kh og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

581 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. juni 2012

Anonym trådstarter

jeg står i den situation at jeg er gravid hvilket er dejligt. jeg er ansat af kommunen sommeren sover, som jeg selvfølgelig vil gøre færdig. normalt har jeg gået på vuc, og skulle nu i gang med HF til august, men nu synes jeg ikke dette kan betale sig, da jeg ikke kan gøre første år færdig.
så nu er det eneste jeg kan gøre at søge kh hjælp, men vil de så sende mig ud i en masse aktiveringer osv??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2012

Jupiter

Hvis du er meldt ledig på kommunen og får udbetalt kontanthjælp, så ja. Så sender de dig ud i aktivering på den ene eller anden måde.

Du skal søge et antal stillinger hver uge, og du skal komme til møder mv.

Du kan heller ikke tage på ferie med mindre der er aftalt med din rådgiver på jobcentret, og du forventes at stå til rådighed for arbejdsmarkedet.

Anmeld

6. juni 2012

SukkerDronning

Det kommer an på din kommune og sagsbehandler.

Jeg var også KH da jeg var gravid. Der insisterede de på, at jeg skulle sende ansøgninger ud hver dag (jeg var i 7. måned) og jeg kom i noget aktivering for "unge" (max. 30 år) der var ustabile på en eller anden måde. Fordi jeg havdet MANGE plukkeveer.

Hvis du kommer i aktivering i en børnehave/ vuggestue, må du gå på barsel en måned tidligere end normalt.

Anmeld

6. juni 2012

hoejlund

Profilbillede for hoejlund

Jeg var 7 måneder henne, da jeg blev arbejdsløs, og måtte søge kontanthjælp, jeg blev sendt i aktivering indtil 4 uger før termin. Så ja, man bliver sendt ud.

Anmeld

6. juni 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

jeg står i den situation at jeg er gravid hvilket er dejligt. jeg er ansat af kommunen sommeren sover, som jeg selvfølgelig vil gøre færdig. normalt har jeg gået på vuc, og skulle nu i gang med HF til august, men nu synes jeg ikke dette kan betale sig, da jeg ikke kan gøre første år færdig.
så nu er det eneste jeg kan gøre at søge kh hjælp, men vil de så sende mig ud i en masse aktiveringer osv??

Altså jeg syntes det er meget forvirrende afhængig af hvem man snakker med. Selvfølgelig skal du i aktivering medmindre du har en god lægelig grund til ikke at kunne udføre aktiveringen 

Men, jeg var engang på kh i 2 måneder. Og jeg sagde til hende at hun gerne måtte sende mig i aktivering, men at jeg altså havde nogle skader og noget der gjorde at jeg ikke bare kunne gøre alt.

Hun spurgte om hun måtte tjekke mine journaler og jeg sagde selvfølgelig ja da jeg ikke sad og løj for hende. Efter det hørte jeg intet, og jeg blev ikke sendt i aktivering 

Anmeld

6. juni 2012

lio

frem til 10 uger før termin MÅ de sende dig i aktivering.

det er så meget forskelligt hvad de end gør, ofte afhængigt af sygdom under graviditet og hvad man som borger kan snakke sig til.

Anmeld

6. juni 2012

Anonym trådstarter

okay.. så må jeg tage det med også

Anmeld

6. juni 2012

Monski

Jeg var på kontanthjælp under min graviditet og der blev jeg ikke sendt i aktivering.. det var slet ikke noget der blev snakket om.
Har en veninde der er gravid og på KH nu, hun er heller ikke i aktivering  Måske kommer det an på hvor i landet man er fra?  

Anmeld

6. juni 2012

Darling<3

Jeg er godt nok gået på barsel, men er på KH - og de ville også sende mig i aktivering - nægtede dog pga BL og det accepterede de

Anmeld

6. juni 2012

graj

Tror nok der er krav om at man skal i aktivering uanset om man er gravid eller ej, indtil at man går på barsel jeg er på kontanthjælp selv, men er sygemeldt pågrund af bækkenløsning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.