9 år og 25 kg. overvægtig....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

840 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. juni 2012

tarkoflen

Jeg sad lige og så dette, og får simpelthen ondt helt ind i hjertet over, at man kan mene at en dreng på 9 år nok skal vokse fra sine 25 kg. overvægt...

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-50876644:je g-ved-ikke-hvordan-jeg-er-blevet-sådan.html

Hvordan kan man som oplyst menneske tro på det, og ikke tage ansvar for, at barnet ikke får fed sovs og en svinemørbrad pakket ind i bacon? De har fået kostvejledning, men som moren siger, så skal det jo ikke være surt at være barn i deres familie??? Hvor surt er det lige at være barn og være så overvægtig, at man ikke kan følge med når kammeraterne leger?

Jeg ved godt, at det muligvis ikke er det mad de spiser hver dag, og det nok er stiller op for tv, men jeg mener bare, at fed sovs og bacon slet ikke hører hjemme, når ens søn er så voldsomt overvægtig i så tidlig en alder... Så må man altså finde nogle lækre alternativer, såsom eksempelvis lufttørret skinke til mørbraden og en lækker dressing lavet på et fedtfattigt surmælksprodukt!

Stakkels dreng

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2012

Lise

Ja, det er frygteligt når forældre ikke tager ordentligt ansvar

Det skal ikke være surt at være barn i deres familie - hvorfor gør de så ikke noget for at gøre hans liv bedre?

Anmeld

5. juni 2012

Tvillingemor80

Medmindre der ligger en medicinsk årsag til grund eller noget i den stil, så synes jeg det er omsorgssvigt på det groveste at lade sine børn ende sådan. Om det er manglende viden, vilje eller noget helt tredje er sådan set lige meget, omsorgssvigt er det..

Anmeld

5. juni 2012

Clisolka

Det må ikke være sjovt at være ham... Jeg var selv overvægtig i folkeskolen og vil gøre alt i min magt for at Isabella ikke bliver det - og bliver mobbet ligesom mig 

Anmeld

5. juni 2012

tarkoflen

Jeg var dybt chokeret over deres manglende ansvar! Og de så ellers ud til at være en helt almindelig familie... Altså jeg tænker, at de ikke så ud til, at være forældre, der ikke magtede opgaven, eller var ressourcesvage?

Jeg ved godt, at det ikke undskylder noget som helst, men hvis man eksempelvis er psykisk ustabil eller har en masse andre problemer, og ikke har den nødvendige viden, så er det måske sværere at hive sig selv op og hjælpe, men de virker ikke sådan, de virker til at de ikke rigtig gider, det er for besværligt at ændre vanerne og sige nej til, at han får slik og fed sovs... De har endda fået hjælp, og bruger den så tydeligvis ikke! Jeg bliver så harm!

Anmeld

5. juni 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Babymor2010 skriver:

Det må ikke være sjovt at være ham... Jeg var selv overvægtig i folkeskolen og vil gøre alt i min magt for at Isabella ikke bliver det - og bliver mobbet ligesom mig 

Enig!

Anmeld

5. juni 2012

MorDk

tarkoflen skriver:

Jeg var dybt chokeret over deres manglende ansvar! Og de så ellers ud til at være en helt almindelig familie... Altså jeg tænker, at de ikke så ud til, at være forældre, der ikke magtede opgaven, eller var ressourcesvage?

Jeg ved godt, at det ikke undskylder noget som helst, men hvis man eksempelvis er psykisk ustabil eller har en masse andre problemer, og ikke har den nødvendige viden, så er det måske sværere at hive sig selv op og hjælpe, men de virker ikke sådan, de virker til at de ikke rigtig gider, det er for besværligt at ændre vanerne og sige nej til, at han får slik og fed sovs... De har endda fået hjælp, og bruger den så tydeligvis ikke! Jeg bliver så harm!

Enig

Anmeld

5. juni 2012

Ditte-3

syntes da også 9 år og 45 kg lyder vildt

Anmeld

5. juni 2012

tarkoflen

Ditte-3 skriver:

syntes da også 9 år og 45 kg lyder vildt

Sjovt det tænkte jeg også det var min vægt da jeg var 14... Men måske han var en høj dreng eller noget...

Anmeld

5. juni 2012

Ditte-3

tarkoflen skriver:

Sjovt det tænkte jeg også det var min vægt da jeg var 14... Men måske han var en høj dreng eller noget...

har en dreng der bliver 9 nu her og han vejer 23 kg og er nomal bygged så ja det må være en høj dreng 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.