Hvor meget hoste er for meget hoste? (8 mdr.)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.907 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. juni 2012

MomInTheMaking

Ja, min datter på 8 mdr. havde feber for et par dage siden og så blev hun snottet og hoster nu MEGET! Faktisk så meget at hun græder når hun har hostet fordi det gør ondt i halsen, hun vågner også hver gang hun hoster. Hun har det fint udover snot og hoste, hvilket er grunden til at jeg ikke har ringet til vagtlægen endnu.

Mit spørgsmål er så, hvor meget hoste er for meget hoste?

Burde jeg ringe til vagtlægen? Jeg går stærkt ud fra at det "bare" er en virus og er der overhovedet noget man kan give et barn på 8 mdr for ondt i halsen?

Hun har fået lidt kamille te, men det så nu ikke ud til at have den store effekt.:/

Hvad ville du gøre?/hvad synes du jeg skal gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2012

MomInTheMaking

Anyone?

Anmeld

2. juni 2012

Mor1012

Mom In The Making skriver:

Ja, min datter på 8 mdr. havde feber for et par dage siden og så blev hun snottet og hoster nu MEGET! Faktisk så meget at hun græder når hun har hostet fordi det gør ondt i halsen, hun vågner også hver gang hun hoster. Hun har det fint udover snot og hoste, hvilket er grunden til at jeg ikke har ringet til vagtlægen endnu.

Burde jeg ringe til vagtlægen? Jeg går stærkt ud fra at det "bare" er en virus og er der overhovedet noget man kan give et barn på 8 mdr for ondt i halsen?

Hun har fået lidt kamille te, men det så nu ikke ud til at have den store effekt.:/

jeg vil gerne komme med min erfaring

emilie på 18 mdr, har altid haft " Hoste " når hun har eller er syg med forkølelse og evt feber mv..

sidst hostede hun 2 timer om natten, og der fik vi nok, for vi kender jo selv hvor træls det er at få hoste.

vi har fået en inhalator hos lægen på recept, som vi kan bruge når hosten bliver for meget ! det skulle udvide luftvejene mv..

Anmeld

2. juni 2012

Mor1012

prøv og lav en kop kamille the med pebermynte olie i . bare 3 dråber. og sæt det på værelset og luk døren. da kan lidre lidt på halsen når barnet bliver lagt i seng.

emilie får bolcher mv til halsen, men hun er jo os 18 mdr

du kan selvfølgelig sagtens ringe vagtlæge og høre ad.

vi har nogle gange pakket emilie ind i dynen og taget hende med udenfor, for at få frisk luft, det hjælper også

ellers varm lidt mælk med kamille i. evt lidt sukker eller honning. og evt knus et stærk bolche i

Anmeld

2. juni 2012

Clisolka

Min datter får også altid hoste efter en omgang forkølelse (ligesom sin mor). Nu er hun startet igen igen. 

Hun har næsten hostet non-stop siden sep. måned, hvor hun startede i vuggestue. Der har selvfølgelig været et par uger, hvor der intet har været. Siden sep. har vi haft hende til lægen 5 gange men hver gang får vi beskeden "virus". 

Vi sørger for at give hende kamiliethe med honning de dage, hvor det er værst. Årh, hvor ville jeg nogle dage ønske man kunne give de små en strepsils, men ellers er der desværre ikke noget at gøre, har vi fået at vide. Hun er 19 mrd. nu. 

Anmeld

2. juni 2012

ano14316

Min erfaring er at læge vagten ikke vil se dem, hvis de ikke er vejrtrækningsbesværet eller har feber.

Det bedste jeg kan anbefale dig er at hæve sengen i den ende hvor hun ligger med hovedet. Og hvis hun vågner meget, så hvi det er muligt, så lade hende sidde lidt op og sove på dig, selvom det er lidt hårdt at man ikke selv får sovet.

Og så selvfølgelig sørger for at hun er dejlig varm omkring halsen og brystet.

Anmeld

3. juni 2012

MomInTheMaking

Emilie2010 skriver:

prøv og lav en kop kamille the med pebermynte olie i . bare 3 dråber. og sæt det på værelset og luk døren. da kan lidre lidt på halsen når barnet bliver lagt i seng.

emilie får bolcher mv til halsen, men hun er jo os 18 mdr

du kan selvfølgelig sagtens ringe vagtlæge og høre ad.

vi har nogle gange pakket emilie ind i dynen og taget hende med udenfor, for at få frisk luft, det hjælper også

ellers varm lidt mælk med kamille i. evt lidt sukker eller honning. og evt knus et stærk bolche i

Tak for svar. Vi har givet hende kamille the men synes ikke det har den store effekt. tror jeg ringer til lægen i morgen hvios det ikke er blevet bedre.

Anmeld

3. juni 2012

MomInTheMaking

Babymor2010 skriver:

Min datter får også altid hoste efter en omgang forkølelse (ligesom sin mor). Nu er hun startet igen igen. 

Hun har næsten hostet non-stop siden sep. måned, hvor hun startede i vuggestue. Der har selvfølgelig været et par uger, hvor der intet har været. Siden sep. har vi haft hende til lægen 5 gange men hver gang får vi beskeden "virus". 

Vi sørger for at give hende kamiliethe med honning de dage, hvor det er værst. Årh, hvor ville jeg nogle dage ønske man kunne give de små en strepsils, men ellers er der desværre ikke noget at gøre, har vi fået at vide. Hun er 19 mrd. nu. 

Tak for svar. Vi har givet hende kamille the men synes nu ikke det har den store effekt. Jeg må ikke give hende honning, da hun er under 1 år.:/

Ringer til lægen i morgen hvis det ikke er blevet bedre.

Anmeld

3. juni 2012

MomInTheMaking

ano14316 skriver:

Min erfaring er at læge vagten ikke vil se dem, hvis de ikke er vejrtrækningsbesværet eller har feber.

Det bedste jeg kan anbefale dig er at hæve sengen i den ende hvor hun ligger med hovedet. Og hvis hun vågner meget, så hvi det er muligt, så lade hende sidde lidt op og sove på dig, selvom det er lidt hårdt at man ikke selv får sovet.

Og så selvfølgelig sørger for at hun er dejlig varm omkring halsen og brystet.

Ja, det var også lidt det jeg tænkte, gider simpelthen ikke snakke med en sur sekretær eller læge som alligevel ikke gider at se hende, hun er jo frisk og glad ud over hosten.:/

Men jeg har hævet hovedhenden på hendes seng og i barnevognen og så får hun kamille the når hun gider.

tror jeg ringer til lægen i morgen hvis det stadig er slemt.

Mange tak for svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.