Spørgsmål ang. su

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.300 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. juni 2012

Zelinasmor

Jeg blev enlig i slutningen af April måned. Jeg kunne ikke få som enlig forsøger fra mit uddannelses sted fordi de først SKAL SE at jeg får ordinært og ekstra ordinært børnetilskud fra kommunen. Og et stykke papir med en godkendt ansøgning var desværre ikke godt nok.

Så, jeg får de forhøjede tillæg d. 20 juli for første gang og kan så få som enlig forsørger som jeg jo er.

MEN, får jeg først fra d.1 august eller får jeg også som enlig i Juli når pengene kommer d. 20? Altså med tilbagevirkende kræft?

Det blev lidt rodet, men håber det var til at forstå og at der er en der kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2012

sr

Er ret sikker på du får som forsørger i juli måned. Jeg blev alene november 2010 og startede op på uddannelse igen efter barsel i jan 2011... Jeg fik først ordinært og ekstraordinært den 20 jan men fik su som forsørger 1 januar :-) 

Anmeld

6. juni 2012

Zelinasmor

sr skriver:

Er ret sikker på du får som forsørger i juli måned. Jeg blev alene november 2010 og startede op på uddannelse igen efter barsel i jan 2011... Jeg fik først ordinært og ekstraordinært den 20 jan men fik su som forsørger 1 januar :-) 

Okay. Det håber jeg at jeg gør så. Det er godt nok ikke nemt at sidde alene med en lille en på en alm. su.

Anmeld

6. juni 2012

jv30

Du skal søge om forsørgertillæget igen nu - så får du det pr. 1. juli. Sidder i samme situation - og det er godt nok stramt med økonomien i denne måned.

Det ekstra børnetilskud bliver tildelt pr. kvartal - så derfor er vi først berettiget til det i juli kvartal - og derfor også først forsørgertillæg fra juli måned

Du kan søge på www.su.dk - så går det helt automatisk, SU henter så selv oplysningerne om, at du har ret til de ekstra børnetilskud

Anmeld

6. juni 2012

Zelinasmor

jv30 skriver:

Du skal søge om forsørgertillæget igen nu - så får du det pr. 1. juli. Sidder i samme situation - og det er godt nok stramt med økonomien i denne måned.

Det ekstra børnetilskud bliver tildelt pr. kvartal - så derfor er vi først berettiget til det i juli kvartal - og derfor også først forsørgertillæg fra juli måned

Du kan søge på www.su.dk - så går det helt automatisk, SU henter så selv oplysningerne om, at du har ret til de ekstra børnetilskud

Okay. Jeg har søgt, så jeg må gå ud fra at de selv retter det til. Jeg tænker bare at de ikke kan nå at give det d.1 juli da de jo først kan se at jeg får tillæg fra kommunen d. 20 juli?

Anmeld

6. juni 2012

jv30

Ja, men går ud fra at du har søgt om det orinære og ekstraordinære børnetilskud hos kommunen - så skulle du gerne have fået et brev fra kommunen, der bekræfter at du får det pr. 20. juli.

Hvis du forresten har søgt om forsørgertillæg hos SU - og de så har afvist din ansøgning, fordi du ikke var berettiget til den ekstra su i den pågældende måned - SKAL du selv søge igen. Man kan nemlig først søge om forsørgertillæg tidligst en måned før - dvs for at få forsørgertillæg i juli, kan man tidligst søge den første juni

Anmeld

6. juni 2012

Zelinasmor

jv30 skriver:

Ja, men går ud fra at du har søgt om det orinære og ekstraordinære børnetilskud hos kommunen - så skulle du gerne have fået et brev fra kommunen, der bekræfter at du får det pr. 20. juli.

Hvis du forresten har søgt om forsørgertillæg hos SU - og de så har afvist din ansøgning, fordi du ikke var berettiget til den ekstra su i den pågældende måned - SKAL du selv søge igen. Man kan nemlig først søge om forsørgertillæg tidligst en måned før - dvs for at få forsørgertillæg i juli, kan man tidligst søge den første juni

Jeg har lige søgt igen. Og jeg har fået godkendt ordinær og ekstra ordinært tilskud fra kommunen 

Anmeld

6. juni 2012

jv30

Mega besværlige regler altså  Synes også det er pænt ringe at man ikke kan få forsørgertillæg - fra den dag, man reelt er enlig forsørger.

Anmeld

6. juni 2012

SjeBets

Jeg synes det er dejligt der er kommet et forsørger tillæg. da jeg læste med min den store tøs, fik vi alle det samme, om vi havde børn eller ej.  vi måtte dog tjene mere end dem uden børn, og hvornår jeg som enlig mor lige skulle have tid til det ved jeg ikke, det var hårdt dengang. men jeg ville have en uddannelse så knoklede for at få den.....  Så ja forsørgertillæg er godt ... og har gjort at mange flere er begyndt at læse på trods af børn

Og mener du får det med tilbage virkende kraft,  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.