Hvad må barn på 4 måneder få?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.611 visninger
17 svar
0 synes godt om
6. juni 2012

Anonym trådstarter

Som overskriften lyder hvad må barn på 4 måneder få udover MM og MME? 

Mit barn er meget sulten og kan ikke blive mæt på sin MME men hvad må jeg give af grød, mos mm? 

Det skal lige siges mit barn har problemer med mavesålen har fået en mild grød ( lavet på majsmel, vand og MME) i 3 uger efter aftale medsundhedsplejerske  vi holdte så pause med det fra torsdag og til og med mandag og pågyndte langsomt grød (det man køber på pakker i butikkerne) igår men vil gerne have nogle forslag til nogle alternativer! Mit barn er mere glad når mit barn får grød men kan også få ondt i maven samt reger med en anden farve afføring egen læge siger dette er normalt og ingen grund til bekymring. Mit barn får afførings middel.

Af personlige grunde vil jeg gerne at i holder mig ano. Hvis i skulle kunne gætte hvem jeg er!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2012

LR85

Har du ikke spdan en bog fra sundhedsplejersken? 

Det er jo hirsegrød, majsmelgrød og lign. 

Anmeld

6. juni 2012

Frøken J.

Anonym skriver:

Mit barn er meget sulten og kan ikke blive mæt på sin MME men hvad må jeg give af grød, mos mm? 

Det skal lige siges mit barn har problemer med mavesålen har fået en mild grød ( lavet på majsmel, vand og MME) i 3 uger efter aftale medsundhedsplejerske  vi holdte så pause med det fra torsdag og til og med mandag og pågyndte langsomt grød (det man køber på pakker i butikkerne) igår men vil gerne have nogle forslag til nogle alternativer! Mit barn er mere glad når mit barn får grød men kan også få ondt i maven samt reger med en anden farve afføring egen læge siger dette er normalt og ingen grund til bekymring. Mit barn får afførings middel.

Af personlige grunde vil jeg gerne at i holder mig ano. Hvis i skulle kunne gætte hvem jeg er!

Jeg ville nok starte meget langsomt op, hvis dit barn har så mange maveproblemer at h*n er på medicin for det. Der er jo ingen der siger man partout skal starte op ved 4 måneder, faktisk anbefales det at vente til 6 måneder. Hvorfor vurderer du at dit barn ikke kan blive mæt på MME?

Men ellers så er det bare at starte lige så stille op med noget grød på majsmel eller rismel, eller hirse.. Bare ingen gluten og ikke for meget eksperimenteren i dén alder. Og så synes jeg, det er dog bare personlig holdning, at du bør holde de færdige grødpakker som et supplement og ellers lave grøden selv. Jeg læste en artikel for nylig om, at selvom det skulle være uden sukker og alt muligt fis, så er det der købemad gerne sødet på alle mulige andre kunstige måder, som er svære som forbruger at gennemskue. 

Anmeld

6. juni 2012

Anonym trådstarter

LR85 skriver:

Har du ikke spdan en bog fra sundhedsplejersken? 

Det er jo hirsegrød, majsmelgrød og lign. 

Jo men der står ikke mange opskrifter og derudover står der ikke hvad dr må få fra 4 måneder først fra 6 måneder... Og nu tænker jeg bla. Frugt mos, grønsages mos mm. 

Anmeld

6. juni 2012

LR85

Anonym skriver:

Jo men der står ikke mange opskrifter og derudover står der ikke hvad dr må få fra 4 måneder først fra 6 måneder... Og nu tænker jeg bla. Frugt mos, grønsages mos mm. 

Jeg ville personligt ikke starte med frugt og grød på den måde, da maven ikke er veludviklet til det i en alder a 4 måneder. 

Men spørg sundhedsplejersken. 

Anmeld

6. juni 2012

Anonym trådstarter

Frøken J. skriver:

Jeg ville nok starte meget langsomt op, hvis dit barn har så mange maveproblemer at h*n er på medicin for det. Der er jo ingen der siger man partout skal starte op ved 4 måneder, faktisk anbefales det at vente til 6 måneder. Hvorfor vurderer du at dit barn ikke kan blive mæt på MME?

Men ellers så er det bare at starte lige så stille op med noget grød på majsmel eller rismel, eller hirse.. Bare ingen gluten og ikke for meget eksperimenteren i dén alder. Og så synes jeg, det er dog bare personlig holdning, at du bør holde de færdige grødpakker som et supplement og ellers lave grøden selv. Jeg læste en artikel for nylig om, at selvom det skulle være uden sukker og alt muligt fis, så er det der købemad gerne sødet på alle mulige andre kunstige måder, som er svære som forbruger at gennemskue. 

Mit barns viser tydelig tegn på parathed bla. Ved at åbne munden savle osv. Også er mit barn altid sulten skriger mm. Og viser tydelig tegn på ro og tilfredshed når mit barn får grød dette eromgås sundhedsplejerskens bedømmelseEar mit barn ikke bliver mæt og er klar til grød og af andre årsager som ikke er relevant skalihme sin flaske lidt på afstand!

Anmeld

6. juni 2012

fairlady

Start op med Risgrød Hirsegrød og Majsgrød

start helst med bare en type grød. Gør den meget tynd i starten. Lav den på mme, som dit barn får i forvejen så er det ikke lige så hårdt for dit barns mave.

Man kan evt. blande lidt frugtgrød i, for at søde den en smule, men det ville jeg måske ikke lige starte ud med, hvis maven er sart.

Hver gang du starter på en ny grød, så bland det med en grød, barnet er blevet introdukceret for før. Igen for at tilvende maven langsomt. Det er også nemmere at tilvende baby den nye smag på denne måde.

Alt andet slags grød og mos, skal du vente nogle måneder endnu, med at introdukcere, for det kan maven ikke klare endnu.

Held og lykke med projektet.

Anmeld

6. juni 2012

Tona

Jeg ville give majsgrød eller grød lavet af rismel eller grøntsagsmos da det er det mest skånsomme i starten. Hvis der er problemer med maven så ville jeg give en skefuld sveskemos en gang dagligt (evt oven på grøden) i stedet for afføringsmiddel

Anmeld

6. juni 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Dit barn må få hirsegrød, risgrød og majsgrød - som de andre også skriver.

Derudover så må h*n også få frugt og grøntsagsmos. Jeg ved dog ikke hvilket. MEN banan skal du nok holde dig fra hvis dit barn bøvler med maven.

Anmeld

6. juni 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Jeg ville give majsgrød eller grød lavet af rismel eller grøntsagsmos da det er det mest skånsomme i starten. Hvis der er problemer med maven så ville jeg give en skefuld sveskemos en gang dagligt (evt oven på grøden) i stedet for afføringsmiddel

Hvad grønsager mos må mit barn få og hvordan laver jeg det?

Og har hørt abrikoser er beder end svesker da svesker skulle gøre tarmen slap?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.