kloge hoveder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

958 visninger
11 svar
0 synes godt om
7. juni 2012

Anonym trådstarter

er der nogen kloge hoveder, som ved noget om reglern for parkering og antal af biler man må parkerer.

Sagen er den at en beboer i nærheden af os, driver virksomhed fra sin adresse og derfor har 3 store grimme varerbiler. Han har plads til at parkerer dem hos sig selv, men gør det ikke. om det er fordi naboer er godt trætte af det eller han selv synes de er trælse vides ikke.

han parkerer i stedet for bilerne uednfor andres huse. bla. vores hvilket vi synes er ret dårligt. altså helt ærligt, hvis du selv har plads, så parker dog hos dig selv. det err konsekvent hans grimme varer biler som placeres strategisk langt væk fra ham selv, selvom der er rigelig plads hos ham selv.

vi bor ud til offentlig vej, så jeg ved godt at vi ikke har retten til pladsen, men jeg vil gerne vide noget om....

må man drive virksomhed med mange biler fra en alm. adresse. Der er ingen lokalplan for området.

e der andre regler som gør sig gældende i forhold til at vi kan håndhæve at det er til gene.

De alm parkerings regler kender jeg til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2012

Michael healer

Anonym skriver:

er der nogen kloge hoveder, som ved noget om reglern for parkering og antal af biler man må parkerer.

Sagen er den at en beboer i nærheden af os, driver virksomhed fra sin adresse og derfor har 3 store grimme varerbiler. Han har plads til at parkerer dem hos sig selv, men gør det ikke. om det er fordi naboer er godt trætte af det eller han selv synes de er trælse vides ikke.

han parkerer i stedet for bilerne uednfor andres huse. bla. vores hvilket vi synes er ret dårligt. altså helt ærligt, hvis du selv har plads, så parker dog hos dig selv. det err konsekvent hans grimme varer biler som placeres strategisk langt væk fra ham selv, selvom der er rigelig plads hos ham selv.

vi bor ud til offentlig vej, så jeg ved godt at vi ikke har retten til pladsen, men jeg vil gerne vide noget om....

må man drive virksomhed med mange biler fra en alm. adresse. Der er ingen lokalplan for området.

e der andre regler som gør sig gældende i forhold til at vi kan håndhæve at det er til gene.

De alm parkerings regler kender jeg til

Jeg ved desværre ikke om der findes en lovgivning på området men vil desværre tro at du ikke kan gøre så meget når det er en offentlig vej.

Jeg kendte et lille mekanikker firma der lavede biler fra privat husadresse, han havde også mange biler stående ved sit hus og nabohuse, og han sagde han fik klager over det, men han fortsatte og der skete ikke noget ved dette.

En løsning kunne være at du tog fat i ham, og fik en snak med ham, og spurgte om han ikke var sød at pakere sine varebiller hos ham selv, når han nu har plads til det.

Og på den måde vil du måske få en forklaring

Anmeld

8. juni 2012

Nessie

Det er en offentlig vej, og så må de desværre parkere hvor de har lyst.

Det eneste du kan gøre, er at tale med ham og høre om de ikke kan parkere hos dem selv, eller evt. undlade at parkere lige uden for andres huse.

Vi har nogle "næsten" naboer, der insisterer på at holde ud for vores havelåge. Man må ikke parkere på den vej vi begge har adresse på, og de har ingen p- mulighed hos dem selv (har ikke gidet lave deres garage ).

Vi bor på en hjørnegrund, og går altid ind ad havelågen fra den lille sidevej, og det er altså lige ud for den de altid parkerer. Har spurgt dem om de ikke vil parkere bare 2 meter længere oppe ad vejen, så vi kan komme ind og ud med varer osv., men fik bare det svar, at de jo boede længere væk De kører så også i bil til Fakta, som ligger 500 meter oppe ad vejen

Nå, men ville egentlig bare sige, at hvis manden ikke er til at tale med, så er der desværre ikke noget at gøre

Anmeld

8. juni 2012

Anonym trådstarter

Det er en offentlig vej, og så må de desværre parkere hvor de har lyst.

Det eneste du kan gøre, er at tale med ham og høre om de ikke kan parkere hos dem selv, eller evt. undlade at parkere lige uden for andres huse.

