Hjælp til ansøgning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.203 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. juni 2012

Stumpen

igen igen  

Jeg bliver bare ikke tilfreds med mine ansøgninger for tiden og sidder hver gang laaang tid over en ansøgning... 

Pt er det indledningen der irriterer mit øje..

En god og fængende overskrift har jeg, men jeg mangler noget spændende at starte ansøgningen med, så de læser mere end linje 1...

"jeg har set at I søger..." er altså lidt småkedeligt...

Kom frisk med forslag.... 

Jeg er udd. pædagog, men derfor kan andre jo godt kom med input...

Kom frisk - I er ventet med længsel 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2012

Plysbjørnen

Jeg plejer næsten altid at indlede med at fortælle lidt om mig selv. Noget i den stil her: Jeg er en ung frisk pige med ben i næsen, 34 år og har to børn på 3 og 4. Jeg har set i/på ....... at i søger...

Håber du kan bruge det

Anmeld

6. juni 2012

Pia-pigen

Det kan også være noget svært noget!

Min erfaring er, at indledningen er noget af det, der betyder mindst i en jobansøgning.

Hold det kort og sagligt - og det gør ikke noget, at sproget er lidt tungt. Det er fint at starte med "Jeg søger hermed stillingen som ... efter at have set jeres opslag på ...".

Jeg er lidt uenig med Aniteb. Hvis du absolut vil have noget personligt med, så gem det til slutningen af ansøgningen. Efter indledningen skal du fokusere på at "sælge dig selv" og dine faglige kvaliteter.

Hvis du specifikt søger pædagog-jobs, er her nogle gode råd: Jobansøgning til pædagog.

Anmeld

6. juni 2012

Stumpen

Aniteb skriver:

Jeg plejer næsten altid at indlede med at fortælle lidt om mig selv. Noget i den stil her: Jeg er en ung frisk pige med ben i næsen, 34 år og har to børn på 3 og 4. Jeg har set i/på ....... at i søger...

Håber du kan bruge det

Tak, men netop de ting du nævner der, dem har jeg til at stå i mit CV..

Anmeld

6. juni 2012

Stumpen

Pia-pigen skriver:

Det kan også være noget svært noget!

Min erfaring er, at indledningen er noget af det, der betyder mindst i en jobansøgning.

Hold det kort og sagligt - og det gør ikke noget, at sproget er lidt tungt. Det er fint at starte med "Jeg søger hermed stillingen som ... efter at have set jeres opslag på ...".

Jeg er lidt uenig med Aniteb. Hvis du absolut vil have noget personligt med, så gem det til slutningen af ansøgningen. Efter indledningen skal du fokusere på at "sælge dig selv" og dine faglige kvaliteter.

Hvis du specifikt søger pædagog-jobs, er her nogle gode råd: Jobansøgning til pædagog.

Tak skal du have, den side vil jeg lige kigge nærmere på 

Anmeld

6. juni 2012

Plysbjørnen

Stumpen skriver:

Tak, men netop de ting du nævner der, dem har jeg til at stå i mit CV..

Det burde de ikke... Dit CV skal indholde de ting du har lavet... hvor du har har gået i skole, f.eks. gymnasiet osv. De virksomheder du har arbejdet for, hvad du har lavet, og hvilken perioede du har arbejdet der... 

Anmeld

6. juni 2012

Stumpen

Aniteb skriver:

Det burde de ikke... Dit CV skal indholde de ting du har lavet... hvor du har har gået i skole, f.eks. gymnasiet osv. De virksomheder du har arbejdet for, hvad du har lavet, og hvilken perioede du har arbejdet der... 

De står under bjælken privat, derudover har jeg bjælker der hedder erhvervserfaring, Praktik under udd., Uddannelse, IT, personlige kompetencer og fritidinteresser.... 

Anmeld

6. juni 2012

Plysbjørnen

Stumpen skriver:

De står under bjælken privat, derudover har jeg bjælker der hedder erhvervserfaring, Praktik under udd., Uddannelse, IT, personlige kompetencer og fritidinteresser.... 

De gange jeg og min mand har været på jobsøgningskursus har vi lært at de ting høre hjemme i selve ansøgningen... Men alle gør det forskelligt.. du kan jo også godt have dem stående begge steder...

Anmeld

7. juni 2012

Stumpen

Aniteb skriver:

De gange jeg og min mand har været på jobsøgningskursus har vi lært at de ting høre hjemme i selve ansøgningen... Men alle gør det forskelligt.. du kan jo også godt have dem stående begge steder...

Jeg har det ikke med begge steder - kun i mit cv 

Anmeld

7. juni 2012

K&S

Stumpen skriver:

Jeg har det ikke med begge steder - kun i mit cv 

Du må gerne læse min ansøgning (og evt. CV) :-) bare send mig en PB med din mail :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.