Egypten i Juni??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

792 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. juni 2012

Peanut

Hej

Vi overvejer kraftigt at tage en afbudsrejse til Egypten her i midten af Juni, men kan godt være lidt i tvivl om der er for varmt til min kære mand 

Har prøvet at gå på Yahoo weater, og der kan jeg umiddelbart se at temperatuern ligger på 35-38 grader pt. Men er der nogle der ved om det passer? Og er der evt. nogle der lige er kommet hjem derfra, der kan give et lille prej om temperatuern? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2012

sarahb

Vi var der sidste år og det er så skønt. Jo det er varmt men det er tør varme så man bliver ikk klam og klistret. Og hvis det fx er sharm el sheik lufter det godt så der er lidt vind der tager lidt af varmen.
Vi har været der ca.5-6 gange nu og vi elsker det fordi det er behagelig varme

Anmeld

1. juni 2012

Peanut

sarahb skriver:

Vi var der sidste år og det er så skønt. Jo det er varmt men det er tør varme så man bliver ikk klam og klistret. Og hvis det fx er sharm el sheik lufter det godt så der er lidt vind der tager lidt af varmen.

Tak for svar 

Det lyder godt at der ikke er alt for varmt 

Det er både Sharm el sheik og Hurghada vi har kig på, da det er der der er afbudsrejser til 

Anmeld

1. juni 2012

Peanut

sarahb skriver:

Hvordan er prisniveauet på mad og sådan generelt der? 

Anmeld

1. juni 2012

sarahb

Peanut skriver:

Hvordan er prisniveauet på mad og sådan generelt der? 

Nærmest latterligt billigt... Max 200 kr for mad dessert og drikkelse. Og det er en af de dyre rest.

Bare til Info så er der ikk rigtig andet end hoteller i hurgarda så jeg ville helt sikkert vælge sharm hvis det var mig

Anmeld

2. juni 2012

Peanut

sarahb skriver:

Nærmest latterligt billigt... Max 200 kr for mad dessert og drikkelse. Og det er en af de dyre rest.

Bare til Info så er der ikk rigtig andet end hoteller i hurgarda så jeg ville helt sikkert vælge sharm hvis det var mig

Okay tak  

Det er jo kun godt for os at det er billigt 

Vi har også søgt lidt på Google og så vidt vi kan læse, er der også flere tiggere i Hughada end Sharm el skeik? Der sådan hiver folk ind i butikkerne og ikke accepterer et nej?

Anmeld

2. juni 2012

sarahb

Peanut skriver:

Okay tak  

Det er jo kun godt for os at det er billigt 

Vi har også søgt lidt på Google og så vidt vi kan læse, er der også flere tiggere i Hughada end Sharm el skeik? Der sådan hiver folk ind i butikkerne og ikke accepterer et nej?

Det er lidt det samme i sharm, det er ikke tiggere men butiksejere der gerne vil sælge deres ting.

I kan blot holde jer på brysten og sige pænt no thanks. Eller på arabisk. LA shukran. (direkte oversat)

Anmeld

2. juni 2012

Peanut

sarahb skriver:

Det er lidt det samme i sharm, det er ikke tiggere men butiksejere der gerne vil sælge deres ting.

I kan blot holde jer på brysten og sige pænt no thanks. Eller på arabisk. LA shukran. (direkte oversat)

Ahh okay, tak for din hjælp 

Anmeld

2. juni 2012

minimig

Jeg var i El Gouna (lige ved Hurghada) for et par år siden i slutningen af juni- starten af juli og ja, det var meget varmt. Det passer meget godt med de der ca 35 grader, men som en anden skriver, er det tør varme, og det er bare mere udholdeligt en fugtig varme. Hvis man bare har en pool eller strand man kan afkøle sig i, er det fedt!

Vi boede i El Gouna som er en helt lukket turistby. Det var et udmærket sted, men man får ikke nogen fornemmelse af hvordan det "rigtige Egypten" er. Det kræver at man tager på tur ud af området

Anmeld

3. juni 2012

Peanut

sarahb skriver:

Når du siger max 200 kr for mad og drikkelse, er det så pr måltid for 1, 2 eller 4 personer  eller om dagen eller hvordan   

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.