MOLO - koden er måske knækket..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2012

Carl-Emil's mor

chael skriver:

Desværre.

Tror mere det har meget at gøre med kalken i vandet.

For jeg tumbler aldrig mit eller ungernes tøj. Og vasker altid med vrangen ud og i neutral eller änglemark.

Nogen snakker om at der kan kommes lidt eddike i vandet, der hvor der er meget kalk.

Men det kunne ellers have været fedt hvis det var så simpelt.

Andet kunne også bare være, at kvaliteten bare er blevet forringet, fordi de lemper på det, nu hvor de er populære og bare skal have kørt noget tøj igennem kassen

*C

Hmmm Ubderligt når tøjet er vasket i samme vand i projekt 1 og 2 at der så er forskel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2012

Carl-Emil's mor

Tina&Martin skriver:

Grunden til at bl.a mono mister farven, er fordi det ikke er gennemfarvet. Altså at det er hvidt hvis man strækker stoffet, inde i sprækkerne.

7,9,13 har ikke det problem med vrangen ud intet skyllemiddel og tørring i luften

Anmeld

2. juni 2012

chael

Carl-Emil's mor skriver:

Hmmm Ubderligt når tøjet er vasket i samme vand i projekt 1 og 2 at der så er forskel?

Jo, men alt tøj bliver slidt og ser forvasket ud ved tumbling

Men jeg oplever bare ikke det du skriver.

Jeg bruger hverken skyllemiddel eller tumbler. Men derfor kan meget af printet stadig hurtig se fnulret ud.

Jeg er stadig af den overbesvisnig at det handler i hvor hårdt vandet er og hvor lave temperaturer man vasker ved.

Og i min optik SKAL børnetøj kunne tåle at blive vasket ved ihvertfald 40 grader

Anmeld

2. juni 2012

bøllen

Her vasker jeg alt vores tøj med lignende farver ( sorteret ned i de forskellige farver ) med vrangen ud og ALDRIG tørretumbler.

Oplever desværre stadigvæk at MOLO's har tendens til at miste farve. Dog er der lidt forskel på hvilken print det er .

Har aldrig brugt skyllemiddel til vores tøj. Og det virker fint .

Anmeld

2. juni 2012

tarkoflen

Man kan bruge eddike i stedet for skyllemiddel, hvis vandet er meget hårdt, der hvor man bor... Og nej det kommer ikke til at lugte af eddike, det har bare samme effekt som skyllemiddel

Anmeld

2. juni 2012

sarahb

Her hjælper intet på molo og småfolk m.m.
Det er fordi det ikke er gennemfarvet og kun er trykt på et stykke stof. Derimod er fx. danefæ vævet og derfor holder det farven helt vildt.

Anmeld

2. juni 2012

Ansemusen

Vi vender vrangen ud på alt tøj med farve eller print og vasket i neutral og med vanish pletfjerner (pulver), allergi- og svanemærket. Aldrig med skyllemiddel - det er noget værre skidt ift. allergi og hormonforstyrrende stoffer så vidt jeg er orienteret. Tøjet bliver muligvis ikke lige så blødt uden, men det foretrækker jeg altså frem for at fylde mine børns tøj med mere skidt end højst nødvendigt!

Anmeld

2. juni 2012

modesty

Sådan har jeg altid vasket og printet bliver stadig falmet her.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.