Tilskud fra Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.447 visninger
18 svar
0 synes godt om
4. juni 2012

Anonym trådstarter

Hey ladies 

Jeg har en basis-sygeforsikring hos Sygeforsikring Danmark.

Men da manden og jeg, skal starte med reagensglas-behandling i løbet at sommer/efterår, vil jeg rykke op i gruppe 5 eller gruppe 1.

Gruppe 5 koster jo 1.324 kr om året og dækker ca. 50%, hvorimod gruppe 1 som koster 2.996 kr om året, dækker 100%. (eller i hvert fald dobbelt så meget - uanset hvilken ting det drejer sig om).

Jeg har snakket med fertilitetsklinikken, og de påregner at jeg skal bruge ca. 3.500 kr om året på hormoner mm.

DERFOR vil jeg lige høre jer, om i er dækket, hvilken gruppe i er i, og om i føler at den er tilpas - når vi kun kigger fertilitetsbehandling.

Jeg kan jo på nuværende tidspunkt ikke vide om vi kommer til at være i fertilitetsbehandling i 3-6 mdr. eller 1-2 år, så derfor synes jeg, at det måske er lidt "overforsikret" at gå i gruppe 1, når man binder sig i 1 år af gangen?

Er lige anonym, da der ikke er nogle der ved vi skal i behandling, og foretrækker det bliver sådan 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

morbibi

Anonym skriver:

Hey ladies 

Men da manden og jeg, skal starte med reagensglas-behandling i løbet at sommer/efterår, vil jeg rykke op i gruppe 5 eller gruppe 1.

Gruppe 5 koster jo 1.324 kr om året og dækker ca. 50%, hvorimod gruppe 1 som koster 2.996 kr om året, dækker 100%. (eller i hvert fald dobbelt så meget - uanset hvilken ting det drejer sig om).

Jeg har snakket med fertilitetsklinikken, og de påregner at jeg skal bruge ca. 3.500 kr om året på hormoner mm.

DERFOR vil jeg lige høre jer, om i er dækket, hvilken gruppe i er i, og om i føler at den er tilpas - når vi kun kigger fertilitetsbehandling.

Jeg kan jo på nuværende tidspunkt ikke vide om vi kommer til at være i fertilitetsbehandling i 3-6 mdr. eller 1-2 år, så derfor synes jeg, at det måske er lidt "overforsikret" at gå i gruppe 1, når man binder sig i 1 år af gangen?

Er lige anonym, da der ikke er nogle der ved vi skal i behandling, og foretrækker det bliver sådan 

Jeg forstår ikke helt den der med de 3500kr om året, men det må have noget at gøre med, hvilken slags hormoner du skal have. For jeg er sikker på, at du snilt bruger 3500kr på én behandling. Men der må være nogen i behandling herinde, som kan fortælle dig det

Anmeld

4. juni 2012

Miss BananaHammock

Jeg er i gruppe 2 som koster 800 kr pr kvartal ca. Og det dækker 100%. Men er det kun fordi jeg sidste år da der var egenbetaling virkelig fik meget igen. Ved ikke hvormeget vi egentlig var fået igen i år.
Så kan ikke hjælpe med hvormeget en behandling koster.

Anmeld

4. juni 2012

La´chrissen

Anonym skriver:

HHeHey ladies 

Hej
Jeg er i gruppe 1 hvor man får den billigste medicin gratis. Det skal nok passe med de 3500 sådan ca. Men det er fordi man får bevilget kronikker tilskud ellers løbet det nemt op i 15.000. Men jeg brugte næsten et par tusind bare til første forsøg. Men medicin som måske koster 3000 betaler du 1000 for. Men jeg synes det er en fordel for du får jo også tilbage for andet medicin også. Men det er rigeligt med dig der tilmelder dig.
Er det svar nok? Ellers skriver du bare til mig.

Anmeld

4. juni 2012

Anonym trådstarter

La´chrissen skriver:

Hej
Jeg er i gruppe 1 hvor man får den billigste medicin gratis. Det skal nok passe med de 3500 sådan ca. Men det er fordi man får bevilget kronikker tilskud ellers løbet det nemt op i 15.000. Men jeg brugte næsten et par tusind bare til første forsøg. Men medicin som måske koster 3000 betaler du 1000 for. Men jeg synes det er en fordel for du får jo også tilbage for andet medicin også. Men det er rigeligt med dig der tilmelder dig.
Er det svar nok? Ellers skriver du bare til mig.

Et par tusind på første behandling  Hvor pokker har min klinik så fået de 3500 kr om året fra? Hmm

Jeg bruger faktisk rigtig noget medicin. Køber vitaminpiller og kalktilskud, men det er også det 

Forstår ikke lige meningen med det sidste du skriver: Men det er rigeligt med dig der tilmelder dig. 

Anmeld

4. juni 2012

La´chrissen

Anonym skriver:

Hey ladies 

Jeg har lige kigget på mine boner fra første behandling. Der ville det hele ha løbet op over 7600 kr inden tilskud. Med tilskud blev det 1500 ca. Og det fik jeg så gratis.. og det jeg har købt indtil videre denne gang er indtil videre løbet op i 850 kr men uden tilskud 5700kr. Så hurra for at bruger betaling røg igen.

Anmeld

4. juni 2012

La´chrissen

Anonym skriver:

Et par tusind på første behandling  Hvor pokker har min klinik så fået de 3500 kr om året fra? Hmm

Jeg bruger faktisk rigtig noget medicin. Køber vitaminpiller og kalktilskud, men det er også det 

Forstår ikke lige meningen med det sidste du skriver: Men det er rigeligt med dig der tilmelder dig. 

I danmark som du kan se i mit andet indlæg falder priserne for hvergang. Men det virker jo lidt voldsomt med de regninger.
Jeg tænkte også mere hvis man får halsbetændelse eller andet og flere behandlinger kan du spare penge på.

Anmeld

4. juni 2012

Anonym trådstarter

morbibi skriver:

Jeg forstår ikke helt den der med de 3500kr om året, men det må have noget at gøre med, hvilken slags hormoner du skal have. For jeg er sikker på, at du snilt bruger 3500kr på én behandling. Men der må være nogen i behandling herinde, som kan fortælle dig det

Puhha, det ved jeg ikke 

Var bare klinikken der sagde at det var det jeg skulle påregne på et år (så jeg kunne finde ud at om jeg skal over i gruppe 1 eller 5).

Men der er jo også noget tilskud fra det offentlige, så vidt jeg har forstået, så måske er det bare at egenbetaling max kan komme op på 3500 

Anmeld

4. juni 2012

morbibi

Anonym skriver:

Puhha, det ved jeg ikke 

Var bare klinikken der sagde at det var det jeg skulle påregne på et år (så jeg kunne finde ud at om jeg skal over i gruppe 1 eller 5).

Men der er jo også noget tilskud fra det offentlige, så vidt jeg har forstået, så måske er det bare at egenbetaling max kan komme op på 3500 

Tror du har ret

Anmeld

4. juni 2012

smlmea

Det er nok fordi din klinik søger kronikertilskud til dig,og derfor kommer man højst til at betale 3600 kr om året selv.

De kan på ingen måde forudsige hvor mange penge du skal bruge på medicin,det ved man først når man står midt i behandlingen.

Vi har været igang i 14 måneder,og har på de måneder købt medicin for 21.000 kr,på trods af klinikken ved 1.samtale sagde jeg bare  skulle have pergotime,men sådan blev det bare ikke,da jeg ikke reagere på medicin som ønsket.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.