Bortskaffelse af knive

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2012

Plysbjørnen

pemiro skriver:

Hey.
Er der nogle der ve hvordan man liiiiige bortskaffer sine køkkenknive? Her tænker jeg brødkniv, kæmpe kniv, grøntsagskniv osv.

Har nemlig købt et helt nyt sæt, så skal ha smidt de gamle ud.
Men så er det jo je tænker: det er ulovligt at bære kniv på over 7 cm. Hvordan dælen kommer man så lige af med sine knive?
Vil jo ikke bare smide dem i skraldespanden, set der er en der så skærer sig på dem eller sådan

Pak dem ind i Avis papir, og i en mælkekarton, som bliver klistret til med gaffatape og derefter i skraldespanden med dem 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2012

Kris89

Aniteb skriver:

Pak dem ind i Avis papir, og i en mælkekarton, som bliver klistret til med gaffatape og derefter i skraldespanden med dem 

Anmeld

2. juni 2012

Anonym2013

Altså vi sortere vores skrald. Flasker, dåser, glas, pap osv. kommer på genbrug. Der tog jeg også vores kvine med til jern og metal affald. 

Havde dem pakket ind i avis, og i en pose. 

Der var intet problem.

Vil derimod sige, at de er forkert bare at putte det i skraldespanden :/

Anmeld

2. juni 2012

pemiro

Jeg tror jeg følger jeres råd og pakker dem ind i denne uges reklamer og så måske et ganmelt håndklæde
Takker for hjælpen til jer alle

Anmeld

2. juni 2012

pemiro

sille13 skriver:

Altså vi sortere vores skrald. Flasker, dåser, glas, pap osv. kommer på genbrug. Der tog jeg også vores kvine med til jern og metal affald. 

Havde dem pakket ind i avis, og i en pose. 

Der var intet problem.

Vil derimod sige, at de er forkert bare at putte det i skraldespanden :/

Hvad så hvis nu man skulle blive stoppet af politiet, så står man jo reelt til en fængselsstraf for at bære kniv ove 7 cm.
Ikke at jeg tror det ville ske for lille søde mig, men alligevel..
Det er da vildt man ikke kan komme af med sine knive på lovlig vis.
Synes nemlig selv det er risikabelt Bare at smide dem i skraldespanden :/

Anmeld

2. juni 2012

lottemusen

Jeg synes du skal køre på genbrugspladsen med dem, og aflevere dem i containeren til metal.
Inden du kører, skal du ringe til politiet, og sige at du kører afsted med nogle knive. Så giver de dig tilladelse til det, og du risikerer ikke noget, hvis du bliver stoppet.

Anmeld

2. juni 2012

Maja_4000

pemiro skriver:

Hvad så hvis nu man skulle blive stoppet af politiet, så står man jo reelt til en fængselsstraf for at bære kniv ove 7 cm.

Da jeg gik på slagteriskole skulle jeg have knive med frem og tilbage .. Jeg fik af vide at hvis jeg bare pakkede dem GODT ind , så de ikke var lette at komme til , ville der ikke ske noget hvis jeg blev stoppet .. Så pak dem ind og tape om og så på genbrugen

Anmeld

2. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvordan har du fået dine nye knive med hjem????  Har du købt dem i en butik og fragtet dem hjem, ka du jo også pakke dine gamle knive ind og aflevere dem på genbrugen... Vh stine

Anmeld

2. juni 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
StineW79 skriver:

Hvordan har du fået dine nye knive med hjem????  Har du købt dem i en butik og fragtet dem hjem, ka du jo også pakke dine gamle knive ind og aflevere dem på genbrugen... Vh stine

Præcis

Vi har vel alle fragtet store knive på et tidspunkt; ved indkøb, flytning, Picknik mm, og jeg tror ikke, politiet ville sætte pris på, at alle ringede, inden de skulle ud og købe en køkkenkniv

Anmeld

2. juni 2012

Anonym2013

pemiro skriver:

Umiddelbart tror jeg ikke politiet ville sige noget. De kan jo se at man er på vej hen til genbrug (da man forhåbentligt har andet skrald med). 

Og hvis man endelig skulle blive stoppet må man jo forklare det som det er?

Syntes det ville være meget forkert, at smide det i almen skrald?

Knivene bliver jo forsvarligt indpakket?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.