Klage over nabo i rækkehus ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2012

Annana89

Stlun07 skriver:

Jamen det er da meget muligt at politiet kan gøre noget allerede nu, men har bare svært ved at se hvad de skulle gøre

Jeg tRor helt sikkert også at de vil se det som en bagatel, hvilket det jo også er. Det at TS har venligt gjort den gamle dame oopmærksom på problemet burde jo være nok til at hun tog hensynet og skruede ned efter 22/23 tiden. Det har så åbenbart ikke været nok til at den ældre dame har ændret det og jeg ville jeg da mene det er rimeligt at man drager politiet ind. Kan godt se at de har bedre ting at tage sig til men hvis den alm. Borger ikke kan ringe og ind og bruge dem til det her så de kan få den nattero de har krav på så er jeg godt nok ked af at min skat blandt andet går til dem.

Når det er noget der gentager sig hver dag burde de i hvert fald tage ud og give den ældre dame en advarsel ligesom hvis det havde været nogle unge der holdte fest hver weekend.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2012

Miin'Baby'Mus

Rinepigen skriver:

tænkte på om nogle ved noget om man har rettighed til at klage over sin nabo når man bor i eget rækkehus ?

Vi har nemlig nogle problemer med vores nabo som genere os mere og mere

Vores nabo er en gammel dame som vist nok er halv døv eller noget ? og hun skruer simpelthen så højt op for hendes fjernsyn HVER DAG at vi kan sidde overalt i vores hus og høre hvad hun ser på den anden side selvom vores eget fjernsyn er tændt

Vi er selvfølgelig ikke helt urimlige og vi kan godt leve med hendes høje fjernsyn i en hvis tidsrum, da det jo også er synd hvis ikke hun kan høre noget som helst med mindre fjernsynet er højt... MEN problemet er at hun tænder for fjernsynet kl 7-8 stykker om morgenen, også i weekender og så slukker hun først igen kl 02-03 om NATTEN  så det forstyrre vores nattesøvn helt vildt... og det synes vi altså er for meget af det gode  

Vi har informeret hende om at vi ville sætte pris på hvis hun ville tage hensyn til at vi bor på den anden side og har arbejde osv vi skal op til så om hun ikke ville skrue ned senest kl 22-23 om aftenen. men dette ignorere hun og fortsætter med at have fjernsynet på fuld skrue og nu er hun åbenbart så fornærmet at hun ikke engang vil hilse på os mere ?? selvom vi spurgte meget pænt ang fjernsynet..

Nu er vi simpelthen nået dertil hvor nok er nok og vi vil derfor gerne klage over hende hvis vi selvfølgelig er i vores gode ret til det

Så kender i reglerne for dette ??

Syntes at i skal hende opmærksom på problemet 3 gange, hvis hun derefter stadig er ligeglad så syntes jeg at i kan blande politiet ind i det.

Mange ældre har den ide at hvis de var der først så skal andre ikke komme og bestemme, sådan én har vi nemlig også her.

Men ja, ved godt hun ignorerede jeres første anmodning, men syntes stadig at i skal gøre det 3 gange, måske endda skrifligt så i kan vise politiet at i faktisk har gjort jeres til at få lidt ro. 

Anmeld

6. juni 2012

Annana89

Norman skriver:

Syntes at i skal hende opmærksom på problemet 3 gange, hvis hun derefter stadig er ligeglad så syntes jeg at i kan blande politiet ind i det.

Mange ældre har den ide at hvis de var der først så skal andre ikke komme og bestemme, sådan én har vi nemlig også her.

Men ja, ved godt hun ignorerede jeres første anmodning, men syntes stadig at i skal gøre det 3 gange, måske endda skrifligt så i kan vise politiet at i faktisk har gjort jeres til at få lidt ro. 

Sys også det lyder som en rigtig god ide, det med at gøre opmærksom mere end en gang! Og specielt skriftligt for så kan hun heller ikke nægte at hun ikke var klar over problemet!

Men ja gamle mennesker har nogle lidt underlige holdninger til deres rettigheder!

Anmeld

6. juni 2012

Jupiter

Annana89 skriver:

Jeg tRor helt sikkert også at de vil se det som en bagatel, hvilket det jo også er. Det at TS har venligt gjort den gamle dame oopmærksom på problemet burde jo være nok til at hun tog hensynet og skruede ned efter 22/23 tiden. Det har så åbenbart ikke været nok til at den ældre dame har ændret det og jeg ville jeg da mene det er rimeligt at man drager politiet ind. Kan godt se at de har bedre ting at tage sig til men hvis den alm. Borger ikke kan ringe og ind og bruge dem til det her så de kan få den nattero de har krav på så er jeg godt nok ked af at min skat blandt andet går til dem.

Når det er noget der gentager sig hver dag burde de i hvert fald tage ud og give den ældre dame en advarsel ligesom hvis det havde været nogle unge der holdte fest hver weekend.

Jeg er meget enig - jeg er nok bare lidt pessimistisk. Tror ikke jeg gad spilde krudt på politiet, når de ikke rigtig kan/vil gøre så meget ved det

Anmeld

6. juni 2012

Giraffen

Rinepigen skriver:

det er ikke decideret et rækkehus men mere en villa.. det er fordi det er 2 huse som hænger sammen som rækkehuse.. men det går ikke rigtig ind under rækkehuse. det er de eneste 2 sammenhængende huse på vores vej som er en villavej

Gad vide om så ikke desværre det er politiet?

Altså ligesom med støj en fredag aften....

Ellers ved jeg det desværre ikke - da jeg ikke selv er villa-ejer

Anmeld

6. juni 2012

Annana89

Stlun07 skriver:

Jeg er meget enig - jeg er nok bare lidt pessimistisk. Tror ikke jeg gad spilde krudt på politiet, når de ikke rigtig kan/vil gøre så meget ved det

Nej tror heller ikke lige det ville være en sag de ville smide alt hvad de havde i hænderne for!

Men jeg tror det er TS eneste mulighed og i så fald ville jeg ikek mene det er spild af tid!

Jeg tror også at som en skriver at hvis de gør hende opmærksom på problemet nogle flere gange og endda skriftligt og det ingen effekt har så er politiet mere forstående overfor problemet da man selv hr gjort noget for det.

Og vil de ikke komme ud første gang man ringer så ville jeg ringe hver gang hendes fjernsyn var skruet højt op efter "normal" hverdagssengetid! Til sidst ville de nok indse at man ikke bare ringede for "småting" og for at være besværlig. Det havde jeg i vert selv gjort, nægter at skulle leve med en stadig gammel dame der mener hun har mere "ret" end de andre. Man må indrette sig efter at man bor tæt og tage hensyn til de andre beboder når det drejer sig om noget så rimeligt som nattesøvn.

Men ja det burde jo selt ikke være nødvendigt at indrage politiet i noget så "åndsvagt" som denne sag. Den gamle dame burde bare accepterer t fjernsyn om natten skulle foregå med lav lyd eller med hørerbøffer

Anmeld

6. juni 2012

AnonymMor

Mange tak for svar allesammen vi vil prøve at advare hende igen på skrift og se om det hjælper  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.