Sådan helt ærligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2012

Jupiter

An&Jo skriver:

Jeg skal til den første eksamen imorgen.. men den får jeg først svar på engang i juli, forventer dog slet ikke det store resultat af den..

Det er en meget hård prøve, hvor vi skal sidde 6 timer i streg og lave en opgave der inkluderer 4 fag..

Jeg skal meldes ind i en fagforening nu her, har faktisk udfyldt papirer til både a-kasse og fagforening, skal bare lige have dem sendt afsted.. måske de har noget vejledning man kan få, det må jeg lige undersøge..

Ja det er da et forsøg værd

Og så krydser jeg fingre for din eksamen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2012

An&Jo

Stlun07 skriver:

Se evt. dette link:

http://www.tekstmaskinen.net/

fedt, mange tak..

Anmeld

6. juni 2012

An&Jo

Stlun07 skriver:

Ja det er da et forsøg værd

Og så krydser jeg fingre for din eksamen

det er det ja..

Tak for hjælpen..

Anmeld

6. juni 2012

tarkoflen

Som du skriver det sådan så nej

Men jeg er helt sikker på, at du kan skrive en skide god ansøgning, og sælge dig selv til en samtale og det er meget vigtigere end, om du har fået rene 12 taller!

Min far er personaleansvarlig i den virksomhed han er partner i. Han sad på et tidspunkt med en ansøgning fra en, som i havde rene 13 og 11 taller... Men han havde heller ikke et liv ved siden af sine studier! Det eneste han gik op i, var at læse... Og det er også rigtig godt, men alle kan få høje karakterer, hvis man ikke laver noget som helst andet...

Du skal slå på alle dine fordele, du har klaet et studie, hvor du også har været enlig mor, så du er god til at strukturere din tid, du har arbejdet hos det samme par i 7 år, så du er altså også vedholden, ja du har haft et par småjobs som ikke holdte så længe, men det er der mange på 22 år, der har! Og hvis du er villig til at køre lidt efter drømmejobbet, mon så ikke også det hjælper! Og så skal du bare give den max gas i praktikken, så du kan få en god udtalelse derfra

Anmeld

6. juni 2012

samantha1986

An&Jo skriver:

Hvis du var en arbejdsgiver, ville du så ansætte mig??

Her er lidt af de ting jeg har lavet gennem tiden

Jeg har været barnepige fast hos det samme par i 7 år (havde ved siden af dette job også et rengøringsjob i deres firma)
Jeg har været feriearbejder i skagen ved ParadIs (men da det var samme sommer som jeg læste matematik op på B niveau på studenterkursus OG blev gravid med Johannes og derved fik virkelig meget kvalme over at stå hen over isen, så blev det ikke til de vilde vagter deroppe)
Jeg har arbejdet 3 mdr i Netto (blev fyret fordi jeg forstuvede foden under min prøvetid, og skulle gå med krykker for at aflaste og derfor ikke kunne fylde på hylder)
Jeg har fået elendige karakterer til eksamen fordi jeg lider af eksamensangst, så alt går bare i sort for mig

Jeg er 22 år gammel, og helt ærligt, så tror jeg sq nok ikke det helt vilde på at en arbejdsgiver kan se det fede i at ansætte mig, har jo ingen erfaring med noget, fordi jeg har koncentreret mig om skolen, hvilket også gav nogle rigtig gode årskarakterer, men som jeg skrev nogle elendige eksamenskarakterer..
Jeg har store opgaver til at ligge som jeg har fået 10 og 12 for, men hvad nytter det, for dem skal en arbejdsgiver jo ikke se??

Årh, jeg bliver sq deprimeret af at jeg skal til at lave ansøgninger, for det tynger mig altså lidt at de andre kandidater i min klasse kan skrive en masse på deres CV, og jeg har ingenting..

Får du kontant hjælp eller dagpenge? For min kæreste sagde at hos dem så taget de gerne folk ind som dr kan have "gratis" i tre måneder for at se om de er stabile og om de kan lave noget. 

Så tænker at hvis du er på en af delene så kan du jo snakke med kommune eller fagforening om muligheden for at tilbyde dig i tre måneder sådan at en kommende arbejdsgiver kan se hvad du kan. 

Anmeld

6. juni 2012

An&Jo

samantha1986 skriver:

Får du kontant hjælp eller dagpenge? For min kæreste sagde at hos dem så taget de gerne folk ind som dr kan have "gratis" i tre måneder for at se om de er stabile og om de kan lave noget. 

Så tænker at hvis du er på en af delene så kan du jo snakke med kommune eller fagforening om muligheden for at tilbyde dig i tre måneder sådan at en kommende arbejdsgiver kan se hvad du kan. 

jeg er under uddannelse, og får hverken det ene eller det andet, jeg er på su, og skal være det et år endnu, og nej i den branche jeg skal ind i tager de ikke bare ind fordi man er gratis, der tager de kun ind hvis de kan se potentiale i folk..

En praktikplads for os, skulle meget gerne ende med at blive en trainee plads bagefter som vi skal være ansat i, i to år derefter..

