Ny bolig og ny dagpleje-godt eller skidt at flytte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

632 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. juni 2012

Angelspot

Vi har købt hus lidt uden for den by vi nu bor i og nu begynder manden og jeg at snakke om hvorvidt vi skal flytte dagpleje på den lille eller ej. Vi hælder nok mest til at vi bør flytte ham, så nu snakker vi lidt om hvornår det vil være bedst at flytte dagpleje.

Er det bedst på samme tid som flytningen? Vil det være bedst inden eller vil det være bedst at lade ham falde til i det nye hjem og så vente en måned eller to før vi flytter ham?

Hvad synes i, I kloge piger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

Angelspot

Ingen guldkorn 

Anmeld

4. juni 2012

come2

Angelspot skriver:

Vi har købt hus lidt uden for den by vi nu bor i og nu begynder manden og jeg at snakke om hvorvidt vi skal flytte dagpleje på den lille eller ej. Vi hælder nok mest til at vi bør flytte ham, så nu snakker vi lidt om hvornår det vil være bedst at flytte dagpleje.

Er det bedst på samme tid som flytningen? Vil det være bedst inden eller vil det være bedst at lade ham falde til i det nye hjem og så vente en måned eller to før vi flytter ham?

Personligt ville jeg nok vente til i er kommet op plads i huset og der er kommet ro på.

Så derefer køre jeres barn ind i den nye dagpleje.

Jeg har ingen børn endnu, men kunne forstille mig han/hun er mere sårbar og fustreret hvis det hele sker samtidig med en flytning.

Anmeld

4. juni 2012

Sara.

Angelspot skriver:

Det kommer an på barnets alder og hvem barnet er!

Vi flyttede i ny lejlighed for godt et år siden. Min datter var lidt over 3 og min søn lidt over 1.

Min datter forstod fuldstændig hvad det handlede om og savnede den gamle børnehave, hvorimod min søn var så lille at han hurtigt glemte at han havde gået i en anden vuggestue. Han var heller ikke begyndt at lege med nogle bestemte børn osv.

Så længe i som forældre er trygge ved jeres beslutning og glade for den, så smitter det af på børnene!

Anmeld

4. juni 2012

Angelspot

come2 skriver:

Personligt ville jeg nok vente til i er kommet op plads i huset og der er kommet ro på.

Så derefer køre jeres barn ind i den nye dagpleje.

Jeg har ingen børn endnu, men kunne forstille mig han/hun er mere sårbar og fustreret hvis det hele sker samtidig med en flytning.

Tak for svar

Vi er også i vildrede, ved ikke hvad der er bedst. Jeg kan godt følge dig, jeg håber vi træffer den rigtige beslutning!

Anmeld

4. juni 2012

Angelspot

Sara. skriver:

Det kommer an på barnets alder og hvem barnet er!

Vi flyttede i ny lejlighed for godt et år siden. Min datter var lidt over 3 og min søn lidt over 1.

Min datter forstod fuldstændig hvad det handlede om og savnede den gamle børnehave, hvorimod min søn var så lille at han hurtigt glemte at han havde gået i en anden vuggestue. Han var heller ikke begyndt at lege med nogle bestemte børn osv.

Så længe i som forældre er trygge ved jeres beslutning og glade for den, så smitter det af på børnene!

Hvordan gjorde i så i forhold til jeres flytning? Hvornår flyttede i jeres børn i en anden daginstitution? Var det før, under eller efter flytningen?

Min søn er til den tid 20 mdr.

Anmeld

4. juni 2012

Angelspot

Opper lige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.