tårerne bare presser på og jeg har lyst til at kaste håndklædet i ringen og erklære mig verdens dårligste mor....
Har en dreng der bliver 3 år i august, og han har et VOLDSOMT temperament.
Han er selvfølgelig sød, kærlig, sjov og dejlig - men han er også DRØN irriterende, vil gerne bestemme alt, og ja har en meget kort lunte....
Jeg ved godt at det er trodsalderen der spiller ind - og jeg ved godt vi måske er blevet beriget med at barn der har et lidt vildere temperament end gennemsnittet, men please piger - sig at jeres børn på samme alder også kan finde på følgende?
- Råbe af jer - som fx. " NEJ JEG GIDER IKKE MOR; HVOR MANGE GANGE SKAL JEG SIGE DET! " GÅ UD MOR!" "NEJJJJJJJJJJJJJJJ"
- Er total hr. modsat! Hele tiden... Vi kører bil, jeg siger se en vindmølle - "Nej mor det er ikke en vindmølle" (selvom han udmærket ved det er) Men sådan er det med alting, hvad jeg siger - mener han modsat.
- Kaster sig på gulvet af raseri og sparker ud med arme og ben og skriger helt vildt (fx over han ikke måtte slå mig i hovedet med en trøje - jeg tog trøjen, han gik amok)
- Han er på hele tiden...! Dvs. VI som forældre er på hele tiden... Han kan da godt have enkelte gange hvor han selv går og hygger sig i haven eller leger med en bil, men generelt bruger han ikke sit legetøj rigtigt, andet end bilerne fx. Han kunne ikke drømme om at gå op på sit værelse og lege med togbane fx. (Jo det kan han hvis en af os sidder ved siden af og leger med)
- Han keder sig ved at se tv... Han kan da godt sidde og se lidt tegnefilm med en bolle i hånden fx, men når bollen er spist så er han klar på løjer og leg igen - (gud hvor jeg misunder forældre der har børn der gider se tv!)
Han vil meget gerne læse bøger - og det gør vi også med ham 1-2 gange om dagen, men han gider ikke sidde alene og kigge i dem.
Han kræver bare opmærksomhed stort set hele dagen! Og pt er jeg presset med mit studie og eksamen og pyyyy jeg synes det er HÅRDT og drømmer mig bare væk - en uge sydpå med en veninde ville jeg gi meget for!!!!
Er det bare mig der er en utålmodig person ???? En halvdårlig mor - ofte ender det jo i diskussioner, konflikter, skælden ud osv. selvom jeg virkelig PRØVER at være tålmodig.........
Pyyyyy dejligt at komme ud med det!!