Kay skriver:
jeg blev spurgt af min bror her i weekenden, om når vi nu har valgt at den lille skal navngives... om den så skal havde noget andet, istedet for gudfar/gudmor??
jeg har fået og tænkt lidt over det... jeg har aldrig været til en navngivnings fest da alle børn i vores familie bliver døbt...
har i en form for ceromoni hvor barnet får sit navn? eller får det en "navne far/mor" eller???
fortæl om jeres tanker og hvad i endte med...
Jeg har været til en del navngivnings fester og selv holdt to. De har været meget forskellige alle sammen. Det eneste tilfælles har været præsentationen af barnet.
Mor eller far har budt gæsterne velkommen og præsenteret barnet og navnet for alle. Nogen gange har der været en sød historie om navnet og det har forældrene så fortalt.
Festen er nok mest gået som en dåbsfest. Ved den sidste vi var til havde forældre valgt vi skulle synge to smukke sange om livet og det synes jeg var et godt indslag.
En anden navngivningsfest blev vi alle fotograferet sammen med hovedpersonen, og jeg ved i dag at hun nyder at se billederne fra sin navngivningsfest.
Så der er mange "opskrifter" vælg den form i synes er den bedste for jer
Kh Anja
Anmeld