at flytte ind hos en fra familien

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

671 visninger
8 svar
0 synes godt om
5. juni 2012

Anonym trådstarter

Vi har fået lov til at flytte ind hos min kærestes mors kæreste i hans hus. Bo der gartis, så vi lige kan komme op og køre igen med vores økonomi, og spar sammen til et indskud. 

Jeg er SUPER glad få vi får lov - MEN, jeg har det super dårligt over at " overtager" hans hjem. Vi har " smidt" ham ud af hans værelse. ( han har taget vær nede i kælderen, han gjorde det frivillig, så vi hade værlse tætter på vores søn.&nbsp 
Han ville så grene have vi flytter ind og han glæder sig også helt vildt.

Har virklige balndet følser over det? - Er der nogen der har prøvet noget i samme stil?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2012

Anonym trådstarter

5. juni 2012

Lise

Jeg har ikke

Men jeg kender et kærestepar der flyttede ind hos hendes far i en periode og boede der gratis. Og så kom skattevæsenet og beskattede kæresten af værdien af en fiktiv husleje, da han ikke skattefrit måtte modtage en sådan økonomisk gave.

Ikke for at være negativ eller noget, men vær opmærksom på at det kan ske. I er ikke i familie med ham nogle af jer, så derfor er det ulovligt for jer at bo der gratis.

Anmeld

5. juni 2012

aarhusmor

ja enig, din mors kæreste bliver beskattet af den leje han kunne have indbragt, så bo der så kort tid som mulig og læg så mange penge til side som muligt, til at betale ham med.

Samtidig tænker jeg at enten har han virkelig et hjerte af guld, eller også får han noget igen på en eller anden måde? Måske din mors hjerte? et socialliv? hvad som helst

Anmeld

5. juni 2012

klmf

Tror det er vigtigt, at I har klare regler for at det kan fungere.

Spiser man sammen og i så fald hvordan deler I udgifterne? Hvem gør rent og hvor? Osv. osv. osv. Jo mere der er snakket igennem på forhånd, jo nemmere er det nok at forholde sig til.

Mht. din svigermors kæreste. Måske er han bare et godt menneske, der gerne vil hjælpe en lille familie på vej - og trænger til lidt liv i huset Dem er der heldigvis stadig nogle af

God fornøjelse med det

- og husk lige skattefar

Anmeld

5. juni 2012

Anonym trådstarter

Lise skriver:

Jeg har ikke

Men jeg kender et kærestepar der flyttede ind hos hendes far i en periode og boede der gratis. Og så kom skattevæsenet og beskattede kæresten af værdien af en fiktiv husleje, da han ikke skattefrit måtte modtage en sådan økonomisk gave.

Ikke for at være negativ eller noget, men vær opmærksom på at det kan ske. I er ikke i familie med ham nogle af jer, så derfor er det ulovligt for jer at bo der gratis.

SKAT ! SHIT ! det viste jeg ikke! 

Skal vi så ringe og sankke med skat om det? eller hvordan skal det være? 

Det er os der skal betale mad, tv, net og passe ALT det huslige arbjede.  

Anmeld

5. juni 2012

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

ja enig, din mors kæreste bliver beskattet af den leje han kunne have indbragt, så bo der så kort tid som mulig og læg så mange penge til side som muligt, til at betale ham med.

Samtidig tænker jeg at enten har han virkelig et hjerte af guld, eller også får han noget igen på en eller anden måde? Måske din mors hjerte? et socialliv? hvad som helst

Gruden til vi kan får lov er fordi han er aldrig hjemme, og nogen skal jo passe huset. Vor han kun er hjemme 1 MAX 2 dage.  og han har et hjerte af guld. 

Anmeld

5. juni 2012

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Tror det er vigtigt, at I har klare regler for at det kan fungere.

Spiser man sammen og i så fald hvordan deler I udgifterne? Hvem gør rent og hvor? Osv. osv. osv. Jo mere der er snakket igennem på forhånd, jo nemmere er det nok at forholde sig til.

Mht. din svigermors kæreste. Måske er han bare et godt menneske, der gerne vil hjælpe en lille familie på vej - og trænger til lidt liv i huset Dem er der heldigvis stadig nogle af

God fornøjelse med det

- og husk lige skattefar

Vi skal betale alt mad, tv, net, alt der skal til at gøre rent og wc papire. ALT hvad man nu skal betale få, bare ikke husleje. Så ALT hvad man har brug få i enes hverdag. Ham der ejer huset er kun hjemme 1, MAX 2 dage i ugen. Hvor han få det meste bare sover, og så tager vider over til venner eller familie osv. Så det er endlig bare han sove palds, som han slev kalder det. 

Jo tak. 
- Der bliver ringet til skattefar, nu når vi ikke viste at han skulle blandes ind i det  

Anmeld

5. juni 2012

Lise

Ja, man skal betale skat for ALT her i landet - det er vist hovedreglen

Skriv en pb, så kan du få et forslag til en løsning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.