Ked af det efter IUI-H

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

610 visninger
4 svar
0 synes godt om
3. juni 2012

nordkvist82

hej
jeg er hel ny her inde

ved ikke hvor jeg skal begynde eller slutte...sidder bare og er ked af det og har været det siden jeg blev indseminiret idag.

min mand og jeg har prøvet at blive gravid i ca 8 år (med pauser, vægttab osv.) Jeg har PCOS

første gang han fik tjekket sin sæd sage de at den var letter nedsat men at det ikke var noget problem.

Anden gang bede de os om at tage stilling til at vi skulle videre til reagensglas da de små venner ikke svømmere så hurtig.... vi snakkede lidt med dem og blev enige om i samråd med dem at vi skulle forsætte med at blive indseminiret og så tog vi det derfra.

Behandlingen med pergotime og ægløsnings sprøjten er gået over alt forventning og skulle så indsimineres i dag.

Da jeg kom derned i fredags fik jeg af vide at der var ikke for mange levedygtige celler og at de ikke svømmere særlig hurtig (oprenset hade han 1.800.000 hvor de sage han skulle have 3.000.000).... så han mente at det var bedre for os at går videre.

Han mente vi lige så godt kunne gennemføre behandlingen i fredags da jeg jo hade et fint æg så det gjorde vi... men det jeg troede skulle være en dejlig dag er blevet til en rigtig lortedag

Jeg begyndte at tude mens jeg sad hos ham og har gjort det lige siden....jeg føler mig så dum for hvad er der at tude over??

det er jo ikke fordi han siger vi ikke kan få børn.... men i mit hovedet lyder det som om at han siger: før hade i 9 forsøg på at blive gravid (6 inseminerende og 3 reagensglas) og nu har i 3 forsøg og hvis det ikke lykkedes der så få i ikke børn.

Føler mig slet ikke indstillet på reagensglas lige nu da jeg føler at vi har behov for at prøve IUI-H af først

Kan han mund godt forbyde os en IUI??

ved ikke lige hvordan skal få humøret op så derfor skriver jeg her inde og

håber på at der muligvis er nogen der kan hjælpe mig med at få mit humør op igen

hilsen Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2012

sus73

Hej Trine.

Sikke noget

Når lægen anbefaler IVF gør han det ud fra sin erfaring og må mene at det er den bedste mulighed for jer. Men hvis I ikke er klar til det, synes jeg da I skal sige til ham at I gerne vil prøve IUI af først, måske 3-4 forsøg. Det er jo ikke umuligt at blive gravid vha IUI, heller ikke selvom sædkvaliteten er nedsat. 

Held og lykke med det

Anmeld

3. juni 2012

Nessie

Hej Trine.

Jeg tror det er en meget normal reaktion du har. Èn ting er, at man skal i behandling, men når man så finder ud af at man alligevel ikke kan nøjes med den "lovede" behandlingsform, så bliver man naturligt nok ked af det.

Og 3 forsøg lyder absolut ikke af meget, når man skal i gang. Men ved du hvad? Det er langt de fleste der får et barn eller 2 i løbet af de 3 forsøg. De er så dygtige i dag, og anbefaler lægen at gå vide, så synes jeg I skal gøre det. Han taler ud fra sin erfaring, og det er i forvejen et meget opslidende forløb at skulle igennem, så man kan lige så godt spare sig selv for så mange skuffelser som muligt.

Jeg kan godt forstå at du gerne bare vil fortsætte med insemineringen, men synes bestemt at du lige skal tage en snak med lægen om, hvorfor han vil anbefale IVF i stedet for, det kan måske gøre det nemmere for dig at få både hjernen og følelserne med.
Men direkte forbyde jer det, kan jeg ikke forestille mig, tror nu bare at han vil gøre det så nemt for jer som muligt.

Held og lykke med det hele

Anmeld

18. juni 2012

nordkvist82

hejsa
jeg ved godt at jeg burde hade skrevet tilbage noget før men hade lige nogen ting jeg skulle sluge.

mange tak fordi i skrev til mig.

mit første forsøg med IUI-H var desværre negativ... men vi skal på den igen...fortalte da jeg ringede til dem idag at jeg ikke følte mig klar til reagensglas og at jeg godt kunne tænke mig et par gange mere med IUI-H ....hun sage så til mig at hvis jeg ikke var klar skulle jeg heller ikke gøre det da det var noget mere man skulle igennem...så fra imorgen begynder jeg igen på pergotime og så må vi se hvad der sker.
jeg har fået mit humør igen så det er bare super skønt

Anmeld

18. juni 2012

tarkoflen

nordkvist82 skriver:

hejsa
jeg ved godt at jeg burde hade skrevet tilbage noget før men hade lige nogen ting jeg skulle sluge.

mange tak fordi i skrev til mig.

mit første forsøg med IUI-H var desværre negativ... men vi skal på den igen...fortalte da jeg ringede til dem idag at jeg ikke følte mig klar til reagensglas og at jeg godt kunne tænke mig et par gange mere med IUI-H ....hun sage så til mig at hvis jeg ikke var klar skulle jeg heller ikke gøre det da det var noget mere man skulle igennem...så fra imorgen begynder jeg igen på pergotime og så må vi se hvad der sker.
jeg har fået mit humør igen så det er bare super skønt

Dejligt at læse, at du har fået humøret igen

Det er noget af en mundfuld at få at vide, at man skal have IVF behandling, når man regner med noget andet, men godt du fik snakket med dem, og at l fik lov til at fortsætte, som l gerne ville!

Jeg for at næste forsøg lykkedes for jer

Stort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.