hjælp ang jobskifte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

332 visninger
2 svar
0 synes godt om
4. juni 2012

Anonym trådstarter

Jeg arbejder pt ca 15 timer ugentligt. Er nu blevet tilbudt et andet job på 25 timer som jeg meget gerne vil have....men jeg har 1 mdr opsigelse ved min nuværende arbejdsgiver....og det nye job er med start hurtigst muligt.

Hvad gør jeg. Kan jeg bare opsige min nuværende stilling og begynde det nye job....hvad så med opsigelseperioden, hvor jeg faktisk så ikke vil kunne efterleve min ansættelseskontrakt. Hvad vil det betyde for mig?

Jeg er bange for at mine muligheder for det nye job ikke er gode hvis de skal vente 1 mdr på mig, tiltrods for at hun sagde at hun troede hun kunne finde en løsning, så jeg kunne starte d1 juli....jeg afventer pt på det svar, men jeg ville jo klart stå bedre hvis jeg kunne starte med det samme.....Hvad gør jeg?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

UnderCover37

Du taler med din nuværende arbejdsgiver om, om de vil fritstille dig i opsigelsesperioden.

Alternativt, hvis det kan lade sig gøre med arbejdstiderne, passer du begge jobs i den måned de overlapper hinanden

Forresten, når du kun arbejder 15 timer, har du så ikke en frigørelsesattest?

Anmeld

4. juni 2012

Amagerpigen82

Anonym skriver:

Jeg arbejder pt ca 15 timer ugentligt. Er nu blevet tilbudt et andet job på 25 timer som jeg meget gerne vil have....men jeg har 1 mdr opsigelse ved min nuværende arbejdsgiver....og det nye job er med start hurtigst muligt.

Hvad gør jeg. Kan jeg bare opsige min nuværende stilling og begynde det nye job....hvad så med opsigelseperioden, hvor jeg faktisk så ikke vil kunne efterleve min ansættelseskontrakt. Hvad vil det betyde for mig?

Jeg er bange for at mine muligheder for det nye job ikke er gode hvis de skal vente 1 mdr på mig, tiltrods for at hun sagde at hun troede hun kunne finde en løsning, så jeg kunne starte d1 juli....jeg afventer pt på det svar, men jeg ville jo klart stå bedre hvis jeg kunne starte med det samme.....Hvad gør jeg?

Du har en måneds opsigelse og den må du som udgangspunkt leve op til. Dvs. du kan ikke tage andet arbejde før opsigelsen er udløbet. Og vær opmærksom på, det som regel er løbende måned plus 1. Dvs. det vil tidligst være fra 1. august.

Men det er jo standard for funktionærer, så det vil de fleste andre ansøgere jo også have. så snak med dit nye job om det. Og alternativt, se om du kan få arbejdstiderne til at passe ind. Men det vil formentligt kræve tilladelse fra begge steder, da du ellers bryder din kontrakt med virksomheden. Du er formentligt forpligtet til ikke at arbejde for andre virksomheder end dem.

Men vær ikke så bekymret, - hvis de gerne vil have dig, er 1 måneds opsigelse ingenting! Og jeg undrer mig over at tilbuddet ikke er faldet før d. 1. Det plejer man for netop at minimere ventetiden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.