kan man få et midlertidig pas og kan man rejse på det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.074 visninger
14 svar
0 synes godt om
3. juni 2012

Anonym trådstarter

hej piger.

min familie og jeg overvejer og rejse i næste uge men der ingen af vores pas der er gyldige længere, ved i om man kan rejse på midlertige pas vi er 2 voksene og to børn??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2012

Lullaby

Anonym skriver:

hej piger.

min familie og jeg overvejer og rejse i næste uge men der ingen af vores pas der er gyldige længere, ved i om man kan rejse på midlertige pas vi er 2 voksene og to børn??

Det hedder et provosorisk pas og det kommer an på hvor i skal hen. Desuden er det et midlertidigt et men man skal bestille et gyldigt et som så kommer med posten. Et provosorisk er kun et man kan få hvis man er i tidsnød

Anmeld

3. juni 2012

Aabye

Jeg gjorde det forrige år til portugal.. men du er forpligtet til at købe et nyt pas samtidig med

Anmeld

3. juni 2012

Anonym trådstarter

Line - med Bobben skriver:

Jeg gjorde det forrige år til portugal.. men du er forpligtet til at købe et nyt pas samtidig med

jep, men vi skal også have nye, hvor længe tog det før du fik dit nye?

Anmeld

3. juni 2012

banana3

Anonym skriver:

hej piger.

Det kan du sagtens, det har jeg gjort, du kan sagtens rejse på det i europa, uden problemer du skal dog betale for et alm. pas også, som kommer med posten, men er faktisk i tvivl om, om man måske skal betale 100-150 for det midlertidige?? Så med mindre du skal til thailand - afrika eller noget i den dur, så kan du sagtens

Anmeld

3. juni 2012

Aabye

Anonym skriver:

jep, men vi skal også have nye, hvor længe tog det før du fik dit nye?

Jeg fik det nye efter ferien.. Men fik et midlertidigt med det samme.. Du skal betale for det nye pas med det samme hvor du bestiller det midlertidige..

Anmeld

3. juni 2012

Anonym trådstarter

Jeg fik det nye efter ferien.. Men fik et midlertidigt med det samme.. Du skal betale for det nye pas med det samme hvor du bestiller det midlertidige..

tror du også godt man kan hvis man bare skal på hygge ferie?

Anmeld

3. juni 2012

Anonym trådstarter

banana3 skriver:

Det kan du sagtens, det har jeg gjort, du kan sagtens rejse på det i europa, uden problemer du skal dog betale for et alm. pas også, som kommer med posten, men er faktisk i tvivl om, om man måske skal betale 100-150 for det midlertidige?? Så med mindre du skal til thailand - afrika eller noget i den dur, så kan du sagtens

det er gør heller ingen ting hvis bare vi kan komme afsted

Anmeld

3. juni 2012

Aabye

Ja.. Vores var en "hygge" ferie.. Mit pas blev så bare forlænget tror jeg de kaldte det.. Og så fik jeg det nye nye pas da jeg kom hjem fra ferien.. Det var også en ret spontan ferie.. og jeg troede ærlig talt ikke mit pas var udløbet.. Så ned på kommunen med dig.. Eller hvor de nu laver pas der hvor du bor..

Anmeld

3. juni 2012

Anonym trådstarter

Ja.. Vores var en "hygge" ferie.. Mit pas blev så bare forlænget tror jeg de kaldte det.. Og så fik jeg det nye nye pas da jeg kom hjem fra ferien.. Det var også en ret spontan ferie.. og jeg troede ærlig talt ikke mit pas var udløbet.. Så ned på kommunen med dig.. Eller hvor de nu laver pas der hvor du bor..

har været inde og læse lidt om det, og det kan man vist kun hvis ens pas er udløbet inde for 3 mdr. men min mands gjorde for 2 år siden, håber det går, ringer kl 8 i morgen tidlig, er blevet helt opsat på ferie nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.