Understellet efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

784 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. juni 2012

Anonym trådstarter

Hvordan har i det med jeres understel efter fødslen?

Synes i det har forandret sig?

Jeg bristede rigtig meget, og jeg synes det er helt ommøbeleret dernede Jeg har en masse lommer dernede som jeg næsten kan regne ud er noget arvæv halløj eller lignende efter syningerne. Det ser helt forkert ud!

Min læge siger dog det hele ser fint ud, og har trukket sig rigtig flot sammen. Min bækkenbund er også ret stærk igen

Men den bliver vel aldrig ligeså stærk igen, vel? Føler mig stadig en anelse løs dernede selvom det er et halvt år siden.

Jeg må indrømme det godt nok gør mig usikker, og jeg har endnu ikke haft sex siden fødslen af denne grund.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2012

Faith

Nu er det 2 år siden jeg fødte. Jeg synes ikke der er den store forskel på det seksuelle plan. Har spurgt manden direkte om han kan mærke forskel, og det siger han at han ikke kan. Ved dog ikke om han bare siger det for at være sød

Men jeg har fået en anden gene efter fødslen som jeg er rigtig ked af. Jeg har fået sværere ved at holde på vandet, og det har faktisk skabt nogle rigtig trælse situationer sommetider. Jeg skal føde igen om ca 2 uger og regner med at jeg vil snakke med en læge om det når han er født. Har ikke været ret god til mine bækkenbundsøvelser.

Anmeld

2. juni 2012

Annette A

Må indrømme at jeg ikke mærker den store forandring og her siger manden det samme. De første måneder efter fødsel nr. 2 var jeg lidt medtaget, men følte også at jeg fik presset det hele ud under fødslen og det tog lidt før det ligesom faldt på plads igen.

Men nu er alting som normalt igen bortset fra at jeg godt kan mærke det har konsekvenser at glemme bækkenbundsøvelserne.

Anmeld

2. juni 2012

vitapigen

På det seksuelle plan er det helt som før. Men min bækkenbund er også god og har altid kunne holde på vandet. Men jeg synes ikke det ser helt ud som før. Jeg har en lille bitte smule nedfalden blære. Det betyder at væggen mellem blære og skede er sunket ned så den buler en smule ind i skeden. Men min læge siger at det er så lidt så lidt. Og jeg mærker som sådan heller ikke til det

Men synes helt klart at du skal få et tjek hos lægen hvis du ikke føler det er helt som det skal være... Det gav i hvert fald mig ro i sjælen da jeg følte at mit knib ikke var godt nok hvilket han forsikrede mig at det var efter en undersøgelse

Anmeld

2. juni 2012

Muffinmus

tja, blev syet første gang og kan da godt mærkehvor det er, men ikke syet anden gang, så mit underste har det helt fint nu her en måned efter og vi kunne sagtens have sex hvis jeg ikke var så skide træt

har ikke ret tit meget lys år visexer, så han har sådan set ikke set det og synes heller ikke jeg deler mit underliv så meget med ham..

Anmeld

2. juni 2012

modesty

Anonym skriver:

Hvordan har i det med jeres understel efter fødslen?

Synes i det har forandret sig?

Jeg bristede rigtig meget, og jeg synes det er helt ommøbeleret dernede Jeg har en masse lommer dernede som jeg næsten kan regne ud er noget arvæv halløj eller lignende efter syningerne. Det ser helt forkert ud!

Min læge siger dog det hele ser fint ud, og har trukket sig rigtig flot sammen. Min bækkenbund er også ret stærk igen

Men den bliver vel aldrig ligeså stærk igen, vel? Føler mig stadig en anelse løs dernede selvom det er et halvt år siden.

Jeg må indrømme det godt nok gør mig usikker, og jeg har endnu ikke haft sex siden fødslen af denne grund.

Det er 7,5 mdr. siden jeg fødte. Jeg fik en 3. grads bristning og det lignede en gyserfilm dernede efter fødslen.

Nu er det sådan nogenlunde tilbage til normalen, men jeg kan godt mærke forskel. Åbningen er ikke lige så stram som tidligere når jeg slapper af (kan dog spænde den yderste del af skeden rigtig godt op), og jeg synes selv at jeg kan mærke at den inderste del af skeden er lidt slappere, men kæresten siger at han ikke kan mærke forskel. Jeg har også fået lidt arvæv lige indenfor åbningen som var ret generende i noget tid, men nu ikke er så generende længere.

Jeg har været super disciplineret med mine bækkenbundsøvelser, faktisk i et par år op til graviditeten, under graviditeten og her efter fødslen. har fået at vide at to læger at min bækkenbund er rigtig fin.

Hvis du bliver ved med at lave dine bækkenbundsøvelser som du skal, skal du nok blive lige så stærk dernede som du har været tidligere. Og du må huske på at sex jo faktisk er med til både at træne bækkenbunden og "massere" arvævet så det bliver mindre følsomt. Så op på hesten igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.