Vi har nogle "næsten" naboer, der insisterer på at holde ud for vores havelåge. Man må ikke parkere på den vej vi begge har adresse på, og de har ingen p- mulighed hos dem selv (har ikke gidet lave deres garage ).

Vi bor på en hjørnegrund, og går altid ind ad havelågen fra den lille sidevej, og det er altså lige ud for den de altid parkerer. Har spurgt dem om de ikke vil parkere bare 2 meter længere oppe ad vejen, så vi kan komme ind og ud med varer osv., men fik bare det svar, at de jo boede længere væk De kører så også i bil til Fakta, som ligger 500 meter oppe ad vejen

Nå, men ville egentlig bare sige, at hvis manden ikke er til at tale med, så er der desværre ikke noget at gøre

Det lyder som nogle tarvelige næsten naboer. Hvorfor er folk så selvcentrerede. Jeg synes virkelig det er trist. Jeg lærte engangi filisofi om en filosof ( har glemt navnet) men selve lærdommen var noget med: hvis alle gør det du har i sinde, vil det så være ok/ fungerer..... Det synes jeg er en fantastisk lærdom.

Jeg tror desværre du har ret i vi ikka kan gøre noget, andet end at melde at de driver virksomhed fra adressen. Hvilket jeg ikke tror de må. Men det er bare ikke min stil��

Anmeld

8. juni 2012

Carina:-)

Anonym skriver:

Det lyder som nogle tarvelige næsten naboer. Hvorfor er folk så selvcentrerede. Jeg synes virkelig det er trist. Jeg lærte engangi filisofi om en filosof ( har glemt navnet) men selve lærdommen var noget med: hvis alle gør det du har i sinde, vil det så være ok/ fungerer..... Det synes jeg er en fantastisk lærdom.

Jeg tror desværre du har ret i vi ikka kan gøre noget, andet end at melde at de driver virksomhed fra adressen. Hvilket jeg ikke tror de må. Men det er bare ikke min stil��

De må gerne drive viksomhed fra hjemadr.

Det er ligesom når folk der har f.eks en tankstation og bor ovenpå

Revisorer har også tit deres virksomhed på hjemadr.

Anmeld

8. juni 2012

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

De må gerne drive viksomhed fra hjemadr.

Det er ligesom når folk der har f.eks en tankstation og bor ovenpå

Revisorer har også tit deres virksomhed på hjemadr.

Jo men det er vel liberalt erhverv...dt er det her ikke. mon ikke der er en grænse for antak varerbiler man ma have i et privat boligkvarter

Anmeld

8. juni 2012

Nessie

Anonym skriver:

Nej, man skulle jo helst kunne klare det i mindelighed.

Jg bliver altid så skuffet over mennesker der kun kan se hen til deres egen næsetip. Jeg er selv blevet opdraget til at være høflig og tage hensyn til andre, og bliver bare så skuffet over den mig-kultur der er i øjeblikket

Anmeld

8. juni 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Anonym skriver:

Jo men det er vel liberalt erhverv...dt er det her ikke. mon ikke der er en grænse for antak varerbiler man ma have i et privat boligkvarter

hvis det er i et boligkvarter, er jeg næsten overbevist om at han ikke må drive virksomhed...afhænger selvfølgelig af hvilken virksomhed, men hvis det fx. er mekaniker eller lign så må han ikke. Prøv at kontakte kommunen og spørg, de skal kunne hjælpe dig.

Anmeld

9. juni 2012

Carina:-)

Anonym skriver:

Vores nabo driver hans elektrikervirksomhed hjemmefra,og hele gaden "flyder" md hans biler og det er helt lovligt.

Han betaler jo viksomhedsskat af ejendommen,så et eller andet sted er det jo ok selv om det er træls for jer.

At han så burde lytte lidt til hans naboer og vise noget forståelse er en anden snak

Anmeld

9. juni 2012

SS82

Nessie skriver:

Nej, man skulle jo helst kunne klare det i mindelighed.

Jg bliver altid så skuffet over mennesker der kun kan se hen til deres egen næsetip. Jeg er selv blevet opdraget til at være høflig og tage hensyn til andre, og bliver bare så skuffet over den mig-kultur der er i øjeblikket

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.