Enlig mor flytte sammen med kæreste???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.851 visninger
4 svar
0 synes godt om
6. juni 2012

Anonym trådstarter

jeg overvejer at flytte sammen med min kæreste om et pr mdr og kan godt se at jeg får nogle økonomiske slag ved at gøre det. jeg har altid været selvstændig og har det bedst sådan.
min kæreste og jeg vil gerne have hver sin økonomi, dvs betale halv af alt og så skal jeg betale vg plads når det jo er mig der forsørger. blir jeg frataget alle tilskud når vi flytter sammen?
han er ik far til mit barn og når vi ik skal ha følles økonomi, så er jeg jo stadig enlig forsørger??

hvilke konsekvenser/ fordele har i andre haft ved at flytte sammen med en kæreste - sådan rent økonomisk?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2012

morbibi

Anonym skriver:

jeg overvejer at flytte sammen med min kæreste om et pr mdr og kan godt se at jeg får nogle økonomiske slag ved at gøre det. jeg har altid været selvstændig og har det bedst sådan.
min kæreste og jeg vil gerne have hver sin økonomi, dvs betale halv af alt og så skal jeg betale vg plads når det jo er mig der forsørger. blir jeg frataget alle tilskud når vi flytter sammen?
han er ik far til mit barn og når vi ik skal ha følles økonomi, så er jeg jo stadig enlig forsørger??

hvilke konsekvenser/ fordele har i andre haft ved at flytte sammen med en kæreste - sådan rent økonomisk?

Hmm, nej, du er ikke enlig forsørger på papiret, når I flytter sammen. Men når I flytter sammen, så skal I kun betale én indboforsikring, én licens.
Tilskuddet til en evt vuggestueplads, bliver jo beregnet ud fra jeres indkomst. Altså også hans indkomst.

Anmeld

6. juni 2012

jydeinden

Anonym skriver:

om i har konto sammen eller hver for sig. Det er kommunen ligeglad me, de beder dig formenligt om at oplyse din partners cpr nummer, eller konto oplysninger, og så finder de alligevel ud af hvad i har til sammen af indkomst. når man bor sammen kan man ikke bare have hver sin konto, og så regne med at så får men også tilskud, sådan spiller klaveret desværre ikke :-) 

Anmeld

6. juni 2012

H+S Skjolgborg.

hvis han ikke er far til barne midste du ikke de 12.. kr om mdr du får for barnes bio,s far jeg får nemlig stadig for min søns far selvom jeg bor sammen med min kæreste/forlove.

det du midste er alle det forhøje og tillæggene hvis du modtager det + boligstøtten falder ½ eller måske helt væk andpå hvad i har til sammen om mdr de ting er kommunen nemlig ligeglad med. I er nemig to om tingen så.

Men igen det fra barnes bio.s far om mdr (1257 kr tro jeg det ca er) det midste du ikke tros i flytter sammen.

Mvh henriette

Anmeld

6. juni 2012

H+S Skjolgborg.

jydeinden skriver:

om i har konto sammen eller hver for sig. Det er kommunen ligeglad me, de beder dig formenligt om at oplyse din partners cpr nummer, eller konto oplysninger, og så finder de alligevel ud af hvad i har til sammen af indkomst. når man bor sammen kan man ikke bare have hver sin konto, og så regne med at så får men også tilskud, sådan spiller klaveret desværre ikke :-) 

nemlig.

det kan slet ikke lade sige gør af have vær sin konto eller jo men ikke overfor kommuen medmindre man ikke bor sammen med adressen men så det jo socialbedrageri.

Henriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.