skrev er det en ret gammel sag, så den har stået i RKI i lang tid, og den er nu slettet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.