Det jeg skal søge til er netop 3 mdr i praktik, men det skulle gerne ende ud som job bagefter.. denne praktik er et led i min uddannelse, og uden den kan jeg heller ikke skrive hovedopgave, så det er ikke helt så let..

Anmeld

6. juni 2012

An&Jo

tarkoflen skriver:

Som du skriver det sådan så nej

Men jeg er helt sikker på, at du kan skrive en skide god ansøgning, og sælge dig selv til en samtale og det er meget vigtigere end, om du har fået rene 12 taller!

Min far er personaleansvarlig i den virksomhed han er partner i. Han sad på et tidspunkt med en ansøgning fra en, som i havde rene 13 og 11 taller... Men han havde heller ikke et liv ved siden af sine studier! Det eneste han gik op i, var at læse... Og det er også rigtig godt, men alle kan få høje karakterer, hvis man ikke laver noget som helst andet...

Du skal slå på alle dine fordele, du har klaet et studie, hvor du også har været enlig mor, så du er god til at strukturere din tid, du har arbejdet hos det samme par i 7 år, så du er altså også vedholden, ja du har haft et par småjobs som ikke holdte så længe, men det er der mange på 22 år, der har! Og hvis du er villig til at køre lidt efter drømmejobbet, mon så ikke også det hjælper! Og så skal du bare give den max gas i praktikken, så du kan få en god udtalelse derfra

Vil helt sikkert slå ned på mine fordele, skal bare lige finde de interessante først..

Ej jeg synes det er super svært det her med ansøgninger, især fordi jeg ikke har prøvet det før.. min jobs har jeg fået fordi jeg har kendt mine chefer personligt, eller kendt en der kender en osv..

Anmeld

6. juni 2012

Frk-Lotusblomst

An&Jo skriver:

Hvis du var en arbejdsgiver, ville du så ansætte mig??

Her er lidt af de ting jeg har lavet gennem tiden

Jeg har været barnepige fast hos det samme par i 7 år (havde ved siden af dette job også et rengøringsjob i deres firma)
Jeg har været feriearbejder i skagen ved ParadIs (men da det var samme sommer som jeg læste matematik op på B niveau på studenterkursus OG blev gravid med Johannes og derved fik virkelig meget kvalme over at stå hen over isen, så blev det ikke til de vilde vagter deroppe)
Jeg har arbejdet 3 mdr i Netto (blev fyret fordi jeg forstuvede foden under min prøvetid, og skulle gå med krykker for at aflaste og derfor ikke kunne fylde på hylder)
Jeg har fået elendige karakterer til eksamen fordi jeg lider af eksamensangst, så alt går bare i sort for mig

Jeg er 22 år gammel, og helt ærligt, så tror jeg sq nok ikke det helt vilde på at en arbejdsgiver kan se det fede i at ansætte mig, har jo ingen erfaring med noget, fordi jeg har koncentreret mig om skolen, hvilket også gav nogle rigtig gode årskarakterer, men som jeg skrev nogle elendige eksamenskarakterer..
Jeg har store opgaver til at ligge som jeg har fået 10 og 12 for, men hvad nytter det, for dem skal en arbejdsgiver jo ikke se??

Årh, jeg bliver sq deprimeret af at jeg skal til at lave ansøgninger, for det tynger mig altså lidt at de andre kandidater i min klasse kan skrive en masse på deres CV, og jeg har ingenting..

Nu mener jeg at du studere Finansøkonom ikke?
Og gerne vil ejendomshandel vejen? Så du skal snart i praktik ikke? Og er den det der du er bange for du ikke kan få praktik plads grundet din erfaring og "dårlige" karakterer?

Anmeld

6. juni 2012

An&Jo

Frk-Lotusblomst skriver:

Nu mener jeg at du studere Finansøkonom ikke?
Og gerne vil ejendomshandel vejen? Så du skal snart i praktik ikke? Og er den det der du er bange for du ikke kan få praktik plads grundet din erfaring og "dårlige" karakterer?

lige præcis..

Du har ret i alt du skriver.. Jeg er nemlig rigtig bange for at de kigger på mine karakterer og bare lægger mig væk igen, fordi jeg så ikke er interessant..

Anmeld

6. juni 2012

annecatrine88

Nu er jeg selv uddannet finansøkonom, med ok karakter, men ikke de bedste.. Arbejdsgivere indenfor denne branche kigger ikke så meget på hvad du har lavet før.. De kigger på din ansøgning og dine karakter.. Mange som jeg snakkede med lage vægt på folk med gennemsnitlige karakter, da de stadig var mennesker som kunne snakke med andre..

Men men.. Det er utroligt svært at finde en praktik plads.. Det var under halvdelen på min årgang der fik en indenfor branchen.. Jeg selv var ved en bogholder.. Derudover er det meget svært at finde et job efterfølgende.. Jeg har stadig ikke og det er kun halvdelen på min årgang der har..

Ikke for at være negativ.. Håber selvfølgelig du finder et.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.