navngivning hvad gør i??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.472 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. juni 2012

Kay

jeg blev spurgt af min bror her i weekenden, om når vi nu har valgt at den lille skal navngives... om den så skal havde noget andet, istedet for gudfar/gudmor??

jeg har fået og tænkt lidt over det... jeg har aldrig været til en navngivnings fest da alle børn i vores familie bliver døbt...

har i en form for ceromoni hvor barnet får sit navn? eller får det en "navne far/mor" eller???

fortæl om jeres tanker og hvad i endte med...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2012

Ellie79

Kay skriver:

jeg blev spurgt af min bror her i weekenden, om når vi nu har valgt at den lille skal navngives... om den så skal havde noget andet, istedet for gudfar/gudmor??

jeg har fået og tænkt lidt over det... jeg har aldrig været til en navngivnings fest da alle børn i vores familie bliver døbt...

har i en form for ceromoni hvor barnet får sit navn? eller får det en "navne far/mor" eller???

Jeg har været til en del navngivnings fester og selv holdt to. De har været meget forskellige alle sammen. Det eneste tilfælles har været præsentationen af barnet.

Mor eller far har budt gæsterne velkommen og præsenteret barnet og navnet for alle. Nogen gange har der været en sød historie om navnet og det har forældrene så fortalt.

Festen er nok mest gået som en dåbsfest. Ved den sidste vi var til havde forældre valgt vi skulle synge to smukke sange om livet og det synes jeg var et godt indslag.

En anden navngivningsfest blev vi alle fotograferet sammen med hovedpersonen, og jeg ved i dag at hun nyder at se billederne fra sin navngivningsfest.

Så der er mange "opskrifter" vælg den form i synes er den bedste for jer  

Kh Anja

Anmeld

5. juni 2012

MortilElias2010

Kay skriver:

Vi valgte at holde navnefest samme tid som vores hemmelige bryllup, dette blev bare senereagendaen og vi ville være sikre på at det ikke tog overhånd så Elias røg i baggrunden, så det varede cirka en time og så var vi tilbage ved rundbold og lækker mad igen - fantastisk dag. Vi havde valgt en fra hver vores familie, som vi tildelte vores søns opvækst i så fald vi ikke længere var her en dag og de fik en begrundelse for hvorfor vi havde valgt dem. Vi kaldte det ikke noget, men satte ord på hvorfor 

Anmeld

5. juni 2012

LykkeB

Kay skriver:

Jeg kigger lige med her, min søn skal navngives på søndag og er slet ikke sikker på hvordan vi gør det endnu..

Anmeld

5. juni 2012

Kay

LykkeB skriver:

Jeg kigger lige med her, min søn skal navngives på søndag og er slet ikke sikker på hvordan vi gør det endnu..

nej det er dælemer også svært... vi skal først holde til oktober... men der er så mange tanker om hvordan det skal foregå...

Anmeld

6. juni 2012

LykkeB

Kay skriver:

nej det er dælemer også svært... vi skal først holde til oktober... men der er så mange tanker om hvordan det skal foregå...

Præcis. Øv at der ikke er flere der har nogle ideer..

Anmeld

6. juni 2012

Kay

LykkeB skriver:

Præcis. Øv at der ikke er flere der har nogle ideer..

kan jo være der er flere nu?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.