Sig mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

493 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. juni 2012

Moar2011

Goddag damer

så det hvis på tide jeg laver et indlæg hii  har tænkt over en ting, som jeg håber i kan svare på ¨

til jer der har 2 børn eller snart får nr 2 tæt på hinanden.. står i meget alene med børnene eller hjælper jeres mand meget ??

eller er i bare ufatlige stærke selvom i os har alt huslig.. forttæææl ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2012

twinny

Nu har jeg tvillinger. Manden bliver simpelthen nødt til at hjælpe til. Ellers ville det ligne en krigszone herhjemme.

Han underholder lige børnene i en times tid. Hvor jeg støvsuger vasker op og laver flasker.

Anmeld

7. juni 2012

Tvillingemor80

Jeg har tvillinger på 2 år. Jo manden hjælper meget til herhjemme, men jeg står også tit med det hele selv, fordi han arbejder rigtig meget.. Ved siden af studere jeg også.. Jeg tror bare det handler om at få en hverdag til at fungere, nogle rutiner mm. Jo jeg er da træt om aftenen, men synes ikke det er umuligt at få til at hænge sammen på en god måde

Anmeld

7. juni 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Altså en mand skal da ikke "hjælpe til" - han skal da deltage og tage ansvar på lige fod med kvinden... Sådan er ser i hvert fald herhjemme. Vi hjælper hinanden og tager fækles ansvar for hus, indkøb, madlavning, biler og barn (snart børn)   Jeg overraskede og forundres gang på gang over arbejdsfordelingen i folks hjem - vi lever altså i 2012 og hvis mor (som set jo oftest er tilfældet) er på arbejdsmarkedet så er begge parter vel lige ansvarlige for hjem, bilen mv??? 

Anmeld

7. juni 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
SØS skriver:

Altså en mand skal da ikke "hjælpe til" - han skal da deltage og tage ansvar på lige fod med kvinden... Sådan er ser i hvert fald herhjemme. Vi hjælper hinanden og tager fækles ansvar for hus, indkøb, madlavning, biler og barn (snart børn)   Jeg overraskede og forundres gang på gang over arbejdsfordelingen i folks hjem - vi lever altså i 2012 og hvis mor (som set jo oftest er tilfældet) er på arbejdsmarkedet så er begge parter vel lige ansvarlige for hjem, bilen mv??? 

Hjem, BØRN mv. Skulle der stå - beklager alle tastefejl skriver fra iPhone..... 

Anmeld

7. juni 2012

Moar2011

SØS skriver:

Hjem, BØRN mv. Skulle der stå - beklager alle tastefejl skriver fra iPhone..... 

ENIG!!

men men men ..

Anmeld

7. juni 2012

morethanperfect

Babyklar skriver:

Goddag damer

så det hvis på tide jeg laver et indlæg hii  har tænkt over en ting, som jeg håber i kan svare på ¨

til jer der har 2 børn eller snart får nr 2 tæt på hinanden.. står i meget alene med børnene eller hjælper jeres mand meget ??

Tja .. Min kæreste gør ligeså meget som mig .. Bortset fra at jeg går hjemme , og laver selvf. det kan kan , med bækkenløsning , og så tager han resten af det når han har fri .. Han er en MEGET forståelig mand på det område .. Det skønt !

Måske skal det lige siges jeg er gravid 23+4 og har Oscar som er 19 mdr..

Anmeld

7. juni 2012

TeamRocket

Min mand laver lige så meget som mig.. Men jeg gør det bedst

Anmeld

7. juni 2012

Vidunderligeunger

Babyklar skriver:

Goddag damer

det lyder måske underligt - men jeg klarer mig selv! Min mand arbejder en uge ude og er hjemme et par dage, hvor han er træt træt træt, så der har han kun energi til at underholde et barn af gangen. jeg står for alt derhjemme. Økonomi, handle ind, rydde op, gøre rent, vaske tøj, underholde børn osv.. men det er så heller ikk optimalt. Kunne jeg vælge noget andet, så skulle min mand ha et andet arbejde, men jeg skal læse de næste 4 år, så han er nødt til at tjene for to..

Anmeld

7. juni 2012

MariaJ

Jeg er hjemme på barsel, så lige nu gør jeg det meste af det daglige herhjemme. Dvs oprydning, tøjvask, madlavning, indkøb og passer selvfølgelig den lille i løbet af dagen og ammer og passer barn om natten. Min mand står om med den ældste om morgenen og henter og bringer hende hver dag i vuggestuen, cykler/går ture med vores hund  og ordner mange enkeltopgaver (har fx lige samlet vores nye cykelvogn, en ikea-reol og en trehjulet cykel ). Derudover går han jo på arbejde.

Nogle gange kan det godt føles uretfærdigt fordelt at mine opgaver bare er en endeløs række af ting, der skal gøres dag ud og dag ind, og som fortsætter døgnet rundt, mens han gør en del ting, hvor man faktisk kan læne sig tilbage og nyde sit værk, når man er færdig. Samtidig virker det bare som det mest logiske fordeling, når nu en af os faktisk er hjemme hele dagen. Vi har ikke aftalt noget endnu om, hvordan vi skal fordele pligterne, når vi begge er på arbejde igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.