Hjælp mig til hvilket job/hvilken uddannelse jeg skal tage..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

644 visninger
7 svar
0 synes godt om
5. juni 2012

Loa

Ih jeg kunne virkelig godt bruge noget seriøs hjælp/input/forslag til hvad jeg skal lave.

Jeg er netop blevet uden job, og skal nu igennem alt det dagpenge halløj, og der skal da ingen tvivl være om jeg 100 gange hellere vil være i job/uddannelse.
Men nu hvor jeg så lidt føler jeg har muligheden, kunne jeg godt tænke mig at finde ud af hvad det er jeg brænder for, hvad jeg kunne se mig selv elske at stå op og lave hver eneste dag.

Og jeg vil hellere end gerne tage en uddannelse (mere) for det....

Men hvad? Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal.....

Jeg er uddannet kontorassistent. Gab gab gab. Det er simpelthen alt for intetsigende.

Jeg vil virkelig gerne lave noget kreativt, og jeg har være inden over alt fra dekoratør, konditor, noget inden for marketing, noget med børn, noget med dyr. Jeg har overhovedet noget med at starte op med noget internet butik, enten børnetøj eller kageting, men er der ikke bare en million af dem, så sandsynligheden for succes er vel knap så stor.

Uh piger, gode råd modtages med kys hånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2012

D.B.L

Eventkordinator?????

Ernæringsassistent????

Lidt sjovt, jeg er uddannet frisør, men vil (og kan pga. eksem) ikke leve af at være kreativ

Men ja det er så svært at beslutte sig, når det gælder hvad man vil i fremtiden. Det har taget mig 2xbarsel

Anmeld

5. juni 2012

Loa

D.B.L skriver:

Eventkordinator?????

Ernæringsassistent????

Lidt sjovt, jeg er uddannet frisør, men vil (og kan pga. eksem) ikke leve af at være kreativ

Men ja det er så svært at beslutte sig, når det gælder hvad man vil i fremtiden. Det har taget mig 2xbarsel

Tak for svar

Tror jeg skal google de to lidt, kender ikke så meget til dem...

Men troede ikke ernæringsassistent var specielt kreativt, er det ikke "bare" noget med mad

Uh frisør, det TURDE jeg bare ikke....

Hvad laver/skal du så lave i stedet for frisør?

Anmeld

5. juni 2012

MyLove E

Loa skriver:

Je

Tak for svar

Tror jeg skal google de to lidt, kender ikke så meget til dem...

Men troede ikke ernæringsassistent var specielt kreativt, er det ikke "bare" noget med mad

Uh frisør, det TURDE jeg bare ikke....

Hvad laver/skal du så lave i stedet for frisør?

Jeg er i gang med ernæringsassistent .. Og jo det er ikke så kreativt på den måde jeg tror du tænker på.

Det er i storkøkkener. Så det er jo kæmpe portioner mad man laver af gangen..

Jeg glæder mig til at få en elevplads så jeg kan komme rigtigt i gang:-)

Anmeld

5. juni 2012

mcfatty

Hej med dig,

Nu du tænker at du vil have noget med kreativitet at gøre - hvad med mediegrafikker? Der sidder du jo med alt inden for tryksager/billeder.

Jeg er selv uddannet i 2008 som multimedie integrationer (lang titel) men det er alt indenfor design, webprogrammering,farver, video og billeder - med andre ord, en uddannelse som du kan bredde dig over mange grene.

UdannelseN er ret ny - men er blevet voldsom populær, fordi du kan en hel del, når du er færdig. Uddannelse. Tager 3 et halv år, og er en super fed uddannelse - hvis du spørger mig.

Jobmæssig er der også rigtig meget - og ønsker man at starte sit eget - er set heller ikke svært..

Håber du kunne bruge et til noget!

/Torben

Anmeld

5. juni 2012

D.B.L

Min førstepriotet er lægesekretærelev, men er gået i gang med plan B. Bare alm. offentlig administration. 

Men nu må vi se, afslutter HG om 3 uger, og vil virkelig ikke på dagpenge!!!!

Anmeld

5. juni 2012

Loa

mcfatty skriver:

Hej med dig,

Nu du tænker at du vil have noget med kreativitet at gøre - hvad med mediegrafikker? Der sidder du jo med alt inden for tryksager/billeder.

Jeg er selv uddannet i 2008 som multimedie integrationer (lang titel) men det er alt indenfor design, webprogrammering,farver, video og billeder - med andre ord, en uddannelse som du kan bredde dig over mange grene.

UdannelseN er ret ny - men er blevet voldsom populær, fordi du kan en hel del, når du er færdig. Uddannelse. Tager 3 et halv år, og er en super fed uddannelse - hvis du spørger mig.

Jobmæssig er der også rigtig meget - og ønsker man at starte sit eget - er set heller ikke svært..

Håber du kunne bruge et til noget!

/Torben

Wow det lyder spændende, det tror jeg helt sikkert jeg vil undersøge... Tak for svar

Anmeld

5. juni 2012

Loa

D.B.L skriver:

Min førstepriotet er lægesekretærelev, men er gået i gang med plan B. Bare alm. offentlig administration. 

Men nu må vi se, afslutter HG om 3 uger, og vil virkelig ikke på dagpenge!!!!

Har også selv søgt lægesekretærelev, konditorelev, dekoratørelev.

Men tror faktisk det er et minus jeg allerede har kontoruddannelse, ellers får de bare ekstremt mange ansøgninger (Hvilket de nok også gør)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.