Min kat halter - hjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.746 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. juni 2012

simone_jacobsen

Hej Alle.
Situationen er den at min indekat, ud af det blå, er begyndt at halte.
Når jeg rører og tager fat i og om poten reagerer den ikke som gjorde det ondt. Den kan sagtens støtte på poten, gør det dog mest kun på tærene og den kan stadig godt hoppe op på og ned fra ting.
Nogle forslag og eller ideer??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2012

Solstrålebørn

Kan den måske have lagt forkert?

Hvor længe har den haltet?

F.eks vores hund, hvis han har lagt forkert, så halter han rundt i nogle minutter...

Anmeld

6. juni 2012

simone_jacobsen

Solstrålebørn skriver:

Kan den måske have lagt forkert?

Hvor længe har den haltet?

F.eks vores hund, hvis han har lagt forkert, så halter han rundt i nogle minutter...

Jeg tog ud og handlede ca. klokken 11 og da jeg kom hjem en times tid efter, haltede han..

Anmeld

6. juni 2012

Solstrålebørn

Simone87 skriver:

Jeg tog ud og handlede ca. klokken 11 og da jeg kom hjem en times tid efter, haltede han..

Okey, så kan det hvert fald ikke være det... ved ikke hvad det kan være... få ham tjekket ved dyrlægen i morgen... 

Anmeld

6. juni 2012

mariamiss6

Simone87 skriver:

Jeg er næsten stensikker på at den har været hoppet ned fra noget, og så er landet for hårdt/skævt på benet, og det så har fået en forstuvning.....

Se det an en dag eller to, hvis det ikke bliver bedre, og især hvis det bliver værre, så få taget et røntgen hos dyrlægen, for sådan et spring kan godt resultere i at en flig er slået af en knogle....

Når en knogle ikke er direkte brækket. Altså, hvis den er forstuvet, eller der kun er slået en flig af, vil en ellers fuldt mobil kat sagtebs kunne hoppe og ned fra ting. Jeg er sikker påd en skåner det dårlige ben, ved ikke at lande på det, andet end lige tæerne, for balancens skyld.

Anmeld

6. juni 2012

Tona

Simone87 skriver:

Hej Alle.
Situationen er den at min indekat, ud af det blå, er begyndt at halte.
Når jeg rører og tager fat i og om poten reagerer den ikke som gjorde det ondt. Den kan sagtens støtte på poten, gør det dog mest kun på tærene og den kan stadig godt hoppe op på og ned fra ting.
Nogle forslag og eller ideer??

Var det min kat så havde jeg taget den til dyrlægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt. Det faktum at den halter indikerer jo at der er et eller andet fat med den og lige præsis katte kan være tricky fordi de faktisk godt kan præstere at lege og spise selv om de har smerter

Anmeld

6. juni 2012

simone_jacobsen

Amandas-mor skriver:

HHaHartti

Var det min kat så havde jeg taget den til dyrlægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt. Det faktum at den halter indikerer jo at der er et eller andet fat med den og lige præsis katte kan være tricky fordi de faktisk godt kan præstere at lege og spise selv om de har smerter

Har snakket med dyrlægen i dag og hun sagde at vi lige skulle se det an et par dagen. Så længe katten har normal adfærd og spiser og drikker, skulle jeg ikke være bekymret de næste par dage. Men hvis det forsætter skal vi komme ind.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.