Opkast og diarré

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2012

banana3

come2 skriver:

Der florerer en meget farlig virus for hunde lige nu.

Jeg ville få fat i zoolac, det stoppper tynd mave.

Vi brugte det til vores hund sidste sommer, hvor hun var så syg med dårlig mave.

Det er med at få det stoppet ellers risikerer man at hunde skal indlægges med drop pga væskemangel.

Åhhh Åhhh, hvad er det for en virus?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Du ska gi hende kogt vand, så der heller ik er bakterie i det!! 

Min søsters hund havde det på samme måde og den havde tarmslyng. Den blev opereret, men overlevede desvære ik  Håber din hund får det bedre!! Vh stine

Anmeld

3. juni 2012

come2

banana3 skriver:

Åhhh Åhhh, hvad er det for en virus?? 

Parvo virus.

Den er ihvertfald i omløb i Aalborg området.

Her er link:

http://www.nordjyske.dk/nyheder/livsfarlig-hunde-virus-i-omloeb/65d4c346-85a8-4f7e-9ec6-b0d75d3cb80b/1/1513

Anmeld

3. juni 2012

banana3

come2 skriver:

Parvo virus.

Den er ihvertfald i omløb i Aalborg området.

Her er link:

http://www.nordjyske.dk/nyheder/livsfarlig-hunde-virus-i-omloeb/65d4c346-85a8-4f7e-9ec6-b0d75d3cb80b/1/1513

Årh hvor træls, vores lille er rimlig udsat i forvejen, så måske vi lige skulle passe på med for meget kontakt?

Vores har foret den første vaccine, men kan først få den sidste om 4-5 uger.. 

Anmeld

3. juni 2012

banana3

Anonym skriver:

Jeg har en dejlig blandingshund (27 kg.) på knap 3 år.

I går aftes fik hun pludselig ret voldsom diarré, hun ville konstant ud. Hun har flere gange i nat vækket mig for at komme ud. Til morgen kunne jeg se at hun har kastet op 3 steder. Vi havde et ærinde, og var væk 2 timer i formiddags, da vi kom hjem havde hun haft afføring flere steder på gulvet - meget tyndt, og noget hun normalt ALDRIG gør.

Hun har ikke på noget tidspunkt virket syg, hun er præcis som hun plejer at være, så jeg er egentlig ikke som sådan bekymret for hende.

Min kæreste gav hende i går et marvben, og vi har måske en mistanke om at hun ikke har kunnet tåle det fyld der var der i.

Har i nogle gode råd?

Jeg kan sagtens tage hende til dyrlægen, jeg har pengene og hun er forsikret, men jeg synes måske ikke hun virker som en hund der har behov for at blive tilset.

Jeg tænker om jeg måske skal sætte hende på skånekost, eller om jeg skal se tiden an lidt endnu?

Du kan få noget pasta til den på apoteket, tror måske det er det en herinde har skrevet om, vores var MEGET syg af parsitter og en tarmbetændelse da vi fik den, og det der pasta gjorde virkelig underværker.. god bedring til staklen! 

Anmeld

3. juni 2012

come2

banana3 skriver:

Årh hvor træls, vores lille er rimlig udsat i forvejen, så måske vi lige skulle passe på med for meget kontakt?

Vores har foret den første vaccine, men kan først få den sidste om 4-5 uger.. 

Ja det er med at være påpasselig med hvalpe og ældre hunde med nedsat immunforsvar.

Men jeg vil passe ekstra på hunden til den er fuldt vaccineret.

Anmeld

3. juni 2012

Aabye

Det er vist den nye parvo der er i omløb, og den angriber ALLE... Også raske voksne hunde.. Og vaccinen hjælper ikke på den ny type... Ikke for at skabe panik, blot for at gøre opmærksom på det.. Det er en hund fra Cypern der har slæbt den med til World Dog Show i sidste mdr.. Og den kan derfor være i hele verdenen nu.. Det er ikke så heldigt.. Men det er bare så i er obs på jeres hunde.. Diarre og opkast er to af symptomerne..

Anmeld

3. juni 2012

banana3

Line - med Bobben skriver:

Det er vist den nye parvo der er i omløb, og den angriber ALLE... Også raske voksne hunde.. Og vaccinen hjælper ikke på den ny type... Ikke for at skabe panik, blot for at gøre opmærksom på det.. Det er en hund fra Cypern der har slæbt den med til World Dog Show i sidste mdr.. Og den kan derfor være i hele verdenen nu.. Det er ikke så heldigt.. Men det er bare så i er obs på jeres hunde.. Diarre og opkast er to af symptomerne..

Man kan håbe de der var med til showet holder deres hunde indedøre!

Anmeld

3. juni 2012

Aabye

Det har jo ikke været muligt.. Der er jo en inkubations tid på 10 eller 14 dage.. Der kan de her hunde ha smittet RIGTIG mange. For de er jo stadig smitsomme indtil de selv bliver syge af det  

Jeg ved dog at der er mange der har været med til showet har puttet sig selv i karantæne indtil i hvert fald inkubations tiden er overstået.. Så kan de se om der kommer symptomer..  

Anmeld

3. juni 2012

Anonym trådstarter

Hun er nu kommet på skånekost (udkogte ris med torskerogn). Hun får én spsk hver halve time, indtil videre er der ikke kommet noget hverken den ene eller den anden vej, så jeg krydser fingre for at det bare var det der skulle til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.