Anonym skriver:
Hvordan har i det med jeres understel efter fødslen?
Synes i det har forandret sig?
Jeg bristede rigtig meget, og jeg synes det er helt ommøbeleret dernede
Jeg har en masse lommer dernede som jeg næsten kan regne ud er noget arvæv halløj eller lignende efter syningerne. Det ser helt forkert ud!
Min læge siger dog det hele ser fint ud, og har trukket sig rigtig flot sammen. Min bækkenbund er også ret stærk igen
Men den bliver vel aldrig ligeså stærk igen, vel? Føler mig stadig en anelse løs dernede selvom det er et halvt år siden.
Jeg må indrømme det godt nok gør mig usikker, og jeg har endnu ikke haft sex siden fødslen af denne grund.
Det er 7,5 mdr. siden jeg fødte. Jeg fik en 3. grads bristning og det lignede en gyserfilm dernede efter fødslen.
Nu er det sådan nogenlunde tilbage til normalen, men jeg kan godt mærke forskel. Åbningen er ikke lige så stram som tidligere når jeg slapper af (kan dog spænde den yderste del af skeden rigtig godt op), og jeg synes selv at jeg kan mærke at den inderste del af skeden er lidt slappere, men kæresten siger at han ikke kan mærke forskel. Jeg har også fået lidt arvæv lige indenfor åbningen som var ret generende i noget tid, men nu ikke er så generende længere.
Jeg har været super disciplineret med mine bækkenbundsøvelser, faktisk i et par år op til graviditeten, under graviditeten og her efter fødslen. har fået at vide at to læger at min bækkenbund er rigtig fin.
Hvis du bliver ved med at lave dine bækkenbundsøvelser som du skal, skal du nok blive lige så stærk dernede som du har været tidligere. Og du må huske på at sex jo faktisk er med til både at træne bækkenbunden og "massere" arvævet så det bliver mindre følsomt. Så op på hesten igen.

Anmeld