Økonomi til nummer 3...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

647 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. juni 2012

Anonym trådstarter

Skriver lige som anonym da jeg ikke har lyst til at folk der kender mig, finder ud af at vi går med planer om baby

Vi vil rigtigt gerne have barn nummer tre, og vi er begge sikre på at vi sagtens kan rumme et til barn i vores familie. Vi betragter søskende som en gave, og har altid begge ønsket os tre børn. Så langt, så godt... vores økonomiske situation vil med et tredje barn blive sådan, at vores rådighedsbeløb vil blive på 9000 kr om måneden. Dette beløb skal dække mad, tøj, gaver, fornøjelser, uforudsete udgifter, evt opsparing (som så nok bliver kraftigt nedprioriteret), medicin osv, dog ikke benzin. Børnefamilieydelsen er indregnet i dette beløb, dvs. der er ikke ekstra penge hver 3.måned til indkøb af større ting, opsparing osv.

Det vil være på denne måde indtil den lille ny er 3 år gammel, hvor jeg vil være færdiguddannet og komme til at tjene nogle penge udover SU. Beløbet vil dog ikke stige voldsomt meget, pga studiegæld og afdrag på hus, men lidt vil det da.

Så.... modtager meget gerne for og imod hvad er jeres erfaringer? Er det for lille et beløb, eller kan det lade sig gøre? Hvor meget dyrere er det i hverdagen med tre børn, fremfor to? Fortæl fortæl, jeg vil være meget taknemmelig for alle slags input

Som bonusinfo kan jeg indskyde at vi ikke skal ud og anskaffe os ting til en lille, har en dreng og en pige i forvejen, så har tøj, barnevogn,seng, autostol, vugge osv osv.

På forhånd tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2012

Valle81

Synes ser kyster super fint:0)

Vi har 3 børn og et weekendbarn og et rådighedsbeløb på omkring 7000 i gennemsnit når alt er betalt. Så det er til mad, tøj, fornøjelser osv.

Det er til tider stramt, men vi mangler intet. Er er plads til sæsonpas, lidt ekstra gaver hist og her osv:0)

Anmeld

3. juni 2012

Sara.

Synes ser kyster super fint:0)

Vi har 3 børn og et weekendbarn og et rådighedsbeløb på omkring 7000 i gennemsnit når alt er betalt. Så det er til mad, tøj, fornøjelser osv.

Det er til tider stramt, men vi mangler intet. Er er plads til sæsonpas, lidt ekstra gaver hist og her osv:0)

lige sådan et svar jeg ventede og håbede på at nogle ville svare TS. (som ikke er mig!).

Anmeld

3. juni 2012

Lady Marion <3

Vi er 2 voksne , en teen og en på 3 . Vi kan ikke klare den for de 9000 kr pr md . Vi overfører 9000 hver den første og skal klare os for det med mad , tøj , gaver og fornøjelser men den holder ikke  vi ender altid med at at overføre et par tusinde mere .

Anmeld

4. juni 2012

celkt

jeg syntes det lyder helt fint...

vi er 2 voksne, 2 hjemmeboende børn på 1½ og 6 + et weekendbarn, og vi klarer os for ca 6000 om måneden inkl. alt.

Anmeld

4. juni 2012

Silas&Mille

Synes ogå det lyder helt fint.

Altså hvis I kan leve med at I ikke har nogen opsparing og der måske ikke bliver så mange fornøjelser og udflugter som tidligere, så synes jeg da bare I skal give jeres dreng og pige en lillebror/søster

Anmeld

4. juni 2012

Ellie79

Jeg tænker at det ikke er urealistisk - dog vil jeg personligt mene at som samfundsdebatten er omkring den børnecheck/familieydelse vil jeg mene det er risikabelt at basere sit rådighedsbeløb på baggrund af den. Vi som familie har den også indregnet i vores budget men hvor ville jeg ønske vi kunne tage den ud, hvis den en dag bliver fjernet. Vi overvejer selv at få det trejde barn, og vil have samme rådighedsbeløb som jer, dog uden børnepengene som så kan gå til opsparing.

Jeg ønsker jer alt held og lykke med fremtiden og håber da for jer i får nummer 3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.