Navngivnings fest ? hvad gjorde i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.853 visninger
5 svar
0 synes godt om
31. maj 2012

Enirt

Hej Piger

Jeg skal føde til december så ved godt der er god tid til, men pga en for nylig opstået situation i min kæreste familie kom jeg til at tænke på hvordan fejrer man barnet hvis det ikke skal døbes. Vi er ikke kristne selv, så derfor vil vi ikke døbe vores barn. Men jeg vil vildt gerne fejre mit barns fødsels sammen med familie og venner.

Hvilke traditioner eller specielle ting gjorde i ved jeres navngivnings fest, hvad med fadere og gudforældre?

Trænger til lidt inspiration

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2012

Kløver

Man har ikke faddere eller gudmor til navngivning, dem jeg kender som har holdt, har gjort ligesom hvis man holdte dåb, bare uden den kirkelige del

Anmeld

31. maj 2012

Fru.Mäes <3

Nu er min egen søn dog døbt..

Men min fætter's børn er ikke døbt og de holdte navnefest..

De har 3 børn så der er altid blevet holdt en havefest om sommeren, så vi kunne være udenfor så alle børnene kunne nyde det gode vejr og rigtig lege..

Også var der bare en masse lækker mad, super hyggelig dag - ingen forventninger + forældrene forventer hellere ikke noget.

Anmeld

31. maj 2012

MomInTheMaking

Enirt skriver:

Hej Piger

Jeg skal føde til december så ved godt der er god tid til, men pga en for nylig opstået situation i min kæreste familie kom jeg til at tænke på hvordan fejrer man barnet hvis det ikke skal døbes. Vi er ikke kristne selv, så derfor vil vi ikke døbe vores barn. Men jeg vil vildt gerne fejre mit barns fødsels sammen med familie og venner.

Hvilke traditioner eller specielle ting gjorde i ved jeres navngivnings fest, hvad med fadere og gudforældre?

Trænger til lidt inspiration

Hej. Vi holdte en "velkommen til verden" - fest.

Her er et link til en tråd jeg oprettede før festen, med nogen af detaljerne om hvad vi ville gøre.

Det gik nogenlunde efter planen.

https://www.baby.dk/debat/165699pi1/daab-og-navngivningsfest/velkommen-til-verdenfest-.aspx¨

Håber det kan være til inspiration.

Anmeld

31. maj 2012

Enirt

Mom In The Making skriver:

Hej. Vi holdte en "velkommen til verden" - fest.

Her er et link til en tråd jeg oprettede før festen, med nogen af detaljerne om hvad vi ville gøre.

Det gik nogenlunde efter planen.

https://www.baby.dk/debat/165699pi1/daab-og-navngivningsfest/velkommen-til-verdenfest-.aspx¨

Håber det kan være til inspiration.

Det sjovt du skriver, har lige siddet og læst din tråd, synes det er en vildt god ide, så den er i hvert fald på listen over muligheder for hvordan vi skal gøre det.

Anmeld

31. maj 2012

MomInTheMaking

Enirt skriver:

Det sjovt du skriver, har lige siddet og læst din tråd, synes det er en vildt god ide, så den er i hvert fald på listen over muligheder for hvordan vi skal gøre det.

Hehe.. ja, det var da lidt sjovt. Men jeg kan anbefale det med tidskapslen, det var i hvert fald et meget stort hit her hos os, jeg havde lagt noget forskelligt mønstret papir, sakse, limstift, klistermærker, tape, tusser etc. ved konvolutterne, så folk kunne være lidt kreative med deres hilsen. det er næsten lidt hårdt (For mig) at man skal vente 13-14 år med at åbne dem. haha..

Som ceremoni skrev vi en fælles tale, som min kæreste læste op og så læste jeg et digt op som betyder meget for os. (Det der står i min profil) jeg synes det blev rigtig godt og meget personligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.