sund bradepandekage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.281 visninger
11 svar
0 synes godt om
1. juni 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
skal til fællesspisning i min søns vuggestue her den 14 og har meldt mig til at lave en kage.
nogle der har en god og gerne lidt sund opskrift på en bradepandekage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2012

hannetheis

1. juni 2012

morbibi

hannetheis skriver:

skal til fællesspisning i min søns vuggestue her den 14 og har meldt mig til at lave en kage.

Øv, håbede lige på, at der var en der havde svaret dig, så jeg også kunne score en ny opskrift

Anmeld

1. juni 2012

Maja_4000

morbibi skriver:

Øv, håbede lige på, at der var en der havde svaret dig, så jeg også kunne score en ny opskrift

Haha .. Det samme her

Anmeld

1. juni 2012

tarkoflen

Den her ser lækker ud, men ved ikke om den er børnevenlig nok

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift-f edtfattig.php?id=24248

Men der er en masse her, jeg har dog ikke prøvet nogle af dem.

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/kostformer/fe dtfattig/fedtfattig-2.php?id=79

Anmeld

6. juni 2012

Mivsen

hannetheis skriver:

Jeg har en med gulerødder og æblemos, ved ikke om det er noget?

Anmeld

7. juni 2012

hannetheis

Mivsen skriver:

Jeg har en med gulerødder og æblemos, ved ikke om det er noget?

det lyder lækkert den vil jeg gerne have

Anmeld

7. juni 2012

Mivsen

hannetheis skriver:

det lyder lækkert den vil jeg gerne have

Så kommer den, den smager sindsygt godt. Vi plejer at putte flødeostecreme på, men kan sagtens spise uden. Og er også god selvom du har gent noget i fryseren, den er stadig frisk.

Du skal bruge : 2 æg, 250g brun farin, 500g groftrevet gulerod, 325g hvedemel, 1tsk bagepulver, 2 tsk natron, 1/2 tsk salt, 2 tsk vanillesukker, 3 tsk stødt kanel, 50g koks og 2 1/2 dk æblemos.

Pisk æg og farin rigtig godt. Rør æblemos og de revne gulerødder i. Blande alle de tørre dele, og rør dem i dejen. Kom den i en smurt bradepande.

Bag kagen på midterste rille i en 190 grader varm ovn i ca 40 mins. Lad den køle af, og vend den ud på en rist. Pynt evt med glasur eller flødeostecreme.

(flødeostecreme : rør 200g flødeost naturel med 125g blødt smør, 125g flormelis og 2 tak vanillesukker)

Den smager sindsygt godt

Anmeld

9. juni 2012

hannetheis

Mivsen skriver:

Så kommer den, den smager sindsygt godt. Vi plejer at putte flødeostecreme på, men kan sagtens spise uden. Og er også god selvom du har gent noget i fryseren, den er stadig frisk.

Du skal bruge : 2 æg, 250g brun farin, 500g groftrevet gulerod, 325g hvedemel, 1tsk bagepulver, 2 tsk natron, 1/2 tsk salt, 2 tsk vanillesukker, 3 tsk stødt kanel, 50g koks og 2 1/2 dk æblemos.

Pisk æg og farin rigtig godt. Rør æblemos og de revne gulerødder i. Blande alle de tørre dele, og rør dem i dejen. Kom den i en smurt bradepande.

Bag kagen på midterste rille i en 190 grader varm ovn i ca 40 mins. Lad den køle af, og vend den ud på en rist. Pynt evt med glasur eller flødeostecreme.

(flødeostecreme : rør 200g flødeost naturel med 125g blødt smør, 125g flormelis og 2 tak vanillesukker)

Den smager sindsygt godt

tak tak den vil jeg lave.

Anmeld

9. juni 2012

Mivsen

hannetheis skriver:

tak tak den vil jeg lave.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.