Andre med børn der er angst for dyr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.357 visninger
4 svar
0 synes godt om
30. maj 2012

Anonym trådstarter

Hej

Jeg har en søn på 2 år. Og han er panisk angst for kryb (myre, edderkopper osv.) Lige nu ligger han i sengen og skriger hysterisk at der er dyr oppe på hans værelse.. Og er der ikke. Har forklaret ham at det er der ikke.. Men det er godt nok ikke nemt, når han kun lige er fyldt 2 i april.. Syns det er så synd for ham! Det er kommet efter at der kravlede en edderkop i hovedet af ham (forstår det nu godt, for den var dælme stor!)

Andre der har prøvet det? og hva pokker gør man lige?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2012

Lusi

Min datter på 4 var også panisk angst, sidste år, for ALT der bare tænkte på at bevæge sig.. Selv tordenfluer! Altså dem kan man jo nærmest ik se
Det er blevet lidt bedre i år, meeen hun er stadig ik glad for insekter.
Vi har bare haft sagt hver gang, at neeeeej hvor er den fin, den er mere bange for dig, end du er for dén osv.

Anmeld

30. maj 2012

Ciss

Det der kunne være min ældste datter.

Hun er 4 år nu, og det er da blevet lidt bedre.

Vi prøver at aflede ved at snakke om fascinerende detailler, f eks "nej, ser du hvor tynde vingerne er?", "nej se, den kan sidde med hovedet nedad oppe på loftet!" osv

Da hun var to blev hun helt hysterisk, hvis der var en flue i rummet. Hun kunne ikke spise eller noget. Nu går det bedre, men hun er stadig meget opmærksom og ikke helt afslappet overfor en del instekter. Fluer går ok. Myrer og edderkopper går ikke ok. osv.

Når hun bliver hysterisk snakker vi rolig og bestemt. F eks "Den lille flue der gør ingenting. Den er bare sulten, og nu flyver den straks ud af vinduet for at lede efter mad." Vi gør aldrig nar af hende. Men det, som har virket bedst, er, at vi lærte hende at vifte fluer væk selv. Da følte hun vel, at hun fik lidt kontrol over situationen.

Anmeld

30. maj 2012

Faith

Årh stakkels dreng da

Ja den ene af mine tvillingedrenge på 2 er osse bange for kryb, dog ikke så meget som din dreng. Han stak hovedet ned til en orm den anden dag, og da den så bevægede sig blev han virkelig forskrækket og begyndte at græde. Og biller er han heller ik tosset med.

Men mon ik det går over?

Anmeld

30. maj 2012

Lise

Min to-årige er ikke bange for kryb, tværtimod - her den anden dag fandt han en edderkop, som sad på indersiden af potten og den skulle alle se mens han hvinede af fryd.

MEN hunde, katte, køer, geder, heste, ænder etc.  De er sjove på behørig afstand, men kommer man tæt på, så skriger(!) han og kravler op ad mig. Han er virkelig bange for dem.

Storebror var meget bange for hunde da han var to år, men det er bare gået over. Vi har ingen dyr selv, men bor i villakvarter, så der er jo masser af hunde, katte mv. omkring. Nu vil han gerne klappe dem alle

Mon ikke det driver over lige så stille med tiden - Hvis man bare viser dem at der ikke er noget at være bange for.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.